Skrevet av Emne: Studebaker Champ  (Lest 654 ganger)

bugace

• Gjest
Studebaker Champ
« på: 04.10. 2008 16:14 »
På NC kjøpte eg og denna Champen frå SJS Design. SJS forsvant for noken år siden, og eg har vært litt forbanna på meg sjøl fordi eg ikkje fekk handla noko hos dei. Bl.a. denna Champen. No når eg har fått tak i denna, og begynt klistra litt i samen, så veit eg ikkje om da var så gale lika vel. Planet var alt galt med. For høge, og runde sider, for smalt golv, og skjerma som var lite like på kvarandre, og alt for store. Eg begynte med å prøva modifisera resin sidene, men gav opp etter eit par tima. I staden lagde eg nye rettare sider i 2mm styrene plate, og frontplate, pluss bakluka. Bakluka trenger mykje arbeid enno. Profilar i ytterkant, og "STUDEBAKER" på skrevet. Nei foresten, droppe skrifta, blir for mykje arbeid.

Svein Ivar Braathe

• IPMS Medlem
  • Forumplager
  • Takket: 1 ganger
Sv: Studebaker Champ
« Svar #1 på: 04.10. 2008 18:55 »
Blir spennende dette her  :shifty:

Visste ikke at det fantes modell av Studebaker Champ en gang jeg da  :pinch:  Skal den bli mest mulig orginal eller blir den modifisert ?

Svein Ivar  :)
Pågående prosjekter: Noen bedriftshemmeligheter men har begynt å få smaken på å bygge US biler igjen, ikke dermed sagt at det ikke kan rusle ut noen andre doninger også ;)

kjetil ausland

• IPMS Medlem
  • Forumplager
« Svar #2 på: 04.10. 2008 19:23 »
det  skal  bli en dirt tracker ikke sant  tor henning   ;D
get on the gas  and  stand on it

bugace

• Gjest
« Svar #3 på: 04.10. 2008 20:27 »
det  skal  bli en dirt tracker ikke sant  tor henning   ;D
Joda, og du skal bygga ein original superdetaljert '32 Ford i 1/87 skala! ;)

kjetil ausland

• IPMS Medlem
  • Forumplager
« Svar #4 på: 04.10. 2008 22:40 »
ja  kom  ann
get on the gas  and  stand on it

Gaute Halsaunet

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 22 ganger
« Svar #5 på: 05.10. 2008 02:03 »
Herlig det her Tor Henning, Champen er jo en spesiell pickup i den store sammenhengen. Hvis jeg ikke hsuker feil så var vel platten på disse egentlig fra en annen bil (husker ikke hvilken) og var derfor bredere og høyere enn hva en skulle tro den skulle vært. Fronten er vel egentlig en personbilfront som har fått fangern montert lenger nede.
Ryktet sier også at Champ logoen egentlig er Champion logoen som Studebaker bare kutta litt av.
TTT
Arrgh!!! She had a fine hull indeed!!
http://www.hubgarage.com/mygarage/Atmobil

bugace

• Gjest
« Svar #6 på: 05.10. 2008 14:00 »
Herlig det her Tor Henning, Champen er jo en spesiell pickup i den store sammenhengen. Hvis jeg ikke hsuker feil så var vel platten på disse egentlig fra en annen bil (husker ikke hvilken) og var derfor bredere og høyere enn hva en skulle tro den skulle vært. Fronten er vel egentlig en personbilfront som har fått fangern montert lenger nede.
Ryktet sier også at Champ logoen egentlig er Champion logoen som Studebaker bare kutta litt av.

Fronten er frå Lark sedan, egentlig ein liten bil, men Champen er jo svær. Kassen bak er så enkel så du kan få da te, pure buisness.
Goggla litt meir i går kveld, og fant ut at bakskjermane fortsatt var på tryne. Har no reve av den eine, kutta den ned til sirka utvendig profil, og limt på litt "forskaling" for ein god dash med to komponert. Dessuten så er framskjermanes hjul opningar heilt på tryne, så her blir da og litt jobb.
Med tio så kjem da vel noken oppdateringar t!!