Skrevet av Emne: '33 Chevrolet Pick Up  (Lest 759 ganger)

bugace

• Gjest
'33 Chevrolet Pick Up
« på: 03.03. 2008 00:00 »
Har i mange år vært på jakt etter den gamle Deliveryen til MPC for å bygga Pick Up, men da har ikkje ordna seg. Så når AMT slapp Barnabys Vampire Van vart eg happy!!!!!! Den er basert på '34 Chevy Delivery, så då skulle den passa godt overens med skjermane frå '32 Chevy Convertiblen. Joda, her var da fram med saga, så scratcha bakvegg, og tak etterpå. Har og kommet godt i gang med planet, som er bygget utanpå ein Ford Model A kasse. Vil bli heilt original, og uten væring, om då ikkje noko skulle sje med fantasien underveis.

Motorsidene frå cabben er ikkje brukandes på P/U, så eg laga nye med utgangs punkt i noken frå Revells nye '32 Ford Tudor. Ellers så er da veldigt rett fram med basis i chassiset frå '32'en. :)

André Kristoffersen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 7 ganger
Sv: '33 Chevrolet Pick Up
« Svar #1 på: 19.03. 2008 13:37 »
Hm klør etter å påføre denne mye rust og skrot på planet. Hva med en firmabil fra bygdenorge, kanskje en skraphandler elle melkekjører :thumb:  Unasett morrsomt.
-"Before Elvis, there was nothing"-

Terje Rønningbakken

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #2 på: 20.04. 2008 10:23 »
Hm klør etter å påføre denne mye rust og skrot på planet. Hva med en firmabil fra bygdenorge, kanskje en skraphandler elle melkekjører :thumb:  Unasett morrsomt.
Eller bottolf wOOt hn skulle nok ha likt en slik bil :thumb: han har iallfall smak da CHEVROLET :thumb:
"Til høsten kommer det jo Tyske NATO soldater hit for å øve,
ja og dem ska befri oss fra russen som befridde oss ifra dem i 45"

Oluf

Volvo 240SE (Blue Pearl prosjekt)
http://forum.volvoforum.no/viewtopic.php?f=15&t=695

ken tommy kristiansen

• IPMS Medlem
  • Dedikert
« Svar #3 på: 10.06. 2008 18:10 »
stilig kjærre den chevyen din.   k.t

bugace

• Gjest
« Svar #4 på: 11.06. 2008 17:36 »
stilig kjærre den chevyen din.   k.t
Den som mange andre prosjekt har stått litt stille i da sista. Håpa få den ferige i løpet av året. Er som oftast sånne gamlinga eg bygger når eg bygger orginal bila.

bugace

• Gjest
« Svar #5 på: 23.10. 2008 10:08 »

Litt framdrift på denna!
Plugg kabla i gamle daga va'kje som i dag, så eg tvinna 6 tynne metalltråa for å få litt struktur.
Hosted on Fotki
Hytta har fått påført nye pressningar, og eg har retta opp A stolpen som er loddrett på '33 modellen. '34 modellen har mykje felles med '32 og '33, men hytta har fått vinkla A stolpa. Nesta for meg blir no å strekka taket framover ein millimeter, men ellers så er da værsta no gjort :cheers:
Hosted on Fotki