Skrevet av Emne: Mine modeller  (Lest 1410 ganger)

Andreas Broch

• Forumplager
Mine modeller
« på: 25.08. 2007 12:35 »
Siden jeg akkurat har blitt medlem på forumet her, tenkte jeg å poste et par bilder av hva jeg har bygget. Bygger i hovedsak lastebiler av den amerikanske typen. Desverre har jeg også mye annet gående, så det blir litt lite tid til bygging. Men når jeg først får tid, er det en utrolig flott og også til tider avslappende hobby. (blir jo litt stressa innimellom)  :)

Peterbilt 377 daycab - sleeperen er fjernet og en tett bakvegg er satt på (vurder å sette på en beskyttelsesvegg bak, eller bytte ut bakveggen med en med vindu.

GMC Astro 95 - et prosjekt som gikk skikkelig galt. Første grunningen jeg brukte etset nesten hull i taket, så her var jeg nødt til å sparkel opp taket så godt jeg kunne. Ble greit nok, men plasten var fortsatt litt vridd og rar. Hytta ble da et første eksperiment med airbrush. Så jeg fikk et ok resultat (med noen stygge feil), men valgte å bygge ferdig modellen. På bildet mangler fortsatt noe småplukk, blant annet håndtak på sidene.

interiør fra GMC

Tilbake og snuser på forumet, så får vi se om byggingen kommer etterhvert også.......

Knut Børgesen

• IPMS Medlem
  • Forumplager
Sv: Mine modeller
« Svar #1 på: 25.08. 2007 13:02 »
Velkommen til forumet. Militærgutta er i stort flertall her inne, så byggere av sivile modeller er spesielt velkommne, for meg i alle fall.

Når det ikke blir så mye tid til bygging er det kjekt å følge med på forumet. Føler en fortsatt er med da.

Fine biler :thumb: Uhell hører med. Godt å få bygget ferdig modeller selv om det er feil på dem. Peterbilten ser nå imponerende ut.
Knut

Olve Dybvig

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 83 ganger
« Svar #2 på: 25.08. 2007 14:09 »
Uhell er det som er morsomt med denne hobbyen.
Evnen til å skjule sine feil er definisjonen på en ekspert

Fine modeller

Olve
Chuck Norris doesn't read books. He stares them down until he gets the information he wants.

Arild Moland

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 120 ganger
« Svar #3 på: 25.08. 2007 14:43 »
Det var ikke lenge siden noen etterlyste lastebilbyggere, og her dukker det jammen opp enda en! Og du ser jo ut som om du vet hva du driver med  :thumb:

Minner bare om at alle her inne skal bruke fullt navn da.

Mvh Arild (moderator) :)
Prosjekt i arbeid nå:

Javisst!

Andreas Broch

• Forumplager
« Svar #4 på: 25.08. 2007 14:58 »
Takk for en hyggelig velkomst til forumet :) Hyggelige kommentarer til en ikke fullt så erfaren bygger....

Håper jeg får litt mer tid til bygging i høst, enn det jeg har hatt det siste året! Så skal jeg vel få produsert noe ;)

Jeg ble vel "dratt" inn på forumet av Stein Brandal.. hehe.. eller var vel mer enn oppfordring til å bli med her. Er mye å hente på forumet her. Og jaggu på tida at det blir noen flere bil/lastebil byggere her  ;D hehe...

Til Arild Moland: Nå er navnet endret :)
Tilbake og snuser på forumet, så får vi se om byggingen kommer etterhvert også.......

Jan Erik Johansen

• Gjest
« Svar #5 på: 25.08. 2007 16:55 »
Velkommen ombord, synes modellene ser bra ut, så jeg gleder meg til å se flere. :thumb:

:) Janse

Anton Chumak

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 14 ganger
« Svar #6 på: 25.08. 2007 16:58 »
Å nei, ka farsken?!?!?!?! Trøndere innvanderer forumet.... ;D wOOt

Neida, tulla. Dette ser bra ut, alt for få lastebiler og sivilt her (og russisk... :'(). Blir spenende å se mer.  :)
"Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say." Edward Snowden.

