Skrevet av Emne: Hasegawa Spitfire  (Lest 1470 ganger)

Sverre Nordve

• IPMS Medlem
  • Forumplager
Hasegawa Spitfire
« på: 23.01. 2012 19:40 »
Spitfirebevegelsen har vokst seg ganske stor etter hvert. Her er enda et bidrag i grytevottskalen.

Jeg har brukt Xtracrylix og Tamiya maling. Har hatt endel sprøytetrøbbel, spesielt med xtracrylixen. Resultatet ble pussing av spytteklyser, og nitidig tørking av tuppen på spøryta under strafferunden. Kom til slutt i mål med en litt ujevn overflate. Jeg tar sjansen på at mattlakken jevner det ut litt.

Nå har jeg nettopp fjernet maskeringen. Overraskende lite maling fulgte med tapen av. Det ble faktisk bare 3 små hvite flekker. Tack-it legger også igjen noen hvite stiper her og der som virket litt ekle å få bort, men det gikk veldig fint. Det er bare å rulle seg en liten pølse av tack-it og trille den forsiktig over der det er rester av den så forsvinner de lett som bare det :)

Så er det bare resten igjen...

Sverre

Jan Erik Johansen

• Gjest
Sv: Hasegawa Spitfire
« Svar #1 på: 23.01. 2012 20:20 »
Et par grå flekker ja, men eller ser det skapelig ut.

:) Janse

Smallsize

• Andre verv
  • Forumplager
« Svar #2 på: 23.01. 2012 21:23 »
Supert Sverre
Ser virkelig bra ut, ikke bry deg så mye om de små flekkene,de "Catsher" du helt til slutt.Få på dekaler og litl panel vask så er du der.

Lars ;)

Jens Håkon Brandal

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #3 på: 04.04. 2012 10:30 »
Oppdaget denne naa - overgangene ser fine ut de - akkurat passe i skala.  Fremgang paa dette prosjektet?

Jens
Overoverkverulant av Roy's nåde.

Sekterisk IPMS koryfe.

Man blir aldri for gammel til aa lese instrukser.

Stein Atle Stenberg

• Administrator
  • Pest og en plage
« Svar #4 på: 04.04. 2012 12:30 »
Oppdaget denne naa - overgangene ser fine ut de - akkurat passe i skala.  Fremgang paa dette prosjektet?

Jens

Og dermed gjorde jeg det samme  :) Og lurer på det samme, hvordan går det med denne flotte fuglen? Ser at du postet på min fødselsdag, hvilket bare MÅ bringe hell og lykke  ;)

:)
SAS

Sverre Nordve

• IPMS Medlem
  • Forumplager
« Svar #5 på: 26.08. 2012 18:13 »
Her går det ikke spesielt fort, hverken med byggingen eller svarene :P

Jeg har lagt på dekalene for lengst, men der stoppet det også opp. Brukte dekalene som fulgte med settet. Det ble rikelig med slivering og apelsinhud. Det vises ikke så godt på bildene, men bokstavkodene er heller ikke bra. Jeg gikk litt lei og der har den stått siden. Dette var i april. Jeg tenkte det var like greit å finne fram noe annet og ikke ergre meg noe mer over kranglete dekaler, men så rykker det litt i væringslysten likevel.  Alt kan ikke bli perfekt, og et inntrykk av bruk gjør ingenting verre så jeg tror det blir å grise litt etter hvert. Jeg har i allefall lært et og annet om gamle dekaler fra Hasegawa  :thumb:

Kyrre Ingebrethsen

• Pest og en plage
« Svar #6 på: 26.08. 2012 18:54 »
Flott resultat, Sverre.

Jeg skjønner ikke helt hva slags byggesett dette er? Jeg ser masse negative linjer - og så noen positive, plutselig. Er det en spesialutgave, en MkII? Vi snakker om hasegawa i 1:32?

K
Si alle etter meg:
Det er bare en hobby. Det er bare en hobby.

Einar Sandvik

• Styret
  • Pest og en plage
« Svar #7 på: 26.08. 2012 18:54 »
Sjansen for skrukk på dekalene øker vel nesten proporsjonalt med størrelsen?

Malingsjobben ser bra ut. Nå mangler det bare litt chipping, eksosstriper og oljesøl.

Einar S

Sverre Nordve

• IPMS Medlem
  • Forumplager
« Svar #8 på: 26.08. 2012 19:05 »
Flott resultat, Sverre.

Jeg skjønner ikke helt hva slags byggesett dette er? Jeg ser masse negative linjer - og så noen positive, plutselig. Er det en spesialutgave, en MkII? Vi snakker om hasegawa i 1:32?

K

Stemmer Kyrre. Hasegawa Spitfire Mk.II. Det er forskjell på vingene og kroppen..

Sverre