Skrevet av Emne: Picasa test  (Lest 1074 ganger)

Henrik Melvold

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 6 ganger
Sv: Picasa test
« Svar #15 på: 20.12. 2007 21:12 »
Mener å huske at man kan si at albumene i Picasa ikke skal være synlige for andre. Kanskje det er det du har gjort?

Ellers er jo Photobucket også et godt alternativ. Om man bruker picasa software på PC'en så er picasaweb veeeeeldig enkelt.

Henrik
Those of you who think you know everything are anoying those of us who do...

Arild Moland

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 120 ganger
« Svar #16 på: 20.12. 2007 21:41 »
Dere må mer enn gjerne reklamere for Photobucket. Jeg har laget veiledning for Picasaweb rett og slett fordi det er den tjenesten jeg kjenner. Har aldri prøvd Photobucket, men har aldri hatt behov heller (siden jeg har mitt eget galleri). Det høres ut som om Opera og Picasa ikke snakker så greit sammen. Det er synd det, men sånn er nå nettverden. Det er ikke alt som virker alle steder.

Uansett skal vi gi stor honnør til Per Erik for å stå på og ville prøve dette! Det er jo til gavn for serverplassen vår :)

Arild
Prosjekt i arbeid nå:

Javisst!

Per Erik Karlsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #17 på: 20.12. 2007 21:55 »
Får prøve bøtta i morgen, kanskje rigge meg til med litt rødvin og annet snadder, vi får se.

Per Erik
Det er ikke den ting jeg kan.

Sondre Lea

• IPMS Medlem
  • Forumplager
« Svar #18 på: 20.12. 2007 21:56 »
Jeg får Forbidden når jeg følger linken du legger ut, Per Erik.

Prøv refresh. Da får du opp sånn laste-ned-sak.
Ellers gjelder vel det samme for å Picasi - Picasier - Picasa som for Fotobøtta hva angår å spare på forumressurser og funksjonalitet fra Astana til San José og Wellington med. Har registert meg hos begge, men har bare brukt Picasa. Bøtta er nesten alltid for treig. Faktisk så treig at jeg etter mange stunder får beskjed om å komme tilbake senere. På gjensyn. Adjø. Velkommen igjen. Hei på deg, Google.

Sondre :)
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?

Anton Chumak

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 14 ganger
« Svar #19 på: 20.12. 2007 22:38 »
Har kun opplevd det du nevner Sondre en gang i løpet av mitt år. Men da var nettet dårlig i hele huset. Den laster ikke opp super raskt (et bilde tar omtrent 20 sekunder), men om man har bildestørrelse 120 kb eller noe sånt (har hatt det siste tiden, så å si ingen forskjell i kvalitet uansett, og man "sparer 1.5 mb) og da er det stein raskt.  :thumb:

"Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say." Edward Snowden.

Sondre Lea

• IPMS Medlem
  • Forumplager
« Svar #20 på: 20.12. 2007 23:02 »
Jepp, jeg pleier å komprimere bildene til rundt 40-120 kB ("Save for web and devices" i Photoshop, da slipper man ICC-profiler og sånt som tar plass) men det hjelper ikke når Bøtteballetten ikke engang slipper meg inn på hovedsida. Men hvis det fungerer for andre så er jo det utmerket :thumb:

Sondre
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?

Kjell Terje Trones

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 3 ganger
« Svar #21 på: 21.12. 2007 09:29 »
Bruker Fotki.com jeg. Har et sånt Premium-membership til $30 i året. Begynte å bruke den når jeg vant et års gratismedlemskap to år på rad i en nett-modellbilkonkurranse, og er så fornøyd at jeg fortsatt bruker den.
Laster opp bilder på over 1Mb fra PC'n min uten problem. Regner med at Fotki krymper dem litt etterpå....
Har aldri hatt problem med hastighet eller oppkobling, og har derfor aldri brukt vedleggfunksjonen i forumet. :)
Man er aldri for gammel til å ha en lykkelig barndom!
Online album:
http://public.fotki.com/slabbedask/

Per Erik Karlsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #22 på: 21.12. 2007 16:23 »
Prøver meg på Fotki nå, så får vi se.

Dette er en MC

Per Erik

Per Erik Karlsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #23 på: 21.12. 2007 16:24 »
Fy steike flate.Det funka på første forsøk, og jeg klapper meg selv på begge skuldrene, flink du.

Per Erik

Arild Moland

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 120 ganger
« Svar #24 på: 21.12. 2007 16:25 »
Se det!  :thumb:

Arild
Prosjekt i arbeid nå:

Javisst!

Anton Chumak

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 14 ganger
« Svar #25 på: 22.12. 2007 11:44 »
Tror jeg har sagt det før, men den MC`en er jækla fin........ :praise:
"Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say." Edward Snowden.

Per Erik Karlsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #26 på: 22.12. 2007 13:23 »
Tror jeg har sagt det før, men den MC`en er jækla fin........ :praise:

Det har du, men jeg tåler det jeg ::)
Takk.

Per Erik

Leif Haga

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 3 ganger
« Svar #27 på: 27.12. 2007 00:45 »
Kanskje litt sent men det finnes full Galo-tobakk-dekalpakke til denne :thumb:

Leif
In the beginning,vambo rool

Per Erik Karlsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #28 på: 27.12. 2007 09:32 »
Kanskje litt sent men det finnes full Galo-tobakk-dekalpakke til denne :thumb:

Leif

Jepp.Vurderte den, men tenkte jeg skulle bygge den første OTB, for å se hvordan det gikk.Kjøpte nye dekaler til Ducatien, og må vel si, at de var noe helt annet enn de tykke dekalene Tamiya legger i boksen.

Per Erik