Skrevet av Emne: Happy Dances!!  (Lest 6719 ganger)

bugace

• Gjest
Happy Dances!!
« på: 11.06. 2008 19:26 »

Normalt ikkje min skala, men så var da ka man hadde i gårdsrommet då..... :P

Leita etter i mange år!! Har hatt karosseriet til Paddy'en i resin ei stund, men gu så deiligt å ha den i plast og! :P :P ;D

Gaute Halsaunet

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 22 ganger
Sv: Happy Dances!!
« Svar #1 på: 12.06. 2008 03:57 »
Ahh...Bandai's 1303 ja. Har 2 stk selv av den. Herlig sett :thumb:
Har samla på meg flere 1/20 sett selv, kanskje vi skal bygge å stille ut til NC?
Jeg skaffa meg 1/20 Porsche 911 samt 928 for å få taki felger til 03'n, har tenkt på en German looker eller Late-looker samt å ha en orginal. Da gjerne i gull akkurat som 03'n jeg hadde ifjor.
TTT
Arrgh!!! She had a fine hull indeed!!
http://www.hubgarage.com/mygarage/Atmobil

Terje Rønningbakken

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #2 på: 12.06. 2008 16:50 »
den 1303 minner meg om en sang jeg har på dataen.
"Han satte seg i Bobla, en 1303. Raud og fin i lakken, å sprek som bare det. Alfred var hans navn. Vegene i Bygda er ikke bare strak. For midt i svingen kom en Hiace på fire stive hjul, og vegen ble for smal å Bobla dalte ned skjul" hehe måtte bare legge inn en del av teksten her. og teksten slutter slik "Alfred kikker trist på Bobla, 1303. Nå kjører han 2CV, Alfred var hans navn" wOOt
"Til høsten kommer det jo Tyske NATO soldater hit for å øve,
ja og dem ska befri oss fra russen som befridde oss ifra dem i 45"

Oluf

Volvo 240SE (Blue Pearl prosjekt)
http://forum.volvoforum.no/viewtopic.php?f=15&t=695

Gaute Halsaunet

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #3 på: 12.06. 2008 18:25 »
Stakkars mann, fra boble til 2CV da gitt....
Min 1303 mista svinghjulet sitt den, hadde mista mye annet også så det kom en raring fra Oppdal å kjøpte'a. Når han kom hjem ble'a kasta :thumb:
TTT

bugace

• Gjest
« Svar #4 på: 12.06. 2008 22:15 »
Mi skal få ein oppskining i sommar. Sokalski, Ausland og meg i to veker i skikkeleg moderne verksted med alt nødvendigt utstyr, og litt til :P
Skal få Stereo frå 80 tallet, Kasset/radio, forsterkar med 4, ja 4, uttakog equlizeer i midtkonsollen. TSX høytalara på hyllo bak.
Står 14 toms slotmags på. 1835ccm bak. Bakskjermar og lykter frå 1302. Speil som festes i hengslene, som på gode gamle bobler må kjøpast inn.
Håpa å få da til å sjå 80 tals ut, med eget preg, men litt California, og litt tysk, men heilt norsk.
Skal lage repotasje for VolksWorld når me helde på. Ska bli spennande å sjå ka me får gjort, og om da komme på trykk!! ;)

Gaute Halsaunet

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #5 på: 12.06. 2008 23:43 »
Det høres ut som en god plan det der ja, blir artig å se bilder fra det :thumb:
Her er et bilde av 03'n jeg hadde ifjor

Rusten og jævlig var'a og når motorn gikk f'n så var det ikke mere å hente.
1600 AD motor som stod i men noen må ha gjort en tabbe engang for en svinghjul skal jo ikke løsne sånn helt uten videre...
Interiøret lever videre i ei likedan ei på Oppdal og taket samt 2 av skjermene samt og motorluke samt baggasjepanser og en del andre deler lever nok videre. Resten ble spiker.
TTT

bugace

• Gjest
« Svar #6 på: 13.06. 2008 08:21 »
Kanskje sving hjulet hadde vært fiksa midlertidigt ein gong før. Ein tidligare kolega hadde ein buss der svinghjulet tok ein tur utenfor normal periferien når han var på ferie. Rekna med han måtte setta bilen frå seg, men dei fiksa da på eit par timar, pluss herdetid. Du leste rett, herdetid!! :) Dei limte da fast, og garanterte 5000 km. Joda, her  Norge, på Hardangervidda ein eller annan plass.

