Skrevet av Emne: Innkjøpstråd  (Lest 1629 ganger)

Gaute Halsaunet

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 22 ganger
Sv: Innkjøpstråd
« Svar #15 på: 28.03. 2008 20:03 »
Ja Carina er jo storebror (eller storesøster.....) Så det kan nok stemme med 1,7 i den.. Er 83 modellen identisk med 82? Trodde bruddet i design lå akkurat mellom de to årsmodellene jeg... hm ???

Den far hadde var iallefall slik. Regner med at skifte var sånn omtrent mitt i modellåret kanskje, uten at jeg vet for sikkert.
TTT
Arrgh!!! She had a fine hull indeed!!
http://www.hubgarage.com/mygarage/Atmobil

Kjell Terje Trones

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 3 ganger
« Svar #16 på: 29.03. 2008 10:19 »
Morsomme prosjekter her Andreas!
Når det gjelder detaljer om japanske biler, får dere høre med vårt lokale orakel Lars Fossum. Han har greie på det meste om japanske biler. (Og franske, russiske, svenske og det meste annet ukurant.... :D)
Man er aldri for gammel til å ha en lykkelig barndom!
Online album:
http://public.fotki.com/slabbedask/

Andreas Broch

• Forumplager
« Svar #17 på: 29.03. 2008 10:59 »
Hehe.. høres bra ut... Hva er det som er kurrant da? Amerikansk? :P
Tilbake og snuser på forumet, så får vi se om byggingen kommer etterhvert også.......

Andreas Broch

• Forumplager
« Svar #18 på: 18.04. 2008 16:41 »
Det har blitt lite bygging i det siste for meg desverre. Studiene har begynt å kreve sitt nå når vi nærmer oss semesterslutt. Men fikk en liten pakke fra Howard hos KFS i England for et par dager siden. Har bestilt meg et sett med stigtrinn til dieseltanker som skal brukes som ståplatform på Wilson hengeren. Tror det er det nærmeste jeg kommer orginalen. Ellers bestilte jeg også en presenning til hengeren. Er egentlig for kapellhengere, men burde fungere også som presenning.... håper jeg ;) Tok også med et lite sett med lastekjettinger som kan brukes til transporthengeren. Måtte se hvordan de så ut. :) Alt til den nette sum av 160kr inkludert frakt... Ikke altfor ille, iallefall ikke når pakka kom i postkassa 3 dager etter jeg bestilte  :D

Tilbake og snuser på forumet, så får vi se om byggingen kommer etterhvert også.......

Stian Svendsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 58 ganger
« Svar #19 på: 18.04. 2008 17:42 »
Denne skal brukes på hengeren? På bildet?
Studier... ph må ta seg litt fri til hobby også ;)
mvh Stian

Andreas Broch

• Forumplager
« Svar #20 på: 18.04. 2008 20:24 »
Denne skal brukes på hengeren? På bildet?
Studier... ph må ta seg litt fri til hobby også ;)

Ja det skal være presenning til denne hengeren ja. Skal kunne rulles til siden, så må lage en del støttebuer som skal gå på tvers. Må nok bruke noe metallstenger og kromme pent.

Skulle gjerne tatt meg litt mer fri men :P hehe... Får prøve å bygge etter jeg er ferdig 3. juni :) Spørs om det blir før så :P

Terje Rønningbakken

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #21 på: 01.05. 2008 20:28 »
Virago hobby har noen 14" stålfelger de  :thumb: fir bolts toyota felger
"Til høsten kommer det jo Tyske NATO soldater hit for å øve,
ja og dem ska befri oss fra russen som befridde oss ifra dem i 45"

Oluf

Volvo 240SE (Blue Pearl prosjekt)
http://forum.volvoforum.no/viewtopic.php?f=15&t=695

Andreas Broch

• Forumplager
« Svar #22 på: 01.05. 2008 20:29 »
du sier ikke det.. Da må vi ta en kikk! :)

Andreas Broch

• Forumplager
« Svar #23 på: 22.05. 2008 11:14 »
Det er jo alltid morro å sitte på Ebay å kikke litt på modeller, og det hender det blir dyrt også  :pinch: Men etter at vi fikk 1. premien i en arkitekkonkurranse på skolen og 15 000 kr på deling (vi er 4) så var det litt lettere å kjøpe noe for en fattig student. Kom over denne Boyd Coddington bilen, og synes den er aldeles nydelig ut. Mer spent på hvordan settet egentlig er, så vi får se når den kommer i posten om en ukes tid  ::) Noen som har erfaringer med denne serien?

