Skrevet av Emne: V-100. Pansret bil i Vietnam.  (Lest 1119 ganger)

Geir Hogga

• IPMS Medlem
  • Forumplager
V-100. Pansret bil i Vietnam.
« på: 27.01. 2017 20:26 »
Dette er Hobby Boss' Cadillac Gage V-100 i 1/35 skala.
Disse vognene ble brukt som rullende kringvern rundt de amerikanske basene under Vietnamkrigen, og for å illudere den rødbrune jorda i Vietnam har jeg blandet til en passende nyanse av MIG-pigmenter. Etter nitidige studier av referanser ble pigmentene blåst på med pensel og airbrush for å simulere sølesprut. Disse kjøretøyene ble ofte skitne og tilgrisete, men de ble holdt i ganske bra stand når forholdene tilsa det. Derfor har jeg en relativt "ren" lakkfinish på denne; kun litt variasjon i Olive Drab'en og litt forsiktig vask. Her er hverken hårlakk eller chipping. Klarlakken er Vallejo Flat, sprøytet i lette, "tørre" strøk. Det gir en dødmatt overflate, noe jeg synes passer til pansrete kjøretøy.

Einar Sandvik

• Styret
  • Pest og en plage
Sv: V-100. Pansret bil i Vietnam.
« Svar #1 på: 27.01. 2017 20:37 »
Fint utført vogn. Hekk-dekoren liver opp litt.

Einar S

Arild Moland

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #2 på: 27.01. 2017 20:41 »
Flott finish på et forbilde som jeg ikke tror vi har sett her inne før! Bra med variasjon i "kamoen". Tenker du å lage en base til den, da?

Arild :)
Prosjekt i arbeid nå:

Javisst!

Geir Hogga

• IPMS Medlem
  • Forumplager
« Svar #3 på: 27.01. 2017 20:50 »
Takker, karer. :)
Hekken er bar, Einar - det er baugen som har dekoren. Dekalene til Hobby Boss er fortreffelige, forresten. Tynne og fine, og veldig snille å ha med å gjøre.
Vignett/Base er noe jeg har lite erfaring med, Arild, men jeg ser at denne hadde kledd et lite stykke Vietnam å stå på. :)

Einar Sandvik

• Styret
  • Pest og en plage
« Svar #4 på: 27.01. 2017 20:56 »
Ja, det ser jeg nå.  :doh:

En base hadde gjort seg, ja.

Einar S

Tom Henriksen

• IPMS Medlem
  • Dedikert
« Svar #5 på: 28.01. 2017 11:57 »
Denne likte jeg veldig godt! Overbevisende væring og flott variasjon i grønnfargen.
Og kjør på med en liten base :D

Tom

André Kristoffersen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #6 på: 11.02. 2017 13:22 »
Veldig inspirerende og får frem de store dekkene med mønster  :thumb: Litt uenig i at dødmatt er oppskriften for panserkjøretøy..men .. det passet på dette bygget. Godt du holdt deg unna for mye chipping og tørrbørsting. Well done :thumb: Skal det være så stor sprekk i bukpanser plata mot side skroget? Som sagt veldig inspiratorisk, får kvittere med en BRDM-1..
-"Before Elvis, there was nothing"-