Hæ hæ, takk for kommentarer gutter.
Skjermen står i hjørnet av praktiske årsaker, pc'n står i hjørneskapet under skjermen og kabelen jeg hadde i øyeblikket er for kort til å sette skjermen noe annet sted. Tenkte egentlig å ha den rett foran meg men da må jeg henge den på veggen og det har jeg ikke feste til osv osv. 99% av surfingen min foregår på jobben

eller i sofan eller på iPhone så jeg er ikke så bekymret for stiv nakke. Dette er en gammel pc som egentlig skulle kastes da den er hoinngammel og kjørte opprinnelig XP home edition. Jeg har nå satt den opp med Ubuntu og det går som en drøm bortsett fra at jeg ikke får til å endre skjermoppløsning

Regner ikke med at den blir brukt så mye, det er mer som Einar påpeker, kjekt å ha tilgang til referansemateriale istedet for å springe frem og tilbake til hjemmekontoret.
IKEA kjøkken er veldig kjekt for hobbyrombruk, trenger ikke å bli så dyrt heller, tror ikke det er over 5000,- for dette oppsettet. Det som drar i vei prisen er skuffeseksjoner, men til gjengjeld er de jævlig praktiske.
Er spent på hvordan avtrekket fungerer, vifta er en av de enkleste på IKEA. Er lutter øre for et smart opplegg med sider/vegger som enkelt kan settes opp slik at det blir en "lakkboks" og kan fjernes når jeg trenger benkplassen. Til nå har jeg brukt en stor pappeske og det fungerer fint om en ikke så elegant. Lyset er allt for dårlig så det må jeg gjøre noe med.
Så får vi se da om outputen øker, hvis ikke så er det vel en fare for at rommet blir rekvirert av symaskina til kona

Arild T.