Terje Rønningbakken

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #24 på: 22.05. 2008 17:18 »
skal ikke være så halv gærne de. har selv ikke hatt gleden av å bygd den serien men vet om et par som har :thumb:
"Til høsten kommer det jo Tyske NATO soldater hit for å øve,
ja og dem ska befri oss fra russen som befridde oss ifra dem i 45"

Oluf

Volvo 240SE (Blue Pearl prosjekt)
http://forum.volvoforum.no/viewtopic.php?f=15&t=695

Niclas.A.Gedde

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #25 på: 22.05. 2008 21:25 »
Har hele serien, alle er så å si like i kvalitet og den er sånn midt på tre
det er bare å begynne å bygge når du får den  :thumb:

Niclas :)

Andreas Broch

• Forumplager
« Svar #26 på: 22.05. 2008 21:49 »
Tviler ikke på at du har hele serien Niclas!  :P hehe :) Får nok ikke tid til å begynne på den med en gang, men morsom ha.  ;D Får vel prøve å fullføre noen av de mange lastebilprosjektene før jeg begynner på noe nytt nå tror jeg..  ::)

Jens Roger Kristoffersen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 24 ganger
« Svar #27 på: 22.05. 2008 23:54 »
Noen som har erfaringer med denne serien?

Ikke for å "skremme" deg, men jeg begynte på denne en gang og pakket den ned igjen:

Nyyydelig bil, men skikkelig grevlingsett  :(
Karosseri og chassis er greit, dekk og felger OK.
Men kromdeler som grill og lykteringer passer overhode ikke, uansett hvordan jeg vrir og snur på dem så glipper det ett eller annet sted.
Framkanten på soft-toppen har helt annen fasong enn frontruta og passer heller ikke konturen i bakkant.
Motordelene er håpløse med flere 1-2mm glipper i motorblokk og topp. Hvis det ikke var for at de satt på samme sprue-ramma ville jeg trodd de kom fra forskjellige sett.

Håper din er bedre  :)
Tror jeg kanskje har Boyds lakk i fargen til den bilen... kan sjekke, hvis du vil bygge den original da.

JR

That was an irreplaceable Steinway!
Not anymore, Madame.

Andreas Broch

• Forumplager
« Svar #28 på: 23.05. 2008 08:01 »
Noen som har erfaringer med denne serien?

Ikke for å "skremme" deg, men jeg begynte på denne en gang og pakket den ned igjen:

Nyyydelig bil, men skikkelig grevlingsett  :(
Karosseri og chassis er greit, dekk og felger OK.
Men kromdeler som grill og lykteringer passer overhode ikke, uansett hvordan jeg vrir og snur på dem så glipper det ett eller annet sted.
Framkanten på soft-toppen har helt annen fasong enn frontruta og passer heller ikke konturen i bakkant.
Motordelene er håpløse med flere 1-2mm glipper i motorblokk og topp. Hvis det ikke var for at de satt på samme sprue-ramma ville jeg trodd de kom fra forskjellige sett.

Håper din er bedre  :)
Tror jeg kanskje har Boyds lakk i fargen til den bilen... kan sjekke, hvis du vil bygge den original da.

JR

Hmm..dette kan jo bli spennende... Var litt usikker på om jeg skulle prøve eller ikke, men er ikke så mye penger uansett. SKal bli gøy å se hvordan kvaliteten på den er ja. Får håpe den er litt bedre enn dine erfaringer..hehe

Hadde vært morro om du hadde orginallakken ja, ellers er det mulig jeg finner to som er ganske nær. :)

Andreas Broch

• Forumplager
« Svar #29 på: 26.01. 2011 19:20 »
Hei igjen alle sammen! har visst ikke vært særlig aktiv med posting på egne innlegg i det siste ser jeg.... :'( jaja... er nå i allefall ferdig med skole, kommet ut i voksenlivet (jobb) og fant ut at det ble enda mindre tid til bygging. Særlig med et hus som skal resaureres i tilegg. Har nå i tiden siden sist handlet litt, og dette er vel noe av det siste.

Kommer nok forhåpentligvis tilbake med litt bygging om ikke så lenge også :) Håper jeg

Kom over en resin modell for en liten stund siden. Av en Ford model H lastebil. Har tidligere laget en tråd på en C-600. Dette er vel bare en forhøyet utgave. Med H utgaven til venstre og C utgaven til høyre for sammenligning. Også lagt ved et bilde av en faktisk lastebil, av litt ukjent årsmodell

Beklager litt "støy" i bakgrunnen....må få ordnet meg med en bedre modellplass....det meste er litt midlertidig rundt i huset om dagen  :'(