Skrevet av Emne: Trumpeter 262 Ferdig!  (Lest 7679 ganger)

Knut Børgesen

• IPMS Medlem
  • Forumplager
Sv: Trumpeter 262
« Svar #30 på: 01.02. 2007 00:26 »
Ser flott ut :thumb:

Har du hatt pre-shade under fargen? Den har så flott variasjon i tonen.

Knut
Knut

Arild Tiller

• IPMS Medlem
  • Dedikert
« Svar #31 på: 01.02. 2007 08:23 »
Hei, takk skal du ha.  Jeg pleier vanligvis å preshade under lyse farger.

Vennlig hilsen,

Arild T.

Rune Haugen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #32 på: 01.02. 2007 12:46 »
Hei!

Dette ser bra ut, Arild :thumb: Snart er du i mål. Hva skal du bruke av maling for mottling? Var det forresten mye mottling på den maskina du bygger? Bli nok ferdig til Lu den der skal du se :)

Mvh
Rune

Arild Tiller

• IPMS Medlem
  • Dedikert
« Svar #33 på: 01.02. 2007 15:50 »
Første runde med RLM81 ferdig.

Hva skal du bruke av maling for mottling? Var det forresten mye mottling på den maskina du bygger?

Bruker Gunze farger på denne, veldig fornøyd med de, ingen problemer i sprøyta. Er en del mottling antar jeg, har ikke sett noe bilde av denne maskinen så jeg bruker andre ifra JG7 som referanse.

Kyrre Ingebrethsen

• Pest og en plage
« Svar #34 på: 02.02. 2007 10:46 »
Det var noen helligdager her og der men ellers flott!  wOOt
Hva var det du skulle bygge? Svart 4? Mener jeg har noe bilde av denne en plass. Fra Tsjekkia.

Edit: Så det var rød 4. Generelt skjepisk til at den var rød, men jeg skal nå se hva jeg finner for det.  :thumb:
K
Si alle etter meg:
Det er bare en hobby. Det er bare en hobby.

Arild Tiller

• IPMS Medlem
  • Dedikert
« Svar #35 på: 02.02. 2007 10:59 »
Det var noen helligdager her og der men ellers flott!  wOOt
Hva var det du skulle bygge? Svart 4? Mener jeg har noe bilde av denne en plass. Fra Tsjekkia.

:D Det kommer seg etter hvert skal du se... :D

Rød 4 10./JG7 Franz Schall.

Vennlig hilsen,

Arild T.

Kyrre Ingebrethsen

• Pest og en plage
« Svar #36 på: 02.02. 2007 11:19 »
Jeg ser nå at den maskinen han fløy forsvant, så det spørs om jeg har bilder av denne. Forøvrig spekuleres det vel om han faktisk fløy rød 1 siden han var Staffelkapitän. Men det er vel ikke noe du bryr deg om  ;D
Si alle etter meg:

Arild Tiller

• IPMS Medlem
  • Dedikert
« Svar #37 på: 02.02. 2007 11:54 »
Edit: Så det var rød 4. Generelt skjepisk til at den var rød, men jeg skal nå se hva jeg finner for det.  :thumb:

Fant dette her på 12 O'Clock high:

"For III. gruppe JG 7 the colours were supposed to be:

9th staffel ~ white
10th staffel ~ red
11th staffel ~ yellow

seems from evidence that 10 and 11th staffels "traded" machines due to serviceability; reason for some odd colored numbers of jets recorded in the private war diaries of pilots."

Men jeg kan heller ikke si med sikkerhet at den virkelig var rød, har ikke sett noen bilder i det hele tatt av denne maskinen, så hvis du har noen liggende så spytt ut :)

Vennlig hilsen,

Arild T.

Arild Tiller

• IPMS Medlem
  • Dedikert
« Svar #38 på: 02.02. 2007 11:58 »
Forøvrig spekuleres det vel om han faktisk fløy rød 1 siden han var Staffelkapitän. Men det er vel ikke noe du bryr deg om  ;D

Bryr meg ikke så veldig mye om det nei  :) , selv om jeg syns det er interessant.  Hvor har du info ifra? Ser at Schiffer har noe JG7 bøker men har ikke tilgang på dem selv.

Vennlig hilsen,

Arild T.

Kyrre Ingebrethsen

• Pest og en plage
« Svar #39 på: 02.02. 2007 13:19 »
Altså:

JG7 var i '45 delt i tre grupper med fire staffler i hver. Altså stemmer det at 10. staffel skal være rød eller svart siden den er den andre staffelen i den tredje gruppa.
Men:
Jeg har et bilde av svart 4 fra 2./JG7, noe som KAN indikere at de brukte svart farge til staffel nr 2 i hver gruppe.
Det virker som om JG7 faktisk fulgte merkereglementet ganske nøye og derfor er jeg skeptisk til at Schall som var Staffelkapitän fløy rød 4. Det naturlige var at han hadde Rød 1. Men selvsagt kan dette ha vært en personlig preferanse.

Som sagt, jeg har ingen håndfaste grunner til å tvile på Rød 4 men jeg er skeptisk som sagt.  :shifty:
Si alle etter meg:

Arild Tiller

• IPMS Medlem
  • Dedikert
« Svar #40 på: 05.02. 2007 23:16 »
Fått på litt RLM81 og startet mottlingen.  Vet det ser for jævlig ut enkelte steder enda, men det kommer seg etter hvert...kanskje  :D

Anton Chumak

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #41 på: 05.02. 2007 23:21 »
Ser veldig bra ut! :thumb:

Et spørsmål:

den "mottlingen",leker du med airbrushen eller maskerer du på en eller annen måte?Har sett et eller annet sted noen som brukte ark med hull i og spraya gjennom hullene.Er det sånn du gjorde det?  ???
"Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say." Edward Snowden.

Kjetil Olsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #42 på: 05.02. 2007 23:26 »
Synes på ingen måte at dette ser for jævlig ut. Kan ikke skjønne annet enn at dette må bli bra.  :praise:

Kyrre Ingebrethsen

• Pest og en plage
« Svar #43 på: 06.02. 2007 00:11 »
Ikke akkurat forjævlig nei...  :thumb:
Si alle etter meg:

Rune Haugen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #44 på: 06.02. 2007 07:49 »
Dette ser jo meget lovende ut, Arild. Synes du har fått til mottlingen veldig bra :thumb: Keep up the good work!

Mvh
Rune