Skrevet av Emne: Jerry Rutman Fw190D-13  (Lest 2683 ganger)

Arild Tiller

• IPMS Medlem
  • Dedikert
Jerry Rutman Fw190D-13
« på: 17.09. 2007 17:23 »
Startet på denne for en stund siden. Settet tar utgangspunkt i Hasegawa sin Focke Wulf Fw190D-9 i 1/32.

Kroppen er en ren avstøp ifra Hasegawa sin med modifisert motorcowling og et par luker som har flyttet plass.  Problemet er at veggene er over dobbelt så tykke som hasegawa sin slik at de må tynnes betraktelig for å få på plass det som skal inni.

Eagle Editions Cockpit

Anton Chumak

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
Sv: Jerry Rutman Fw190D-13
« Svar #1 på: 17.09. 2007 17:28 »
Det ser helt forferdelig dårlig ut (ikke, for de ironi svake ::)), som vanlig... :praise:
"Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say." Edward Snowden.

Rune Haugen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #2 på: 17.09. 2007 17:35 »
Jessjess! Har blitt litt cockpitmalingsiden jeg så denne på møtet. Ser veldig bra ut :thumb: Har du trekt ledning selv eller er det del av Eagle Editions sin cockpit?

:) Mvh
Rune

Vidar Ringstad

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #3 på: 17.09. 2007 17:37 »
Heeeyyy :praise: :thumb:.

Vidar :)

Tormod Sørvang

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #4 på: 17.09. 2007 17:44 »
Stilig!, skal du bygge den som en D-13?

"The enemy pilot is the best pilot in the wourld..........prove that he is not!."

Einar Sandvik

• Styret
  • Pest og en plage
« Svar #5 på: 17.09. 2007 19:58 »
Se det, ja!  ;)

Kjetil Olsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #6 på: 18.09. 2007 01:03 »
Dette blir virkelig pent.  :)

Arild Tiller

• IPMS Medlem
  • Dedikert
« Svar #7 på: 30.09. 2007 20:50 »
Takk for kommentarer folkens, går litt framover men med små steg...

Skal bygges som Gul 10 ja, synes det fargeskjemaet er utrolig stilig og har lenge hatt lyst til å prøve meg på det, får ikke hjelpe at den er byggd 100vis av ganger før i alle skalaer  :)

Var litt mer styr enn jeg trodde med resinkroppen.  Jerry er en ambisiøs kar, men kvaliteten på den han leverer er ikke alltid den beste.  Seriøs karving med dremel behøvs for å få inn cockpit og motor.

I neste omgang skal vingen på og deretter blir det vel grunning og sliping til gikta tar meg... :D

Einar Sandvik

• Styret
  • Pest og en plage
« Svar #8 på: 30.09. 2007 22:10 »
Du har fått lagd deg jigg også.  :thumb:

Ragnar Eckhoff

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #9 på: 30.09. 2007 22:11 »
Stilig cockpit!

Det var en seriøs jigg får man si! Snekrer du en slik til alle prosjektene dine?

- Ragnar :)

Tormod Sørvang

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #10 på: 30.09. 2007 22:23 »
Ser ut som et omfattende prosjekt.........minn meg på at jeg aldrig skal anskaffe meg det Rutman settet.... :pinch:

... skal du bygge den som en D-13?

Søren for et dumt spørsmål.. :pinch:...serlig fordi at det står i overskriften.....

Det jeg hadde ment å spørre om var om det var det fargeskjemaet.............men det er like dumt det, for det finnes bare et kjent fargeskjema :shifty:

Lykke til!, jeg gleder meg til å se lakkjobben.............det var en helsikes jobb for meg. :thumb:

Har du forresten skaffet deg denne boka?.
"The enemy pilot is the best pilot in the wourld..........prove that he is not!."

Jens Håkon Brandal

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #11 på: 30.09. 2007 22:27 »
Kanskje et naivt spørsmål, men ville det vært lettere å  modifisere Hasegawa skroget enn å  integrere resin skroget med de andre bitene?  Ser jo ut som det er opp til din vanlige standard denne, og håper å se den på bordet i Telford.

Jens
Overoverkverulant av Roy's nåde.

Sekterisk IPMS koryfe.

Man blir aldri for gammel til aa lese instrukser.

Tormod Sørvang

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #12 på: 30.09. 2007 22:39 »
Det vil gå med en del putty til å bygge ut bulene på siden av cowlingen og mange lange timer med pussing og resparkling for å få de riktig, men ingen umulig oppgave.

Kanskje det hadde vært lettere å kutte flyet umiddelbart foran cocpit og bare bytte nesen........må vel også modifisere et påfyllingslåkk på en av sidene da tror jeg.

Arild Tiller

• IPMS Medlem
  • Dedikert
« Svar #13 på: 01.10. 2007 09:32 »
Hei igjen,

Jiigen er en ganske enkel sak skjært ut av foamboard, i Trondheim har de det i 3 og 5 mm plater på Østerlie. Crandall si bok har jeg hatt siden den kom ut, sammen med Doras of the Galland Cirkus er dette en av mine favorittreferansebøker  :) Gleder meg som en unge til første del av Dora bibelen hans kommer ut om noen uker.  Japo sin Dora del 2 kommer også i høst sooo... it's very hard to be a nissemainn  :cheers:

Å konvertere Hasegawa D-9 kroppen direkte tror jeg, som Tormod sier, ville blitt like ille eller værre  :) Da hadde det vært bedre å kappe og skjøte foran cockpit.  Eagle Editions har lenge planlagt å gi ut en D-13 snute i 1/32 men det har ikke skjedd enda. Masteren er ferdig men hva de somler med vet jeg ikke...

Her er et bilde av kommende EE snute...

Den blir nok ikke ferdig til Telford tror jeg, det er jo bare 5 uker til snart, dit drar jeg uansett med tom koffert  :)

Kyrre Ingebrethsen

• Pest og en plage
« Svar #14 på: 01.10. 2007 10:01 »
Flott arbeid. Ikke skjønner jeg at du orker, men vi har jo alle våre quirks.  wOOt

Kyrre
Som er redd det kommer til å gå med litt pæng på obskure prosjektreferanser på Automobilia i dag...
Si alle etter meg:
Det er bare en hobby. Det er bare en hobby.