Skrevet av Emne: Happy Dances!!  (Lest 6721 ganger)

Stian Svendsen

  • IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • *****
  • Innlegg: 3347
  • Takket: 58 ganger
Sv: Happy Dances!!
« Svar #15 på: 12.07. 2008 00:14 »
Står en original XR4i utenfor Hobbyland.Er ei frisørdame som eier den,og hun har hatt
den siden den var ny wOOt.Søvfarget den og.Ser egentlig veldig strøken ut.Kan prøve
å få tatt noen bilder av den en dag :).


Vidar :)

Det hadde vært en fin bil nummer to :D
Har en kompis som og kunne tenkt seg en slik.
mvh Stian
 

bugace

  • Gjest
Sv: Happy Dances!!
« Svar #16 på: 12.07. 2008 00:23 »
Du trenge ikkje streva for min del Vidar! Eg har neppe tenkt bygga original! :shifty:
 

Vidar Ringstad

  • IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • *****
  • Innlegg: 3688
Sv: Happy Dances!!
« Svar #17 på: 12.07. 2008 00:41 »
Du trenge ikkje streva for min del Vidar! Eg har neppe tenkt bygga original! :shifty:


Hehe,du har vel ikke det nei ;D,men det er ikke noe strev.Hun har parkeringen foran min bil,så
jeg kan knipse et par med mobilen i morgen hvis hun er på jobb.Det har jo blitt en sjelden bil
etterhvert :'(.


Vidar :)
 

Terje Rønningbakken

  • IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • *****
  • Innlegg: 2561
Sv: Happy Dances!!
« Svar #18 på: 12.07. 2008 00:46 »
Så en Blod strøken RS500 i Drammen idag Svart med Rød RS500 skrift på luka :thumb: og lister med røde liten list  :thumb:
"Til høsten kommer det jo Tyske NATO soldater hit for å øve,
ja og dem ska befri oss fra russen som befridde oss ifra dem i 45"

Oluf

Volvo 240SE (Blue Pearl prosjekt)
http://forum.volvoforum.no/viewtopic.php?f=15&t=695
 

bugace

  • Gjest
Sv: Happy Dances!!
« Svar #19 på: 12.07. 2008 14:55 »
Så en Blod strøken RS500 i Drammen idag Svart med Rød RS500 skrift på luka :thumb: og lister med røde liten list  :thumb:
Med blåst motor, så han nabba bestefars 1300 motor ut av den gamle Taunusen bak låven. Men ikkje fortell da t nåken! :D
 

Terje Rønningbakken

  • IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • *****
  • Innlegg: 2561
Sv: Happy Dances!!
« Svar #20 på: 12.07. 2008 15:28 »
Så en Blod strøken RS500 i Drammen idag Svart med Rød RS500 skrift på luka :thumb: og lister med røde liten list  :thumb:
Med blåst motor, så han nabba bestefars 1300 motor ut av den gamle Taunusen bak låven. Men ikkje fortell da t nåken! :D
Denna her var det nok en 500hk i. Han som eide den var en mann i 50åra ;) så detta er nok ekte vare wOOt
"Til høsten kommer det jo Tyske NATO soldater hit for å øve,
ja og dem ska befri oss fra russen som befridde oss ifra dem i 45"

Oluf

Volvo 240SE (Blue Pearl prosjekt)
http://forum.volvoforum.no/viewtopic.php?f=15&t=695
 

stian høiby

  • IPMS Medlem
  • Forumplager
  • *****
  • Innlegg: 1498
Sv: Happy Dances!!
« Svar #21 på: 12.07. 2008 17:31 »
tviler på at det er en ekte rs500 gitt,er nok heller en vanlig vingebil,som har blitt oppgradert til rs500,men blir nok ikke en ekte rs500 for det.

her kan du lese litt om rs500:

The Sierra RS 500 Cosworth

 

Throughout 1986, the RS Cosworths were developed on the racing circuit and limitations were found. There was an awful lot more performance available but the parts available on the car weren't up to the job and you could not fit upgraded parts without them being homologated. In order for a car to be eligible to race in Group A as it was then, a minimum of 500 road going examples had to be built. There was only one answer. Build 500 Sierras with the neccessary high performance

parts fitted for road use. Only then could the race cars have these parts fitted to unleash the extra performance. Ford struck a deal with long-time partner Tickford to produce 500 very special vehicles. These were to become the RS 500's. Ford were well aware of these rules and at the end of the 5000 run of Sierra RS Cosworths, they produced an additional 500 vehicles that were stored away. It was these cars that went to Tickford to be modified to RS 500 specification.

