Skrevet av Emne: Trumpeter 262 Ferdig!  (Lest 7682 ganger)

Rune Haugen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
Sv: Trumpeter 262 Ferdig!
« Svar #60 på: 07.03. 2007 08:24 »
Ble steike fin den der, Arild! Me 262 er et flott fly, og det har du gjenskapt med modellen din :thumb: Da blir den med på Lu da?

Mvh
:) Rune

Øyvind Leonsen

• Æresmedlem
  • Forumplager
« Svar #61 på: 07.03. 2007 09:15 »
En nydelig modell av flyhistoriens hittil peneste jetfly. Knallbra, håper vi kan få beundret den "live" på LU?

Øyvind
When the Boogeyman goes to sleep every night, he checks his closet for Chuck Norris

Jens Håkon Brandal

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #62 på: 07.03. 2007 11:29 »
Den der har du grunn til aa vaere fornoed med.  Det eneste som skurrer litt er panelet som windshield en ser stoept en del av - naar modellen ellers er saa glatt og fin, saa stikker dette ut som en saar tommeltott.  Men lakken er fin, canopyen er fint malt med skarpe, rene overganger.

Jens
Overoverkverulant av Roy's nåde.

Sekterisk IPMS koryfe.

Man blir aldri for gammel til aa lese instrukser.

Anton Chumak

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #63 på: 07.03. 2007 14:33 »
Dette er bare lekært... :thumb: :cheers:
"Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say." Edward Snowden.

Arild Tiller

• IPMS Medlem
  • Dedikert
« Svar #64 på: 09.03. 2007 08:38 »
Takk for kommentarene folkens  :) tror jeg lærte endel med dette prosjektet og det er vel kanskje det viktigste.

Er veldig fornøyd med cockpit, motor og gunbay. Spesiellt cockpit synes jeg er bra ut av esken.

Er fornøyd med male og værejobben, Gunze fargene er helt nydelige å jobbe med. Synes preshadinga ble bedre enn ved tidligere forsøk.  Vasken er jeg også fornøyd med, kanskje litt "grisete" enkelte steder.

Litt mindre fornøyd med selve byggingen (monteringen :thumb:) enkelte steder.  Bygger for det meste Tamiya og Hasegawa så når jeg først bygger et sett som krever litt mer jobb så er jeg helt sikkert litt lat og gjør ikke allt like nøye som jeg kanskje burde.  Dette gjelder spesiellt skjøten mellom vinge og kropp på undersiden og windshield panelet.  Får trøste meg med at disse var ganske bulkete i virkeligheten også  :D  Dekalene er jeg også passe fornøyd med, spesiellt blå-rød bandet burde vel kanskje vært lakkert i denne skalaen. Bitelitt silvering enkelte steder som antageligvis kommer av at jeg hoppet over glosscoat før dekalering  ;D

Så nå når jeg har innrømmet alle svakheter så blir det vel jumbo under LU, men det går så fint så...:cheers:

Vennlig hilsen,

Arild Tiller

Jens Håkon Brandal

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #65 på: 09.03. 2007 09:46 »
Ingen grunn til aa frykte jumboplass ved aa innroemme tabbene man gjorde - det er "lessons learned" til neste gang - du vil vel ikke ende opp som CA-Jules vel?:)  Det er et flott resultat du har faaatt til, og jeg har en slik liggende paa lager til en "vakker dag".  Synes Trumpeter fortjener ros og det er utrolig hva man faar i esken til £30.

Jens
Overoverkverulant av Roy's nåde.

Sekterisk IPMS koryfe.

Man blir aldri for gammel til aa lese instrukser.

Kjell Terje Trones

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #66 på: 09.03. 2007 09:53 »
Ble akkurat så bra som vi har lært oss til å forvente av deg det der, Arild! Er flink du.....

Regner med at vi får se den på mandag.......?

:praise: :thumb:
Man er aldri for gammel til å ha en lykkelig barndom!
Online album:
http://public.fotki.com/slabbedask/

Kjetil Olsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #67 på: 09.03. 2007 11:03 »
Jeg trengte noen dager på å fordøye denne. Jeg har fulgt tråden din med stor iver, og er imponert over resultatet. Nydelig fly, både som virkelig og modell. Skal bli spennende å se denne på LU.  :)

André Kristoffersen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #68 på: 10.03. 2007 13:19 »
Denne ble vanvittig flott. Liker spessielt den  mellom matte finishen. Tør jeg spørre hva du bruker å blanke, matte med. Denne kommer til å ta kaka på LU.
-"Before Elvis, there was nothing"-

Arild Tiller

• IPMS Medlem
  • Dedikert
« Svar #69 på: 10.03. 2007 21:44 »
Synes Trumpeter fortjener ros og det er utrolig hva man faar i esken til £30.

Enig i det ja, denne er definitivt valuta for pengene.  Når det er sagt så "fikk" jeg den av en kompis som skal ha den på kontoret etter LU  :)

Denne ble vanvittig flott. Liker spessielt den  mellom matte finishen. Tør jeg spørre hva du bruker å blanke, matte med. Denne kommer til å ta kaka på LU.

Vel vel vel, takk for rosende ord :cheers: Bruker Xtracrylics semi-gloss til klarlakk.

Vennlig hilsen,

Arild

Anton Chumak

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #70 på: 10.03. 2007 23:28 »
Din kompis er j§vla heldig... :thumb:

Skal vi være venner? wOOt :P
"Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say." Edward Snowden.

Roar Stensrud

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #71 på: 12.03. 2007 00:50 »
Synes modellen ble veldig fin, jeg! :thumb: Det er veldig sjelden man er 100% fornøyd med alt på en modell, tror jeg. Selv føler jeg også at jeg ofte er mer modellmaler enn modellbygger. Det kan modellene fort lide litt under, men sånn er det bare. Gleder meg til å se den på LU, jeg også.

R. :)
"No man ever won a war by dying for his country, but by making some other poor, dumb bastard die for his!" George S. Patton

Bygges: BT-7 og en masse andre russergreier. Også en Mathilda, da.