Skrevet av Emne: Innkjøpstråd  (Lest 2409 ganger)

Sverre Nordve

• IPMS Medlem
  • Forumplager
Innkjøpstråd
« på: 16.05. 2007 23:02 »
Jeg måtte bare prøve meg litt med picasa og siden det blir null bygging, men endel handling tar jeg like gjerne noen bilder av eskene og prøver meg fram med. Picasa er forresten utrolig smart og lett å bruke:)

Henrik Melvold

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
Sv: Innkjøpstråd
« Svar #1 på: 16.05. 2007 23:04 »
Ja, jeg er forundret over at de ar lansert et så bra program helt gratis... Og det beste er at google har nå sagt at de skal satse på applikasjoner... Mye snadder kommer antagelig fra dem i tiden fremover.

Henrik
Those of you who think you know everything are anoying those of us who do...

Arild Moland

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #2 på: 16.05. 2007 23:04 »
Hei Sverre,

du har ikke glemt en link til noe her da?  ::)

Arild :)
Prosjekt i arbeid nå:

Javisst!

Vidar Ringstad

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #3 på: 16.05. 2007 23:06 »
Ser meg ut som lett dere :(Tullinger >:( ;D ;D

Vidar :)

Henrik Melvold

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #4 på: 16.05. 2007 23:09 »
Hehe. Alt er lett når man kan det, Vidar. :)
Gå og stryk matrosdressen nå... Så du er klar til i morgen. :D :D

Henrik
Those of you who think you know everything are anoying those of us who do...

Sverre Nordve

• IPMS Medlem
  • Forumplager
« Svar #5 på: 16.05. 2007 23:17 »
Siste turen innom hobbyland:

Måtte jo ha en slik en:

Og denne:

Var i Brumunddal for et par uker siden og Økelsrud "på andre siden av brua" har et lite utvalg

Det ble en enkel tysker:

Og en Spitfire:

Har blitt veldig gla' i små billige spitfires i 1/72:)

Endte opp med denne og, som forøvrig ble en gedigen skuffelse. Ser rett og slett elendig ut i esken :pinch:

Fikk jammen en pakke fra Uniten for et par dager siden:

La ikke merke til at jeg hadde handla en clear edition før jeg pakke den opp her hjemme, er det kult å bygge gjennomsiktig a tro?

262'en og den her kosta meg rundt 300 riksdaler inkl. porto :)

Sverre Nordve

• IPMS Medlem
  • Forumplager
« Svar #6 på: 16.05. 2007 23:19 »
Neida, har ikke glemt noe og det ER lett. Det tar bare litt tid den første gangen.

SvirrSvarr

Anton Chumak

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #7 på: 16.05. 2007 23:31 »
Se i tamya F-16 boksen, det kan være at det er feil i canopyen. En liten skramme eller "sprekk" bak piloten. Tror du kan få sendt gratis en fra Tamya. :thumb:
"Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say." Edward Snowden.

Sverre Nordve

• IPMS Medlem
  • Forumplager
« Svar #8 på: 24.06. 2007 14:02 »
Hei og hå! Virkelig en flott sankthanshelg vi har fått i år. Når været er vrient er det jammen godt å ha litt plast på lur :)

Lurer på om noen kan fortelle meg omtrent hva disse to settene koster i norge?

Fortsatt god helg!

Sverre

Anton Chumak

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #9 på: 24.06. 2007 14:07 »
Gidder du å ta bilder av detalje steder av MiG`en? Cockpit og hjulbrønner (for et dumt ord...  :pinch:) o.s.v. Antall cm er den i lengden?

PS: Hvor fikk du kjøpt den og pris?  :)
"Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say." Edward Snowden.

Sverre Nordve

• IPMS Medlem
  • Forumplager
« Svar #10 på: 24.06. 2007 14:55 »
Har prøvd Anton, men jeg har litt problemer med å få fine bilder av detaljer. Jeg syns det er ganske frisk detaljering over det hele. Hjulbrønner og alt må settes sammen av en liten haug med deler. "Nosecone" og hjulleggene er i metall. Og en liten hær av ground crew har med seg ammokasser osv i resin. Totalt 322 deler. Modellen blir 493mm lang og 225mm mellom vingespissene.
Kjøpt på ebay for 230 spenn.

Fremre hjulbrønn

Høyre og venstre

Foran cockpit

Cockpit (det er flere deler til cockpiten, alle med mase detaljer)

Komplett Motor

Må nok skaffe deg en sånn en Anton ;)

Anton Chumak

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #11 på: 24.06. 2007 15:16 »
Whæææ!  :o

Må nok skaffe deg en sånn en Anton ;)

ha en sånn! Rett fra eska ser ikke ut til å være et problem. Dine bilder var helt fine. 

Motor?!?!?!?! Dette hviste jeg ikke. Gud å mega kult. Bare litt ledninger så kan man få et djævelsk bra resultat ut av dette. Jeg må ha dette byggesettet av dette kule flygende balalajka.  :cheers:

Sverre Nordve

• IPMS Medlem
  • Forumplager
« Svar #12 på: 19.07. 2007 23:00 »
Har lett på ebay lenge, men nå er endelig en peacemaker i hus. Sammen med noe annet småtteri:) Litt kjipt å oppdage at den klare delen til snuta var knekkt i to. Kan det repareres på noen måte eller må jeg jakte på en ny del? Håper det er noe ekspertise på området her. Takker for alle tips!

Sverre

Tormod Sørvang

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #13 på: 19.07. 2007 23:26 »
Tror nok du må jakte på en ny del Sverre. Det kan bli så og si umulig å få satt den sammen uten at det blir en synelig stripe der...... :(

Skal du forresten ha den på hjul eller hengende i taket?. Presenning-tipset funker på fly som står på hjulene og hvis du skal henge den i takte så synes det ikke så godt likevell.....
"The enemy pilot is the best pilot in the wourld..........prove that he is not!."

Anton Chumak

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #14 på: 20.07. 2007 00:42 »
Du kan jo prøve å lime sammen delene og prøve å lage en sånn selv... Se skua tråden til Torgeir... ;)