Olve Dybvig

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 83 ganger
« Svar #7 på: 25.08. 2007 17:24 »
Ehhhhh russiske lastebiler ?

Praga, Zil og sånt

Olve ;D
Chuck Norris doesn't read books. He stares them down until he gets the information he wants.

Anton Chumak

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #8 på: 25.08. 2007 17:33 »
 ;D

Kult olve. Den lastebilen var skikkelig nais. Skikkelig...ehhh...russisk og brutal? De Amerikanske ser ut som esler i forhold... :P 8)
"Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say." Edward Snowden.

Mats Moe

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #9 på: 25.08. 2007 17:44 »
du liker vist russiske ting du anton :pinch:

mats
Keep on the good work!!

Anton Chumak

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #10 på: 25.08. 2007 17:46 »
du liker vist russiske ting du anton :pinch:

mats

Ehhh, gjør jeg? Aldri lagt merke til... ::)

;D

Mer bilder Andreas!  :thumb:

Gaute Halsaunet

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 22 ganger
« Svar #11 på: 25.08. 2007 18:24 »
Du bygger lastebiler du ja wOOt
Heftig!!
Er litt for lite av de store gutta her så du er velkommen. Er selv litt lastebil gærn og har faktisk bygd Revell sin Peterbilt 377 jeg også. Det var en tidlig modell som ble penselmalt med Humrols midnightblue som ifølge tegningene var det riktige. Hvis du kommer på neste møte her i barteby kan jeg kanskje ta den med (hvis jeg husker det...)
Ser ut som din er et lite lysår unna min iallefall :)

Den GMC'n så jo heller ikke dårlig ut da så at det gikk så veldig gæli er vel å ta i ;)
TTT
Arrgh!!! She had a fine hull indeed!!
http://www.hubgarage.com/mygarage/Atmobil

Tor Helge Andersen

• IPMS Medlem
  • Forumplager
« Svar #12 på: 25.08. 2007 18:48 »
Hei og velkommen til forumet kult å se lastebil byggere også, de er det få av, velkommen :thumb:
Fine modeller du har

Tor Helge
#45 Kyle Petty MIB 3%
1992 Alan Kulwicki's #7 Hooters 5%
Kenny Roberts YZR500 100%

----------------------------------------------------------------------------------------
"I`m tryin`to think but nothin`happens"

Andreas Broch

• Forumplager
« Svar #13 på: 25.08. 2007 21:25 »
Jeg takker igjen for enda flere hyggelige melding :) Det settes det stor pris på.  Skal nok bli flere lastebiler, bare jeg finner litt ledig tid igjen.

Lager en ny tråd med noen pågående prosjektet tenker jeg...

Gaute: Skal se om jeg ikke kommer meg på nesten møte her i bartebyen, i allefall om jeg fikk skyss fra sentrum..... (bor på Sanden for de som er kjent) Lastebilen er ikke så bra i lakken som jeg skulle ønske, men bra til å være 4 år siden den stod feridg. ;) Min 377 er en Italeri. Men er vel stort sett lik.

Enig med dere som sier det er for få lastebilbyggere.. men vi er da blitt en liten gjeng på "Sparkelmafian", så her er det bare å henge seg på, både for lastebil og bilbyggere! (sorry militær og fly folk  :P)       http://teamsorlandet.diskusjonsforum.no/

Kjell Terje Trones

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 3 ganger
« Svar #14 på: 26.08. 2007 10:47 »
Heisan Andreas!
Fikk et lite hint fra Stein om at du hadde dukka opp i byen, og tenkte å ta kontakt med deg om du ikke gjorde det selv. Men det slapp jeg jo nå da... :)
Synes modellene dine ser flotte ut jeg. Er ikke mange hardbarka truck modelers her oppe, virker som det er et sør- og vestlandsfenomen. Men kanskje du klarer å få snudd den trenden..? ;)
Kan sikkert plukke deg opp på vei til møtet, jobba på sykehjemmet borti gata for deg i 14 år så jeg mener jeg vet hvor Sanden er ja.... :thumb:
Send meg en PM med telefonnummeret ditt du.
Man er aldri for gammel til å ha en lykkelig barndom!
Online album:
http://public.fotki.com/slabbedask/