Fant ut at jeg trengte en ventepølse innimellom slagene på Storchen så jeg startet på denne her. Dette er Ultracast sin WWII German Fighter Pilot. Link til produsentens hjemmeside:
http://www.ultracast.ca/products/54/004/default.htmDette er første gang jeg prøver meg på en 1/32 figur så jeg trenger nok svar på en del spørsmål fra dere eksperter

Startet med å grunne figuren med Tamiya sprayboksgrunning. Deretter sprayet jeg den med en lys sjuttubrun akrylfarge. Når det var tørt så penslet jeg hele kroppen med en mix av oljemaling, Abteilung Wash Brown og WN svart. Ventet så ca. en par timer før jeg begynte å stryke av oljemalinga med en tørr bred pensel. Dette har jeg gjort i en to tre omganger nå og begynner å bli fornøyd med selve skinneffekten. Så nå tenkte jeg jeg skulle forsegle dette med en akryl klarlakk, må jeg da vente til oljemalinga er knusktørr, noe som kan ta ukesvis så vidt jeg kan skjønne, eller kan den være sticky som den er nå?
Hodet er liiiitt ute av fokus, det er også grunnet med Tamiya. Deretter er det sprayet med Akryl fleshfarge. Så var det bare fortsettelsen da, lurer på om jeg klarer å få en ert til å se ut som et menneskehode

Arild T.