Skrevet av Emne: Wilson Grain Hopper  (Lest 1833 ganger)

Oddbjørn Skripeland

• IPMS Medlem
  • Forumplager
  • Takket: 6 ganger
Sv: Wilson Grain Hopper
« Svar #15 på: 27.03. 2008 21:51 »
Det finnes nok ey utall variasjoner på hvordan disse ser ut så det kan sikkert gjøre Andreas. Har alltid lurt på hva disse lave trallene er til, så nå vet jeg det. Synes dette er et særdeles seriøst og interressant prosjekt,men jeg ville ikke ha kromma felgene de ville jeg lakket hvite
Bling! Et annet .ord for bæsj.
Nur fliegen ist schöner.
Stuttgarter Karre ist auch gut.

Stian Svendsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 58 ganger
« Svar #16 på: 27.03. 2008 21:55 »
Kjipt med slike bommer, jeg sitter selv og prøver å svelge en kamel.

Har et BMW M3 E30 sett fra fujimi her, der jeg ser og veit at frontfangeren har en liten feil. Tenkte jeg skulle ta det som et gøy og kjapt sett. Men sliter litt med å godta det. Også er det så smått at det bare blir knot å fikse.

Den sparkelen bruker jeg  også, vær forsiktig med herder, eller så blir det å kaste masse ;) Husk også å blande og "elte" den godt. Kjempe fin å pusse ned.
mvh Stian

Andreas Broch

• Forumplager
« Svar #17 på: 27.03. 2008 22:20 »
Takker for positiv respons Oddbjørn... Er nå ikke et rett ut av boksen prosjekt i allefall... Må vurdere hva jeg skal gjøre med den feilen.. Tror nok begge deler finnes, i allefall på edre modeller... :) Får sove på det som det heter... Litt usikker på felgene.. Tror begge deler kan bli bra. Så mulig jeg ikke skal lakkere de i helga, heller vente til den kommer mer på plass.

Stian: Det er vasnkelig å vite hva man skal gjøre med det.. Om jeg lar den være så er det i allefall ikke noe som synes, er jo undersiden. Problemet er bare at jeg vet om det  :pinch:

Skal bli morro å se mer prosjekter fra deg også. Har veldig sansen for det du gjør.  :) Hører du på Hellbillies forresten (siterer: svelge en kamel....) ?
Tilbake og snuser på forumet, så får vi se om byggingen kommer etterhvert også.......

Stian Svendsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #18 på: 27.03. 2008 22:27 »
hehe Ja jeg har da noe av de og finner Hellbillies som bra byggemusikk :)

Men jeg kjenner til den, "jeg veit om det", og det er ei i huset som prøver å si at alle andre veit ikke hehe :D
mvh Stian

Andreas Broch

• Forumplager
« Svar #19 på: 27.03. 2008 22:32 »
Ja har vel alle platene selv ;) hehe.. Fin byggemusikk det ja. Du må høre Hal Ketchum med "Past the point of rescue"... (er orginalen til Krasafaren Steinby melodien)

Nå har jo jeg vårt så dum at jeg sier her hva jeg har prestert å gjøre feil da  :doh: hehe
Tilbake og snuser på forumet, så får vi se om byggingen kommer etterhvert også.......

Gaute Halsaunet

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 22 ganger
« Svar #20 på: 28.03. 2008 15:16 »
Dette fikser du vet du Andreas, er vel egentlig ikke så mye av en bommert det med bunnen. Jeg kaller slikt kunstnerisk frihet jeg ;D
Det er dette settet jeg kjøpte
http://cgi.ebay.com/Revell-Peterbilt-359-Truck-Model-Kit_W0QQitemZ180227248432QQihZ008QQcategoryZ2584QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Betalte 100 kroner for det av en garasjekompis :thumb:
TTT
Arrgh!!! She had a fine hull indeed!!
http://www.hubgarage.com/mygarage/Atmobil

Andreas Broch

• Forumplager
« Svar #21 på: 28.03. 2008 15:22 »
Dette fikser du vet du Andreas, er vel egentlig ikke så mye av en bommert det med bunnen. Jeg kaller slikt kunstnerisk frihet jeg ;D
Det er dette settet jeg kjøpte
http://cgi.ebay.com/Revell-Peterbilt-359-Truck-Model-Kit_W0QQitemZ180227248432QQihZ008QQcategoryZ2584QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Betalte 100 kroner for det av en garasjekompis :thumb:

Man kan vel kalle det for det ;) Tror ikke ejg kommer til å ta den fra hverandre.. prøvde meg litt i stad, og tror hele greia revner og at jeg må begynne HELT på nytt om jeg prøver.... SÅ da blir den nok som den er :D