 

There were many differences between the cars, most notable the following from front to back...:

Different front bumper and splitter for improved cooling and aerodynamics
Front fog lamps replaces with mesh covered brake ducts to cool brakes
Different bonnet vents
Larger intercooler to get more dense air into the engine
Larger T04 turbocharger to force more air into the engine
Strengthened block to cope with higher specific output
Second fuel rail and four additional fuel injectors (8 in total) to allow greater levels of fuelling
Modified battery tray to accommodate the second fuel rail and injectors
Different exhaust downpipe featuring a restrictor on the road cars to combat overboosting
Second set of rear suspension arm pickups to allow more -ve camber on the race track
Higher flow fuel pump
Different rear spoiler featuring a narrower chord and a high downforce Gurney strip
Lower rear spoiler for additional downforce
RS 500 decalling
 

Leif Haga

  • IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • *****
  • Innlegg: 4220
  • Takket: 3 ganger
Sv: Happy Dances!!
« Svar #22 på: 12.07. 2008 18:40 »
Et par trimmete Corworth.



Ja,kan vel slenge med en Audi også :D


Leif
In the beginning,vambo rool
 

stian høiby

  • IPMS Medlem
  • Forumplager
  • *****
  • Innlegg: 1498
Sv: Happy Dances!!
« Svar #23 på: 12.07. 2008 19:42 »
litt kvalitet skader vel ikke leif ;)

er bildene fra rudskogen i helga?
 

bugace

  • Gjest
Sv: Happy Dances!!
« Svar #24 på: 12.07. 2008 21:04 »
Tøffare med den gamle 1300'en. Dobble forgassara, og ekstra stor besintank!! ;D
 

Gaute Halsaunet

  • IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • *****
  • Innlegg: 5382
  • Takket: 22 ganger
Sv: Happy Dances!!
« Svar #25 på: 13.07. 2008 10:10 »
Tøffare med den gamle 1300'en. Dobble forgassara, og ekstra stor besintank!! ;D

Tror det aner meg hvor du vil henn ;)
Enig i at det er bedre ja.
TTT
Arrgh!!! She had a fine hull indeed!!
http://www.hubgarage.com/mygarage/Atmobil
 

bugace

  • Gjest
Sv: Happy Dances!!
« Svar #26 på: 13.07. 2008 18:38 »
Tøffare med den gamle 1300'en. Dobble forgassara, og ekstra stor besintank!! ;D

Tror det aner meg hvor du vil henn ;)
Enig i at det er bedre ja.

Detta e riktignok ein 1500, men fy så rått!! :P
 

bugace

  • Gjest
Sv: Happy Dances!!
« Svar #27 på: 15.07. 2008 01:50 »
Å så e da ein t 1000TCR på vei heim!!
Joda, eg e svak for Fiat 600. Synest 500 karossen blir vel liten, så 600, og 850 sedan, er meir i mi lei.
Tenka seg 200 km/t pluss i ein 1000TCR Abarth wOOt.

Denna måtte eg bare kjøpa, når den dukka opp som Buy It Now 10£.

Ein favoritt som eg egentlig hadde planlagt å korta til ein 80 series 1, men no trur eg eg kutte ned ein Revell/Esci version i staden. Er litt lettare tilgjengelig den, men detta er eit meget greit sett, med motor som du og fant igjenn i Rover personbiler.

 wOOt
Legge lika så godt inn linken til "Air-Trax" på mi Fotki her. Er juvelane i samlinga mi. http://public.fotki.com/bugace/plastic-modelbuilding/modelboxes-1/resin-automotive-mo/air-trax/ :thumb:
 

Gaute Halsaunet

  • IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • *****
  • Innlegg: 5382
  • Takket: 22 ganger
Sv: Happy Dances!!
« Svar #28 på: 15.07. 2008 06:15 »
Heftig sett det der ja, har selv handla Fiat 600 men da i Die-Cast fra Quattroroute. Kjekt å vite at det finnes et byggesett også :P
TTT
Arrgh!!! She had a fine hull indeed!!
http://www.hubgarage.com/mygarage/Atmobil
 

Kjell Terje Trones

  • IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • *****
  • Innlegg: 3620
  • Takket: 3 ganger
Sv: Happy Dances!!
« Svar #29 på: 15.07. 2008 10:43 »
Ser ut som at Niclas endelig kan mase på noen andre for å få tak i den Astro-vette'en nå........ ::)
Man er aldri for gammel til å ha en lykkelig barndom!
Online album:
http://public.fotki.com/slabbedask/