Skrevet av Emne: Anglia 105E Hillclimber.  (Lest 1172 ganger)

bugace

• Gjest
Anglia 105E Hillclimber.
« på: 02.03. 2008 23:50 »
Når gutta i frå Finland dukka opp med 105'en, så måtte eg bygga ein som "opp hoppa" bakkeløpar, med nostalgi i kvar ein beta!
Da dei kom med var ein generic '59-64 "curbside" som treng litt modifikasjona for å bli ein korrekt replica. Eg har opna panseret, og begynt scratcha litt inn under der. Fjerna listene langs profilen på sidene. Motor henta eg frå Tamiya Europa, gearkasse og bakvogn frå ditto Seven.

Som med Fiaten, så har eg litt arbeid føre meg, men her føle eg att eg har kontroll.

bugace

• Gjest
Sv: Anglia 105E Hillclimber.
« Svar #1 på: 03.03. 2008 22:01 »

Fortsatt ein del å gjer for att da skal sjå pent ut etter lakk. Nedre del av torpedo følger med chassis, og da e'kje bare bare.  :'(

Leif Haga

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 3 ganger
« Svar #2 på: 03.03. 2008 22:02 »
Er det Juha Airo resinsettet du bruker?

Leif
In the beginning,vambo rool

Andreas Broch

• Forumplager
« Svar #3 på: 07.03. 2008 11:23 »
Spennende prosjekt! Finnes det Anglia i 1/24-25 ?? Det skulle jeg likt å hatt. Utrolig tøffe biler :)
Tilbake og snuser på forumet, så får vi se om byggingen kommer etterhvert også.......

Stein Gulbrandsen

• IPMS Medlem
  • Aktiv
« Svar #4 på: 07.03. 2008 15:54 »
Når gutta i frå Finland dukka opp med 105'en, så måtte eg bygga ein som "opp hoppa" bakkeløpar, med nostalgi i kvar ein beta!
Da dei kom med var ein generic '59-64 "curbside" som treng litt modifikasjona for å bli ein korrekt replica. Eg har opna panseret, og begynt scratcha litt inn under der. Fjerna listene langs profilen på sidene. Motor henta eg frå Tamiya Europa, gearkasse og bakvogn frå ditto Seven.

Som med Fiaten, så har eg litt arbeid føre meg, men her føle eg att eg har kontroll.

Er det sånn at noen har aversjon mot "ut av esken-bygge"?
Tøft gjort det der.
Tamiyaene du har tatt deler fra, er det Lotusene? Har bestilt begge, men fått bare seven....enda.
Hvis jeg trenger deler etterhvert så kan jeg vel bare bestille :P
Tøft å være POCHER til car..........
Bygger:
Pocher Alfa Romeo 1:8
56' chevy bel air 1:24
?????

Sigve Hansen

• IPMS Medlem
  • Dedikert
« Svar #5 på: 07.03. 2008 19:13 »
Spennende prosjekt! Finnes det Anglia i 1/24-25 ?? Det skulle jeg likt å hatt. Utrolig tøffe biler :)
Dette er et resin sett laget av Juha Airio,super bygger fra Finland hvis jeg ikke har misforstått helt. Var en kamerat av Juha også innvolvert, men forsto det som at Juha har lagd masteren.
Har en selv liggende, men driver fortsatt og samler mot til å begynne på den ::)

bugace

• Gjest
« Svar #6 på: 18.03. 2008 18:00 »
Dette er et resin sett laget av Juha Airio,super bygger fra Finland hvis jeg ikke har misforstått helt. Var en kamerat av Juha også innvolvert, men forsto det som at Juha har lagd masteren.
Har en selv liggende, men driver fortsatt og samler mot til å begynne på den ::)
Nesten Sigve!
Masteren vart lagd av Tapani, men siden Tapani veit han blir litt kjapp av seg når da nærme seg slutten, overlot han dei sisste detaljane til Juha, sånn att da blei passe skarpe detaljar. Dei to har no starta eit lite privat firma kallt Air-Trax om eg ikje huska feil. Basis resin sett er 90 euro stk. Om noken er interessert så kan eg høyra om dei vil laga for interesserte, men dei prioritere å bygga, så ingen garantiar. Eg vil heller ikje masa på dei for noken, men lager enkle bestillinga gjennom mitt namn. Leveringstid vil pr dags dato bli rundt juli mnd.
Desse kan kanskje vær tilgjengelige.
Triumph Herald
Ford Anglia 105E
Ford Taunus 17M P3
Volvo P1800
SAAB 96 V4 med kromgrill. Motor m.m. til SAAB koster 40 euro meir. Ufatteleg avansert model.
Om eg blir rent ned no så er da min egen feil, men OK. Eg hjelper, men vil ha ein 50 lapp for kvar vellykka handel.
(Gjelde sjølsagt ikkje mine næraste!!) Då eg må samle inn peng etc. :)