Det settet er kjempe enkelt, Snap kit.. Så få deler, og veldig rett frem, om du ikke skal gjøre  noen modifikasjoner. Har faktisk startet på ett av disse selv, ligger halvveis lakkert hos foreldrene mine  :pinch: Blir Svart hytte og sleeper, med orange ramme og framskjermer.. ;) Litt uskker på om tankene også skal få en omgang med orange... Blir sommerprosjekt å få den ferdig

Gaute Halsaunet

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 22 ganger
« Svar #22 på: 28.03. 2008 16:25 »
Jeg har faktisk bynt litt på denne jeg også nå. Akkurat lakkert ramma matt svart. Blir rett-ut-av-eska prosjekt. Skal se om jeg får til en byggetråd i løpet av helga :)
TTT
Arrgh!!! She had a fine hull indeed!!
http://www.hubgarage.com/mygarage/Atmobil

Andreas Broch

• Forumplager
« Svar #23 på: 28.03. 2008 20:07 »
Da var det duket for dagens lille oppdatering. Første jeg knotet med i dag var selvfølgelig unnersiden... Begynte å skjære og bøye litt, men fant fort ut at jeg var nødt til å rive hele greia i biter om det skulle gå. Derfor tar jeg meg litt kunstnerisk frihet (eller muligens ikke etter noen samtaler med et par karer på andre siden av atlanteren). Bunnen blir dermed som den er. Har vært lite produktiv i dag. Mye annet å drive med, samtidig som jeg har lakkert litt til Forden. Et bilde som gir litt blikk på dimensjonene på hengeren. Forden ville nok aldri gått forann en slik henger, kun blitt brukt som referanse.

Så tilbake til det jeg har gjort. Bakplaten har stått for tyr i dag. Har kappet og mål ut til den, og testet muligheten for å nagle den (banke med spiss syl fra baksiden) Målt ut for baklys (må bestilles fra USA ser det ut til). Har også laget den første trappen til hengeren, som skal henge bak. Ser ut til at den ble 2-3 mm med for bred, så må vel lage en ny i morgen, sammen med den til fronten.  :doh:

Ellers må jeg få tak i litt håndtak og ståplater fra England. Det får vi lete etter i morgen. Morgendagen blir nok brukt mye p ålitt andre prosjekter og lakkering, så får vi se jeg også får kjøpt litt evergreen profiler til lukene som lukker under. Må jo kunne åpnes og lukkes :)

Stian Svendsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #24 på: 28.03. 2008 20:19 »
Den sirkel linjalen, hvor har du fått kjøpt den? Jeg er på jakt etter slik.

Og den hengeren ser ut til å bli av typen lang :)
mvh Stian

Per Erik Karlsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #25 på: 28.03. 2008 20:30 »

Finner du det ut, så er vi to.

Per Erik
Det er ikke den ting jeg kan.

Andreas Broch

• Forumplager
« Svar #26 på: 28.03. 2008 20:31 »

Og den hengeren ser ut til å bli av typen lang :)

Den er kjøpt på bokhandleren på NTNU, villle vel tro de fleste litt store bokhandlere har sånne.. Finnes noen med enda større sirkler også, min går bare til 32mm tror jeg

Hengeren blir 43 fot lang ja, det blir vel rundt 60cm i 1:24, uten at jeg skal si det helt sikkert nå..... :) Den ser litt ekstra lang ut siden sideveggene er kappet ned en del i forhold til hva frysehengerene er... fra 92" til 66"

Stian Svendsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #27 på: 28.03. 2008 20:45 »
Jeg er innom alt av bokhandlere som finnes på sentere samboeren klarer å dra meg på. Men finner jeg noe, nei da...
Jeg skal si ifra Per Erik.
mvh Stian

Per Erik Karlsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #28 på: 28.03. 2008 21:08 »
Mange spennende US prosjekter du har  på gang om dagen Andreas :thumb:
Denne hengeren tror jeg vil kle krom felger, det ser litt "renere" ut, og det er jo noen blanke detaljer ellers også.Det ser ut som noen også blir levert med en form for lyse alufelger, de er ikke krom, og ikke vanlig alu heller.White alu?
Er en her med krom: http://www.blackmontrailers.com/grain/index.asp

Per Erik

Lurer på hvorfor denne ble så lang? ???

Per Erik Karlsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #29 på: 28.03. 2008 21:11 »
Jeg er innom alt av bokhandlere som finnes på sentere samboeren klarer å dra meg på. Men finner jeg noe, nei da...
Jeg skal si ifra Per Erik.

Jeg har vært litt rundt jeg også.Vet de finnes i metall.Kanskje vi kan sende penger til Andreas.
Andreas?

Per Erik