Skrevet av Emne: Academy 1/72 German fuel truck  (Lest 830 ganger)

Sverre Nordve

• IPMS Medlem
  • Forumplager
Academy 1/72 German fuel truck
« på: 30.12. 2008 22:14 »
I jula ble det, etter en evig lang tørke, tid til litt plast. Det er selvfølgelig mest spennende å starte på noe nytt, selvom det ligger en 4, 5, 6 eller 7 sett her og der som alt er påbegynt. Nuvel.. det er sikkert de som har det verre og denne er jo dessuten så liten, også blir den jo såklart ferdig før jeg spretter en eske til :P  Settet kom i hus som et "kjekt å ha"-sett. Fuelbilen kunne sikkert fungere fint på en liten base sammen med et fly. Hvis bilen blir fin må den jo få et fly, så jeg får fundere litt på hva slags flymaskin denne skal levere kraftstoff til. Den ørken fargen som er vist på esken frister ikke noe særlig så hvis noen har tips om hva for farge denne kunne ha hatt i europa mottas det med takk. Jeg har en slags blågrå i tankene. Var ikke den en vanlig farge på Open Blitz?

Tankbilen og bombejekken kan brukes, svømmevogna er ikke like spennende syns jeg og ender nok på dertil egnet sted.

1 2 3

Joda, ser da ut som en liten lastebil det her.

Det må litt maling til i hytta så Kraftstoff-LKW-Fahrer Fritz må forløpig kjøre uten fastmontert tak og frontrute.

Jula er desverre over og jeg er tilbake i Bodø alt. En sånn liten plastikk lastebil har neppe noe å gjøre i bagasjen på flyet å gjøre så den fikk stå igjen hjemme. Flatpakket passer nok best i bagasjen og jeg tror jammen det ligger en sak nedi baggen. I morgen starter et 5-døgns vakt maraton og da skal den til pers. Forhåpentligvis er russerne skikkelig bakfulle og lite arbeidslystne rundt nyttår at jeg får byggero :)

Kjell Terje Trones

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
Sv: Academy 1/72 German fuel truck
« Svar #1 på: 31.12. 2008 13:57 »

Tankbilen og bombejekken kan brukes, svømmevogna er ikke like spennende syns jeg og ender nok på dertil egnet sted.

Hvis det dertil egnede stedet vil si søppelbøtta, dekker jeg gjerne porto til Trondheim for den i stedet...... :)

Moro med sånne småttiser som dette. Ikke så mange som bygger 1/72 militært, går nok mest i 1/35 for de fleste. 1/72-kjøretøyer blir jo nesten litt....søte. ;D
Den blågrå fargen mener jeg var standard frem til '43 eller no sånt, da den vel ble avløst av den gule. Men dette er det folk som vet betraktelig bedre enn meg her...
En Bf109 eller lignende hadde vært perfekt sammen med den der.... ;)
Man er aldri for gammel til å ha en lykkelig barndom!
Online album:
http://public.fotki.com/slabbedask/

Sverre Nordve

• IPMS Medlem
  • Forumplager
« Svar #2 på: 31.12. 2008 14:09 »
Da skal den nok finne veien til Trondhiem Kjell Terje, men det blir tidlist i slutten av januar. Da håper jeg å få til en snartur hjemover.

109'er er en sterk kandidat ja, men nå har jeg også sett bilder på nettet der en lignende bil beskrives som tankbil for hydrogenperoksid. Kanskje det må bli en V2...  :)

Kjell Terje Trones

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #3 på: 31.12. 2008 14:30 »
Kjempeflott Sverre! :thumb:
Send meg en PM når du er hjemme igjen du. Eller skal du kanskje på LK i februar?
Du kan jo lage en "C-stoff" eller "T-stoff"-tanker, og sette den sammen med en Me 163 også. Det blir et nett lite diorama.... :)
Man er aldri for gammel til å ha en lykkelig barndom!
Online album:
http://public.fotki.com/slabbedask/