Skrevet av Emne: Første med airbrush  (Lest 1877 ganger)

Sverre Nordve

• IPMS Medlem
  • Forumplager
Første med airbrush
« på: 05.04. 2007 13:24 »
Mitt første førsøk med airbrush. Et simpelt Spitfire mk1 sett malt med xtracrylix RAF sky, RAF dark green og tan vietnam. Er litt usikker på de fargene, når jeg fikk av maskeringen var det første jeg tenkte på Libyske mig23 :P Maskering med tack-it gikk forsåvidt greit, men litt brunt har lurt deg inn under matpapiret her og der . Det ble også et par litt spisse "buer" mens andre kanskje virker litt rette. Skittsamme, det var artig med airbrush og litt prøv og feil må man vel regne med.

Kjetil Olsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
Sv: Første med airbrush
« Svar #1 på: 05.04. 2007 15:17 »
Det ble jevne, fine overganger dette. Flekkingen ordner du enkelt med sprøyta. Hvorvidt fargene er korrekte vet jeg ikke, men det ser i alle fall fint ut.  :)

Einar Sandvik

• Styret
  • Pest og en plage
« Svar #2 på: 05.04. 2007 18:56 »
Jeg synes det ser bra ut på bildene. :)

Roar Stensrud

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #3 på: 05.04. 2007 19:19 »
Ut ifra min ringe kunnskap om RAF-farger, ser ikke det der så helt gærnt ut. Airbrushingen ser jo ut til å ha gått nokså bra også.

R. :)
"No man ever won a war by dying for his country, but by making some other poor, dumb bastard die for his!" George S. Patton

Bygges: BT-7 og en masse andre russergreier. Også en Mathilda, da.

Sverre Nordve

• IPMS Medlem
  • Forumplager
« Svar #4 på: 01.07. 2007 21:14 »
Har debutert som basebygger i helga. Det ble en enkel kopi av Runes "How to..". Gresset ble ikke helt som jeg hadde håpet, men jeg sier meg tålelig fornøyd med dette første forsøket. Gøy var det iallefall så det skal nok bli mer basebygging etterhvert. Forhåpentligvis noe større med litt mer ting og tang liggende rundt :)

Heidi R.Berg

• Gjest
« Svar #5 på: 01.07. 2007 21:39 »
Synes den ble kjempefin jeg  wOOt

Heidi ;)

Nils Mathisrud

• Andre verv
  • Pest og en plage
« Svar #6 på: 01.07. 2007 21:51 »
Modellen ser meget bra ut den.  :thumb: Kamuflasjemønsteret på venstre ving er ikke helt korrekt, men det ser man ikke når rundellene er på.

Men hvorfor bruker du Vietnam tan når Xtracrylics har den riktige fargen RAF Dark Earth ??

Nils

Sverre Nordve

• IPMS Medlem
  • Forumplager
« Svar #7 på: 01.07. 2007 22:08 »
Det er ikke noe feil på fargesynet til Mathisrud skjønner jeg:D  Jeg gikk bare til Lars på hobbyland og sa at jeg skulle ha farger til et slikt skjema. Da fikk jeg Vietnam Tan. Oppdaget at den ble litt rar etter jeg var ferdig. Har fått på plass en flaske med RAF Dark Earth (BS450) så det Hasegawa settet av MkII i 1:32 jeg har på hylla skal få riktig farge. Jeg lover:)

Sverre

Arild Moland

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #8 på: 01.07. 2007 22:50 »
Du må jo skjønne at du ikke skal høre på Lars. Han har jo ikke peiling på modellbygging  wOOt

Nei, du får nok ringe Nils før du handler lakk neste gang  :thumb:

Arild :)

PS Det ble en fin modell på en fin base dette her. Kan vi få se noen bilder tatt mer fra bakkehøyde også, kanhende?  ::)
Prosjekt i arbeid nå:

Javisst!

Sverre Nordve

• IPMS Medlem
  • Forumplager
« Svar #9 på: 01.07. 2007 23:16 »
Joda Arild, det kan du nok. Det blir med litt annet lys og ikke fullt så nært. Tror faktisk ikke de verste skavankene på modellen syns fra denne vinkelen heller. Men det er kanskje de su er ute etter Arild? :P

Arild Moland

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #10 på: 01.07. 2007 23:21 »
Men det er kanskje de su er ute etter Arild? :P

Hehe, neida, langt i fra. Jeg har ingenting i mot fordelaktig fotografering av modeller  ;D

Arild
Prosjekt i arbeid nå:

Javisst!

Sverre Nordve

• IPMS Medlem
  • Forumplager
« Svar #11 på: 01.07. 2007 23:21 »
mh

Nils Mathisrud

• Andre verv
  • Pest og en plage
« Svar #12 på: 02.07. 2007 00:09 »
Modeller på baseplate gjør seg godt. Det blir mye mer interessant enn kun en modell. Og med en figur eller to så blir det enda bedre.

Nestegang bør du være litt med forsiktig med mørkleggingen langs skjøtene. Sjekk bilder av virkelige betongdekker ... :thumb:

Nils

Jens Håkon Brandal

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #13 på: 08.08. 2007 16:51 »
Ser ikke ut som noen dum Spitfire dette her...  Vi faar kanskje se den paa SC eller LU?

Jens
Overoverkverulant av Roy's nåde.

Sekterisk IPMS koryfe.

Man blir aldri for gammel til aa lese instrukser.

Sverre Nordve

• IPMS Medlem
  • Forumplager
« Svar #14 på: 02.09. 2007 10:59 »
Ser ikke ut som noen dum Spitfire dette her...  Vi faar kanskje se den paa SC eller LU?

Jens

Gikk visst glipp av posten din Jens Håkon. Nå som både LU og SC er over så har vel svaret gitt seg:) Hvis jeg skal vise fram noe så må det bli noe det er lagt litt jobb i. Dette var jo bare kastet sammen for å få prøvd airbrushen så fort som mulig.

Sverre