Sigve Hansen

• IPMS Medlem
  • Dedikert
« Svar #7 på: 18.03. 2008 18:28 »
Nesten Sigve!
Masteren vart lagd av Tapani, men siden Tapani veit han blir litt kjapp av seg når da nærme seg slutten, overlot han dei sisste detaljane til Juha, sånn att da blei passe skarpe detaljar. Dei to har no starta eit lite privat firma kallt Air-Trax om eg ikje huska feil. Basis resin sett er 90 euro stk. Om noken er interessert så kan eg høyra om dei vil laga for interesserte, men dei prioritere å bygga, så ingen garantiar. Eg vil heller ikje masa på dei for noken, men lager enkle bestillinga gjennom mitt namn. Leveringstid vil pr dags dato bli rundt juli mnd.
Desse kan kanskje vær tilgjengelige.
Triumph Herald
Ford Anglia 105E
Ford Taunus 17M P3
Volvo P1800
SAAB 96 V4 med kromgrill. Motor m.m. til SAAB koster 40 euro meir. Ufatteleg avansert model.
Om eg blir rent ned no så er da min egen feil, men OK. Eg hjelper, men vil ha ein 50 lapp for kvar vellykka handel.
(Gjelde sjølsagt ikkje mine næraste!!) Då eg må samle inn peng etc. :)
Takk for at du oppklarte det Tor Henning :thumb:
Var litt usikker på hvor mye Tapani hadde gjort, men regnet med at du ville korrigere meg hvis jeg ga feil info.
Nå gleder jeg meg til å se hva det neste som kommer fra disse to herrene blir ;D

André Kristoffersen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 7 ganger
« Svar #8 på: 19.03. 2008 13:33 »
Stiilig prosjekt :thumb: :thumb: Husker jeg hadde en gammel nabo med slik hvit Anglia. Den ble passet godt på. Grunnen til knekken i taket skal være at dattra (litt overvektig)  til fabrikkeieren  satte seg på panseret til en uferdig bil og fikk forskjøvet taket derav det sondige utseende som ble standard ;D :D

Savner forøvrig byggesett  av gamle svenske klassikkere, Saab 96, Volvo 140, 240 serien osv. Eller hva med Sunbeem 1500gt, eller Rover 3500 eller annet morrsomt skræl fra europa.
-"Before Elvis, there was nothing"-

bugace

• Gjest
« Svar #9 på: 20.03. 2008 00:11 »
Stiilig prosjekt :thumb: :thumb: Husker jeg hadde en gammel nabo med slik hvit Anglia. Den ble passet godt på. Grunnen til knekken i taket skal være at dattra (litt overvektig)  til fabrikkeieren  satte seg på panseret til en uferdig bil og fikk forskjøvet taket derav det sondige utseende som ble standard ;D :D

Savner forøvrig byggesett  av gamle svenske klassikkere, Saab 96, Volvo 140, 240 serien osv. Eller hva med Sunbeem 1500gt, eller Rover 3500 eller annet morrsomt skræl fra europa.

130 Euro, så skal me ordna ein fulldetaljert SAAB 96. Om du myse litt når du betale, og tenke 130 kr, så e da ikkje så vondt!! :D

Gaute Halsaunet

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 22 ganger
« Svar #10 på: 21.03. 2008 03:48 »

Rover 3500 vet jeg finnes i resin. Saaben til 130 Euro høres ganske billig ut egentlig ;)
TTT
Arrgh!!! She had a fine hull indeed!!
http://www.hubgarage.com/mygarage/Atmobil

bugace

• Gjest
« Svar #11 på: 20.04. 2008 00:11 »

No begynner eg å bli fornøyd med mellomromma mellom chassis, og kaross. Øvre del av torpedo sitter på karossen, i samen med innerskjermane. :)

André Kristoffersen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 7 ganger
« Svar #12 på: 20.04. 2008 00:32 »
Kjempe messig, er ikke de enkleste prosjektene du velger :thumb:
-"Before Elvis, there was nothing"-

bugace

• Gjest
« Svar #13 på: 20.04. 2008 00:36 »
Sjå kem som snakker :doh: ;D

bugace

• Gjest
« Svar #14 på: 17.05. 2008 22:10 »

Jobber litt med denna inn i mellom. Har begynt å detaljera torpedoen litt. Dei to runde styren betane, skulle helst ha vært litt større, så dei røpe att torpedoen ikkje er 100%. Dei simulera blokkering av varmeapparat kanalane. Etterkvart så ska da inn eit par små tanker, og vidusvisker punktene. :)