Skrevet av Emne: Wilson Grain Hopper  (Lest 1831 ganger)

Stian Svendsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 58 ganger
Sv: Wilson Grain Hopper
« Svar #30 på: 28.03. 2008 21:18 »
Jeg er innom alt av bokhandlere som finnes på sentere samboeren klarer å dra meg på. Men finner jeg noe, nei da...
Jeg skal si ifra Per Erik.

Jeg har vært litt rundt jeg også.Vet de finnes i metall.Kanskje vi kan sende penger til Andreas.
Andreas?

Per Erik

Han har tilbudet meg det, men jeg har et siste sted jeg skal sjekke. Jeg er litt sta :D hehe
mvh Stian

Andreas Broch

• Forumplager
« Svar #31 på: 28.03. 2008 21:19 »
Har en god del prosjekter på gang ja :) Må prøve å få noe ferdig snart bare :P Tror nok jeg går for chrome felger.. Eller i følge produsenten er det polert aluminium, men Alclad Chrome blir omtrent det samme... Blir ellers mye aluminium sånn du ser på bildene. :)

Lurer på hvorfor denne ble så lang? ???

Hvorfor hengeren min ble så lang? Er som den skal den :P

Dere kan nok sende penger til meg ja. Kan kjøpe med til uka jeg :) Så får dere sånn.. hehe
Tilbake og snuser på forumet, så får vi se om byggingen kommer etterhvert også.......

Per Erik Karlsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #32 på: 28.03. 2008 21:41 »
Det var ikke lengden på hengeren, men hvorfor rammen på innlegget mitt tok så stor plass :'(

Per Erik
Det er ikke den ting jeg kan.

Kjell Terje Trones

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 3 ganger
« Svar #33 på: 29.03. 2008 10:31 »
Tapir på Gløs som har de linjalene eller? Har lett etter sånne selv også, og Tapir på DMMH der jeg går har dem ikke. Får vel ta en ekspedisjon rundt omkring på Campus'ene her i Trondheim og snoke litt i bokhandlerne der da...

Fin fremgang på den henger'n din forresten. Tror nok jeg ville latt den undersida være som den ble også ja... ::)
Man er aldri for gammel til å ha en lykkelig barndom!
Online album:
http://public.fotki.com/slabbedask/

Andreas Broch

• Forumplager
« Svar #34 på: 29.03. 2008 11:00 »
tapir på gløs som har ja! :) 2. etg i sentralbygget over kantina (men du er sikkert kjent) :)

Den blir nok som den er ja... Driver med litt andre ting i dag, får se om jeg får gjort litt på hengeren i kveld :)
Tilbake og snuser på forumet, så får vi se om byggingen kommer etterhvert også.......

André Kristoffersen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 7 ganger
« Svar #35 på: 29.03. 2008 17:45 »
Heftig scratch bygging, en unik henger som ser ut til å bli megetbra.  :praise: Gruer meg til å begynne på en Frauhoff henger til Rubber Duck prosjektet mitt.
-"Before Elvis, there was nothing"-

Andreas Broch

• Forumplager
« Svar #36 på: 29.03. 2008 17:53 »
Heftig scratch bygging, en unik henger som ser ut til å bli megetbra.  :praise: Gruer meg til å begynne på en Frauhoff henger til Rubber Duck prosjektet mitt.

Takker for det André. Det er i allefall morro å drive med prosjektet. Så får vi se på resultatet etterhvert :) Tror det vil bli en del jobb på Rubber Duck hengeren ja. Har du startet på trekkeren eller?

André Kristoffersen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #37 på: 29.03. 2008 17:57 »
Såvidt med bremser, motor  og forstilling mangler en DM 700 fortsatt .

Andreas Broch

• Forumplager
« Svar #38 på: 29.03. 2008 18:06 »
Okey.. De kan vel være litt leie å få tak i kanskje... Har skikkelig sansen for MACK lastebilene, har en DM800 liggende. Du får poste masse bilder av det prosjektet. Og som ejg sa tidligere forventer jeg en Kris Kristoffersen figur til det prosjektet :P

André Kristoffersen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #39 på: 29.03. 2008 19:12 »
Skal nok bli en Kris ja han er forøvri 3meningen til fadern, han var på besøk hjemme hos oss i 1983 husker jeg.  Da hadde han med seg Ertl byggesettet til meg wOOt

Andreas Broch

• Forumplager
« Svar #40 på: 29.03. 2008 19:14 »
Skal nok bli en Kris ja han er forøvri 3meningen til fadern, han var på besøk hjemme hos oss i 1983 husker jeg.  Da hadde han med seg Ertl byggesettet til meg wOOt

Nei tuller du?  wOOt Dæven steike... Da er du jo nødt til å lage han

Andreas Broch

• Forumplager
« Svar #41 på: 29.05. 2008 21:48 »
Har jobbet litt på Grain Hopperen de siste dagene. Bare litt småplukk med kassene under. Sparklet og fått på avstvning, tømmeluker og lignende. Samboeren stakk av med kameraet så får legge ut litt bilder uti uka.  (Bare i Oslo, ikke stukket for godt :P) Skulle prøve å bygge en del i helga da, men fikk en jobb med å fikse utstilling på skolen, så da gikk jo det i dass. Men får betalt så går vel greit :)

Dette er det aktuelle området for bygging nå. Mye småplukk. Så blir det straks primer på den

Andreas Broch

• Forumplager
« Svar #42 på: 29.05. 2008 21:51 »
Driver også emd bakenden på den. Mangler en liten del. På veiva til presenningen sitter det et lite kryss, som på en mellomaksling. Noen som har en svært liten sånn? kanskje fra ei ratt stang eller noe annet. Hadde vært fint i allefall  ::)

Et lite bilde også: (+ et på første side der det synes ganske bra)

bugace

• Gjest
« Svar #43 på: 17.07. 2008 17:55 »
Har sansen for denna hengaren din. Om da ikkje bør vær ein vegg opp i mellom dei to "tankane" for å unngå att lasta forskyver seg? Tonnasje reglane over dammen er ganske så skrale, så eg vil tru att dei to lukene og viser til att da er to tankar. Men eg veit ingenting, bare antar!! :)

Andreas Broch

• Forumplager
« Svar #44 på: 19.07. 2008 22:04 »
Hei Tor Henning! Har vært lite aktiv både her inne, og med modellbyggingen. Blir både jobb og mer jobb til langt på kveld så ingen bygging i det som kalles "ferien"  :'(

DU har et lite poeng, med en rettelse. Hengeren leveres både med og uten skillevegg. Veldig ofte fylles de fulle rett fra treskerene som går på den store prerien, og blir kjørt de store møller eller mottak. Så de fleste bildene jeg har funnet viser åpne hengere, men også noen som er delt. JEg går nok for en åpen løsning.

Om dette ville vært tillatt her i landet spørs! :)

Får prøve å bygge en kveld og oppdatere litt!  ::)