Skrevet av Emne: '51 Chevy Tail Dragger  (Lest 692 ganger)

Tor Henning Engen

• IPMS Medlem
  • Seriøst ivrig
'51 Chevy Tail Dragger
« på: 04.12. 2013 01:25 »
Næ, men næh.

Joda, i dag har eit byggesett blitt opna, og deler funnet fram.
Men prosjektet er av den absolutte eldre sorten.

Dette er kanskje min favoritt full custom bil. Det var den første splett nye bilen brødrene Barris fekk i oppdrag med å kustomisera.
Eigaren til denna 1951 Chevrolet var Larry Ernst. Ein prest, som ikkje turde å visa menigheten sin, att han dyrka kustom bilar. Han leigde ein garasje i nabobyen til skjønnheten. Mitt prosjekt blei påbegynt i 1996. Mitt problem har vært å få den lav nok framme, samtidig som interiør, og motor skulle passa. I dag er løysningen Revell 1950 Oldsmobile Custom. Eg skal rett og slett ta chassiet, med ramma, golv, og tilpassa detta til AMTs Chevy. Grei skuring, håpe eg.
Eg bygger ikkje ein replica av Ernst sin bil, men inspirasjonen er heilt klart frå den.

Gaute Halsaunet

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 22 ganger
Sv: '51 Chevy Tail Dragger
« Svar #1 på: 04.12. 2013 01:28 »
Kult prosjekt, bra å se at du er igang med bygging igjen :thumb:
TTT
Arrgh!!! She had a fine hull indeed!!
http://www.hubgarage.com/mygarage/Atmobil

Kim-André Wøldike

• IPMS Medlem
  • Seriøst ivrig
« Svar #2 på: 04.12. 2013 07:53 »
Dette blir spennende.

Håper du pøser på med bilder av ombyggingen..

Svein Ivar Braathe

• IPMS Medlem
  • Forumplager
  • Takket: 1 ganger
« Svar #3 på: 05.12. 2013 00:59 »
Her snakker vi tøft customstuk :)
Blir spennende å se hvordan denne blir
Pågående prosjekter: Noen bedriftshemmeligheter men har begynt å få smaken på å bygge US biler igjen, ikke dermed sagt at det ikke kan rusle ut noen andre doninger også ;)

Kjell Terje Trones

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 3 ganger
« Svar #4 på: 05.12. 2013 07:02 »
Ooooh, Ernst-Chevyen er en av mine favorittcustoms! Gleder meg til fortsettelsen, Tor Henning...!  :)
Man er aldri for gammel til å ha en lykkelig barndom!
Online album:
http://public.fotki.com/slabbedask/

Atle Eriksen

• Æresmedlem
  • Forumplager
  • Takket: 4 ganger
« Svar #5 på: 31.12. 2013 22:57 »
Ohhh... En av mine to favoritt Chevy Kustoms (Den andre er Moonglow)
Men før du gjør noe som helst mer på 51 mod. så bør du få ruterammene tynnere. Omregnet i skala 1/1 så er de på Amts 51 modeller 7-8  cm tykke!!!!
Det beste er å gravere inn nye langs de gamle så pusse de ned, og så slipe ned noe  fra innsiden. Og vi ønsker lykke til med fet kustom. Skal vi si ferdig til NC2014, så skal jeg få ut fingern med min 53 Ford? Deal or no deal?
På projekt bordet:
I could tell you, but then I had to kill you!!

Marius Moe

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 43 ganger
« Svar #6 på: 01.01. 2014 08:21 »
Dette blir gøy å følge med på

Tor Henning Engen

• IPMS Medlem
  • Seriøst ivrig
« Svar #7 på: 02.01. 2014 18:45 »
NC kan eg klara.  Eg bruker Juha sin metode, skraper spor på innsiden til nye vindu. Når eg ser dei spora funker, tynner eg ned frå utsida, til eg er fornøyd. Detta var godt på vei allereie.
Eg har fjerna skjold framføre/over radiator, og anlegga til panser, frå Oldsen, modifisert, DVs fjernet materialer, og limt på plass på Chevyen. Har og korta Olds ramma rett under torpedo, i S'en, og korta inn stykket framføre hjulopphenget framme. Bak har eg tynna godset på overhenget, til det passa inn over(under) kontinentalen. Oldsen er lenger både i akselavstand, og overheng, både framme og bak. Meir arbeid enn eg regna med med andre ord.
No jobber eg med å få interiørsidene på rette plassen, sånn att torpedoen kan få rett plassering. Då kan eg evnt. modifisera innerskjermar. Begynner å frista med curbside, men me får trø i ein liten V8 i denna. Eg kjem til å bygga ein replica av Ernst sin bil seinare, med '49 Ford lysa etc, men først må eg øva meg. Er ute av trening kjenne eg.