Skrevet av Emne: Ferrari F310B  (Lest 8170 ganger)

Leif Haga

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
Sv: Ferrari F310B
« Svar #45 på: 05.02. 2009 11:54 »
Se her ja,detta blir jo bra strøkent :thumb:

Selv har jeg nesten begynt på min Ferrari :pinch:

Leif
In the beginning,vambo rool

Jens Roger Kristoffersen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #46 på: 05.02. 2009 12:09 »
Selv har jeg nesten begynt på min Ferrari :pinch:
Leif

Nesten begynt = så godt som ferdig  :P

That was an irreplaceable Steinway!
Not anymore, Madame.

Per Erik Karlsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #47 på: 05.02. 2009 12:39 »
Å joda.Det er både uhell og litt å pirke på her.Har ikke lagt ut bilde av det ennå.Sitter å prøver å rette opp det værste.
Det har seg nemlig sånn at jeg limte bakspoileren fordi jeg ville lakke den i en del, for så å legge dekaler til slutt.Var ikke så smart det.Dekalene skal trekkes rundt hver vinge i spoileren, og når vingene er festet så er det bare en liten sprekk i mellom de.Prøvde å få dekalene gjennom, men det var kul i helvete å få til.Måtte brekke av en vinge for å få det til og da sto jeg igjen bare med èn sprekk jeg måtte slite med.Med sprø dekaler så både sprakk og knakk de når jeg satt og herja :'( Har fått rettet opp det meste med litt maling, og med litt klarlakk så blir det ikke mere enn et greit resultat tenker jeg.
Spørs om jeg gidder å bruke Tamiya dekaler på de andre settene jeg har.De små dekalene går greit, men de store som skal gå over kurver og rundt kanterer er ikke helt gode.Mulig de er gamle, eller det var sånn de var på den tiden.De knekker rett og slett.Brukerfeil kan det vel ikke være ;)

Per Erik
Det er ikke den ting jeg kan.

Knut Børgesen

• IPMS Medlem
  • Forumplager
« Svar #48 på: 05.02. 2009 13:16 »
Nei brukerfeil er helt utelukket.

Er ikke så glad i Tamiya dekal selv. Samme erfaring som du. Takke meg til Studio 27, det er det beste jeg har brukt.

Knut

Per Erik Karlsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #49 på: 05.02. 2009 13:58 »
Nei brukerfeil er helt utelukket.

Er ikke så glad i Tamiya dekal selv. Samme erfaring som du. Takke meg til Studio 27, det er det beste jeg har brukt.

Er en kvalitet av en helt annen verden de dekalene som de leverer.Tabu Desing og Crazy Modeler er også veldig bra.

Per Erik

Per Erik Karlsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #50 på: 08.02. 2009 13:18 »
Da ble de til slutt ferdig.Jeg datt litt av underveis på disse her, noe som ikke skyldes modellene, men fikk hentet meg inn igjen ganske bra til slutt og fikk fullført de.
Ble til slutt ferdig med å legge på dekkdekalene fra helvete også.De kunne ikke tas av, eller skyves av det de satt på, for da krøllet de seg med engang.Så jeg måtte legge de på dekket med papiret på, og når de først var kommet på gikk det nesten ikke an å justere de.De fleste bokstavene løsnet da en og en, og med 32 dekaler på 16 dekksider tok det sin tid.

Per Erik

Leif Haga

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #51 på: 08.02. 2009 13:27 »
 :thumb: Knall :thumb:

Leif
In the beginning,vambo rool

Roar Hermansen

• IPMS Medlem
  • Seriøst ivrig
« Svar #52 på: 08.02. 2009 13:44 »
De ble meget bra! :thumb:

Kjetil Olsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #53 på: 08.02. 2009 14:27 »
Dette ser vakkert ut. Jeg er imponert over dekalene på både karosseri og dekk.  :)

Jens Roger Kristoffersen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #54 på: 08.02. 2009 17:10 »
 :thumb:  :thumb: (en tommel til hver  :) )

Er ikke for glad i dekk decaler sjøl, så jeg har vurdert å kjøpe PE-sjablong.
Men har ikke klart å finne noe som har flere merker og skalaer.
Kjøper jeg noe på måfå så kan en være sikker på at det ikke er det en trenger til neste prosjekt.  ::)

That was an irreplaceable Steinway!
Not anymore, Madame.

