Skrevet av Emne: Trumpeter KV-1  (Lest 3986 ganger)

Henrik Melvold

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
Sv: Trumpeter KV-1
« Svar #30 på: 06.02. 2010 18:00 »
Dessuten kunne vel noen hver trenge et lite spark i ræva en gang i mellom.

Halleluja til det :)
Rævspark gir som regel god fremdrift. :)

henrik
Those of you who think you know everything are anoying those of us who do...

Jan Erik Johansen

• Gjest
« Svar #31 på: 07.02. 2010 16:15 »
Ser bra ut dette Roar, KV er jo nesten like tøfft som Tiger  :shifty:

Snø og snøkamo er en utfordring, snø har jo fryktelig mange forskjellige konsistenser og gjerne samtidig. Også er det ikke lett å gjengi den som hvit heller, ser lett unaturlig ut i småformat. Men denne drar du fint iland!

:) Janse

Stein Atle Stenberg

• Administrator
  • Pest og en plage
« Svar #32 på: 14.02. 2010 15:17 »
Ja dette er vogna si, ser virkelig bra ut dette - synd jeg ikke får beskue den på SKALA - men satser på at du kanskje tar den med på SC?!

Roar Stensrud

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #33 på: 17.02. 2010 01:42 »
Takk for at dere fortsatt har tro på meg. ;D

Det går sakte men sikker fremover, dette her.

Griseri:

Ble reservebeltene litt bedre nå?

R. :)
"No man ever won a war by dying for his country, but by making some other poor, dumb bastard die for his!" George S. Patton

Bygges: BT-7 og en masse andre russergreier. Også en Mathilda, da.

Einar Sandvik

• Styret
  • Pest og en plage
« Svar #34 på: 17.02. 2010 07:55 »
Dette ser realistisk ut i mine øyne.

Reservebelteleddet er muligens i overkant rustent, men de ble kanskje så rustne relativt fort?

Einar S

Stein Atle Stenberg

• Administrator
  • Pest og en plage
« Svar #35 på: 17.02. 2010 11:18 »
Dette ser realistisk ut i mine øyne også!
Knallbra faktisk - er ingen ekspert på panser (ennå i allefall), men innbiller meg å ha en viss sans for hva som ser riktig ut - og jeg synes dette ser veldig riktig ut.

Det er så jeg kjenner lysten til å starte på Matilda stige proposjonalt med utviklingen av tråden din!

Har glemt å si at jeg synes måten de grønne flatene bryter med det hvite på er estetisk bra, og gjør vogna spesielt interessant å se på!

:thumb:
SAS

Roar Stensrud

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #36 på: 18.02. 2010 15:06 »
Dette ser realistisk ut i mine øyne.

Reservebelteleddet er muligens i overkant rustent, men de ble kanskje så rustne relativt fort?

Skal nok ikke utelukke at de ble så rustne, men jeg er enig i at det kanskje er litt i overkant. I alle fall tatt i betrakting at vogna er relativt "ny" ellers. Jeg tør imidlertid ikke ta sjansen på å gjøre noe med det på dette tidspunktet. Jeg greide å ødelegge beltet på den ene sida da jeg skulle ha hjula på i går. Det er fiksa, men jeg tør ikke risikere flere katastrofer i siste øyeblikk. :(

Feilen, tror jeg, er at jeg begynte med veldig mørk brun på reservebeltene. Burde nok begynt med en mørk gråfarge i stedet. Men, da lærte jeg det. :)

"No man ever won a war by dying for his country, but by making some other poor, dumb bastard die for his!" George S. Patton

Kyrre Ingebrethsen

• Pest og en plage
« Svar #37 på: 18.02. 2010 15:19 »
Det er nok ikke urealistisk med mye rust ganske fort på slike belter. Når det er sagt ble vel denslags ofte overmalt med hvitt?

(Jeg setter med spørsmålstegn. Jeg har sett flere bilder av overmalte "greier" på både amerikanske og tyske tanks. Og russiske. Men om dette faktisk var lov, det vet jeg ikke.)

K
Si alle etter meg:
Det er bare en hobby. Det er bare en hobby.

Henrik Melvold

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #38 på: 18.02. 2010 15:26 »

Feilen, tror jeg, er at jeg begynte med veldig mørk brun på reservebeltene. Burde nok begynt med en mørk gråfarge i stedet. Men, da lærte jeg det. :)

Du kan også begynne med en ganske så lys brunfarge. F.eks. natobrown iblandet buff eller noe i den duren.

Henrik
Those of you who think you know everything are anoying those of us who do...

Roar Stensrud

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #39 på: 18.02. 2010 15:44 »
Kyrre: Overmaling ble nok praktisert ganske mye både på skanseverktøy og annet festet på vogna. Vi gjorde det i panserbataljonen i 1993, så det er vel ingen grunn til at det ikke ble gjort av de som holdt krig femti år tidligere. Så det hadde nok vært den billigste utveien. Men jeg ville prøve å skape litt variasjon i sakene, så defor ble beltene ikke hvite. Dog, som sagt, er det en helt plausibel løsning.

Henrik: Lys brunfarge hørtes også ut som en god ide. Det får bli neste gang.