Kjell Terje Trones

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 3 ganger
« Svar #7 på: 13.06. 2008 10:46 »
Er bare festa med en diger mutter det svinghjulet. Ikke så veldig uvanlig at den kan løsne. Fire små ståltapper hindrer det i å rotere rundt på veiva. Er vanlig å borre opp så man kan bruke åtte når man trimmer litt, samt bruke en litt kraftigere mutter til å holde det hele på plass....
Moro å høre at du fortsatt holder koken med den 03'n Tor Henning. Hørtes litt mystisk ut når den forsvant bakom horisonten etter den lille pit stop'en innom garasjen vår.... :)
Man er aldri for gammel til å ha en lykkelig barndom!
Online album:
http://public.fotki.com/slabbedask/

bugace

• Gjest
« Svar #8 på: 14.06. 2008 02:37 »
13 liter olja på 100 mil. Kan ikkje høyrt mystisk ut då vell? :D

Med unntak av da, så gjekk turen heilt topp. Kan tenka med kammen er vel kvass, då den er vanskeleg å få til å gå reint. Bare god høg, rumle, rumle. Kjekt når andre bila kjøre forbi meg, bare for å sleppa meg forbi i neste bakke.
Den enkle gassaren gjer jo att ho går billigt, men samtidig drog ho greit opp i 160. Når eg var kommen opp i den hastigheten var eg for lengst vettskremt, var kje mykje sabil, og bilem rista rista sånn med første bensinpåfylling etterpå, att eg måtte setta meg å venta til ho hadde lagt seg t ro.
Noken som har 1/20 Slot mags? Frå ein MPC Ford Van eller ein annan modell?
Trenge da til Entex settet. ::)

Gaute Halsaunet

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #9 på: 15.06. 2008 22:24 »
Jeg har noe som ligner på Slotmags i fra 1/20 Revell Ford van, skal se om jeg får til et bilde av de så kan du få se.
TTT

bugace

• Gjest
« Svar #10 på: 16.06. 2008 20:42 »
Jeg har noe som ligner på Slotmags i fra 1/20 Revell Ford van, skal se om jeg får til et bilde av de så kan du få se.

Kjære Gaute! Eg har da godt. Takk for alt som eg kan få. Du er god som holder av meg............

bugace

• Gjest
« Svar #11 på: 16.06. 2008 20:46 »
OK! Da e kje VW, men Corvair motoren kan jo byttast ut mot VW eller Porsche. ;D

bugace

• Gjest
« Svar #12 på: 11.07. 2008 23:51 »
wOOt Fant denna på Grevens Glue Galore.
;D Joda, har hatt den før og, men no selge eg han ikkje. Samlinga med Europeiske Retro bilar tar seg opp. Denna er kanskje noko ny til å kallast retro, men da nærme seg. :thumb:
  8)Nokon av Dykk har nok sitt min grønne 600. Denna her vant eg på ebay, samma med XR4i, og har ikkje bestemt meg for korleis eg skal bygga den.  Den grønne har foresen dotter mi mista i golvet, så no har eg to 600 å bygga. :P

Terje Rønningbakken

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #13 på: 11.07. 2008 23:52 »
Pokker var det du som snappet denna rett foran øynene mine :'( men fant noen nye å by på da :thumb:
"Til høsten kommer det jo Tyske NATO soldater hit for å øve,
ja og dem ska befri oss fra russen som befridde oss ifra dem i 45"

Oluf

Volvo 240SE (Blue Pearl prosjekt)
http://forum.volvoforum.no/viewtopic.php?f=15&t=695

Vidar Ringstad

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #14 på: 12.07. 2008 00:05 »
Står en original XR4i utenfor Hobbyland.Er ei frisørdame som eier den,og hun har hatt
den siden den var ny wOOt.Søvfarget den og.Ser egentlig veldig strøken ut.Kan prøve
å få tatt noen bilder av den en dag :).

Vidar :)