Trygve Jeppestøl

• IPMS Medlem
  • Forumplager
« Svar #55 på: 08.02. 2009 21:07 »
Disse ser bra ut :thumb: ....la merke til at forstillinga på nr. 6 er litt ute av stilling
Hvilke skal du beholde selv da?
PE sjablong er virkelig å anbefale. MÅ bruke sprøyte, men gir kongeresultat

Per Erik Karlsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #56 på: 08.02. 2009 21:45 »
Takk for tilbakemeldinger.

Jens Roger: F1 2000 og F1 2001 settet kommer med dekkdekaler ferdig påtrykt, så der blir det spart noen timer :thumb: De dekkdekalene som følger med på dekalsettene fra bla.Crazy Modeler regner jeg med går på uten problemer.Har brukt de til MC, og de legger seg på smooth.
Har vurdert sjablon jeg også, de går kun til en skala pr.stk.Ja.

Trygve: Nr.6 er min.Hele forstillinga er løs.Ingen ting er limt.Jeg justerer bare hjulene når jeg setter modellen på plass.Det er et stag helt i fronten som skal festes til hvert hjul.Det går ikke fordi den er for kort.Har ikke turt å strekke den med varme, men har lagt den delen som er løs bak det første hjulet man ser på.Blir ikke synlig på den måten.Skulle jeg limt alt i sammen så ville hjulvinklene bli helt feil.Når de er løse får jeg litt mere å justere på.Funker greit det.

Per Erik

Knut Børgesen

• IPMS Medlem
  • Forumplager
« Svar #57 på: 09.02. 2009 00:02 »
Dekkdekaler ja, det er et eget kapittel.

Men det er jo bare det at de fungerer motsatt av vanlige delaer. Limet er på oppsiden.

Min metoder er å klippe så nært inn til merket som mulig på alle kanter. Det er for å få plassert de nøyaktig der de skal sitte.
Jeg legger de på dekket tørre, nå posisjonen er funnet væter jeg dekalet med en dryppvåt Q-tip. Presser deretter med tørr Q-tip mot dekalet mange ganger. Dette er for å få dekalet til å sette seg godt på dekket. Etter et minutter eller så løsner jeg forsiktig en flik. Løsner papiret greit, samtidig som dekalet henger på dekket er det greit. Dersom ikke ha jeg på litt mer vann, og mer pressing. Dette gjenntar jeg til jeg er sikker på at papiret kommer løst uten å henge igjen i dekalet.

Knut

Svein Ivar Braathe

• IPMS Medlem
  • Forumplager
« Svar #58 på: 09.02. 2009 00:07 »
Ble jo meget bra dette her Per Erik  :thumb: Syns du fikk til dekalene bra jeg, til tross for de problemene du har hatt med dem  :)
Syns nesten jeg hører lyden av sint Ferrari motor  :shifty:

Svein Ivar  :)
Pågående prosjekter: Noen bedriftshemmeligheter men har begynt å få smaken på å bygge US biler igjen, ikke dermed sagt at det ikke kan rusle ut noen andre doninger også ;)

Per-Erik Kristiansen

• IPMS Medlem
  • Forumplager
« Svar #59 på: 09.02. 2009 00:11 »
Dette er ikke noe å skamme seg over!
Et glimrende resultat ser det ut som fra der jeg sitter! Ser ikke ut på resultatet som de dekalene har voldt deg problemer. ;)

Thumbs up!  :thumb:

Per-Erik :)
”Computers may out-think us one day, but as long as people got feelings, we’ll be better than they are.”
Elvis Presley

If I want your opinion I'll remove the duct tape!
Broadcasting from the California Institute for the Used to be Alright...