Skrevet av Emne: Original Topolino!  (Lest 1856 ganger)

bugace

• Gjest
Sv: Original Topolino!
« Svar #15 på: 28.03. 2008 21:11 »
Sånn ca sånn som høyre sida er her skal baksjermen vær.

Mye superlim under bobleskjermen :)

Svein Ivar Braathe

• IPMS Medlem
  • Forumplager
  • Takket: 1 ganger
« Svar #16 på: 30.03. 2008 16:02 »
Bra fremgang her, mye som må gjøres men den blir nok super da du er ferdig  :thumb:
Pågående prosjekter: Noen bedriftshemmeligheter men har begynt å få smaken på å bygge US biler igjen, ikke dermed sagt at det ikke kan rusle ut noen andre doninger også ;)

Stein Gulbrandsen

• IPMS Medlem
  • Aktiv
« Svar #17 på: 31.03. 2008 12:03 »
Hei Tor Henning

Burde vel egentlig mobbe deg for dette, ser for j......... ut wOOt
Men jeg er imponert over innsats og pågangsmot. Detta blir spennende å følge med på.

Stein G
Tøft å være POCHER til car..........
Bygger:
Pocher Alfa Romeo 1:8
56' chevy bel air 1:24
?????

Jens Håkon Brandal

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 34 ganger
« Svar #18 på: 31.03. 2008 13:02 »
Nytting aa se hvor mye arbeide som ligger under en lakkjobb...

Jens
Overoverkverulant av Roy's nåde.

Sekterisk IPMS koryfe.

Man blir aldri for gammel til aa lese instrukser.

bugace

• Gjest
« Svar #19 på: 01.04. 2008 10:08 »
Hei Tor Henning

Burde vel egentlig mobbe deg for dette, ser for j......... ut wOOt
Men jeg er imponert over innsats og pågangsmot. Detta blir spennende å følge med på.

Stein G

Ingen Strosek akkurat ;D.
Som du ser så kan eg vel egentleg kalla Boble skjermane for forskaling, for da blir lite igjen av dei, anna enn annlegget mot karossen. Syntes att da var den greiaste måten, for da er først når du har fått alt på bilen att du ser ka som ser gale ut. Då er da og lettare å få orden på da. Innrømme likavel att eg skulle ønska eg hadde tatt litt mindre øvemål på bakskjermane, men egentlig er da berre litt meir plast og superlim på undersida som krevdes, før metallfila, ei stoooor ei raspa da ned til ønska bredda. 3-4 min ekstra arbeid, da e alt. :thumb:

bugace

• Gjest
« Svar #20 på: 01.04. 2008 10:13 »
Nytting aa se hvor mye arbeide som ligger under en lakkjobb...

Jens

Veit ikkje om eg våga sei kor mange tima. Har brukt meir enn ein time pr dag på fronten, og eg er langt frå fornøyd. Skal bli spennande å forma hjulopningane, og finna høgda på dei. Først når eg har truffet med dei kan eg forma til alle radiane på skjermane skikkeleg. :P

Stein Gulbrandsen

• IPMS Medlem
  • Aktiv
« Svar #21 på: 01.04. 2008 10:21 »
Jeg kan like godt innrømme det med en gang.
Slike jobber kommer jeg ALDRI (skal aldri si aldri,men...) til å gjøre. Jeg ser på og hører på dere,
og prøver å lære. Gøy. Det skal være gøy men lærerikt.
Stå på - det blir bra ser jeg!!
Bygger:
?????

bugace

• Gjest
« Svar #22 på: 19.04. 2008 23:54 »
Grillribbene måtte gå! Klarte ikkje å få dei sentrerte på eintilfredstillande måte.
Så no blir da ei ny utfordring der. Noken som har erfaring med scratching av grill?

Mangla og louvers oppe på front.  Tenker eg vil finna motorsider frå noken amerikanske tidlige Fordar, og prøva modifisera, og fella inn. :)

André Kristoffersen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 7 ganger
« Svar #23 på: 20.04. 2008 00:37 »
Tja mange valg du kan ta når det gjelder grillen her, du kan jo bruke noe fotoets netting eller annet rart, eller lage bøyde stringers av feks pianotråd. Dette fikser du lett :thumb: Forøvrig imponerende sparkeljobb og utholdenhet. Hva slags motor skal denne doningen få?
-"Before Elvis, there was nothing"-

bugace

• Gjest
« Svar #24 på: 20.04. 2008 00:54 »
Tja mange valg du kan ta når det gjelder grillen her, du kan jo bruke noe fotoets netting eller annet rart, eller lage bøyde stringers av feks pianotråd. Dette fikser du lett :thumb: Forøvrig imponerende sparkeljobb og utholdenhet. Hva slags motor skal denne doningen få?

Scratche ein orginal motor. Gassaren kan eg kanskje ta frå ein 500F. Evnt. ein 600. Har desse liggandes, så eg håpa ein av dei vil passa. Felgane frå Heller, eller Tamiya 2CV. Fiaten hadde 16 tommara, og 2CV 15 så skalaforskjellen bør gjer da levligt. Må nok modifisera felgane, men boltmønster blir jo skjult, under kappsel. Av andre ting så er da veldigt lite som ikkje må scratchast.

Stein Gulbrandsen

• IPMS Medlem
  • Aktiv
« Svar #25 på: 21.04. 2008 14:53 »
Hei Tor Henning

Vil bare nevne at det er en artikkel om Fiat 500 og Topolino i siste blad til NMV.
Norsk motorveteran på norsk........ Noe tekst og noe bilder.
Lykke til videre

Stein
Bygger:
?????

bugace

• Gjest
« Svar #26 på: 21.04. 2008 22:11 »
Hei Tor Henning

Vil bare nevne at det er en artikkel om Fiat 500 og Topolino i siste blad til NMV.
Norsk motorveteran på norsk........ Noe tekst og noe bilder.
Lykke til videre

Stein

Takk for tipset!!