Skrevet av Emne: Kompisbygge US-truck  (Lest 14696 ganger)

Svein Ivar Braathe

• IPMS Medlem
  • Forumplager
  • Takket: 1 ganger
Sv: Kompisbygge US-truck
« Svar #30 på: 22.10. 2011 18:28 »
Du får det til Per Erik, ser ut til å bli bra det der. Hjula ser ut til å være som de skal også  :thumb:

Skulle likt å være flue på veggen da alle de naglene skal på plass, men da måtte jeg vært helt oppe under mønet for ellers så hadde du vel klasket til meg  ;)

Svein Ivar :)
Pågående prosjekter: Noen bedriftshemmeligheter men har begynt å få smaken på å bygge US biler igjen, ikke dermed sagt at det ikke kan rusle ut noen andre doninger også ;)

Per Erik Karlsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #31 på: 22.10. 2011 18:49 »
Du får det til Per Erik, ser ut til å bli bra det der. Hjula ser ut til å være som de skal også  :thumb:

Skulle likt å være flue på veggen da alle de naglene skal på plass, men da måtte jeg vært helt oppe under mønet for ellers så hadde du vel klasket til meg  ;)

Svein Ivar :)

;D He he. Greit å være i fred da ja, hadde nok ikke gitt deg deng for det ::)

Per Erik
Det er ikke den ting jeg kan.

Stein brandal

• IPMS Medlem
  • Seriøst ivrig
« Svar #32 på: 22.10. 2011 20:19 »
Du har fin farmgang Per Erik. Mye snadder ser jeg at du har kjøpt. Luftledningene er litt for tykke, men ikke bry deg så mye i det. De er kjmpefine. Litt av en tolmodighetsprøvelse du gir deg utpå med de naglene.  Det blir nok verd slitet.
     Hvordan gikk det med gulvet Svein Ivar? Er spent på om du fant en løsning på problemet.
Jeg må pusse litt mer på sleeperen, så blir det grunning. Har fått inspirasjon av å følge prosjektene deres.
Stein

Marius Moe

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 43 ganger
« Svar #33 på: 22.10. 2011 20:22 »
Nå er dere andre godt i gang,ser bra ut. Skjer ikke for mye på hobbyrommet mitt om dagen, litt mye som skjer i familien om dagen, men kommer sterkere tilbake om ikke så allt for lenge.

Marius

Per Erik Karlsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #34 på: 22.10. 2011 20:51 »
Takk for det Stein.
Ja slangene tilsvarer ca. 28 mm i skala, de datakablene jeg har er helt i skala så jeg får se. Bytter jeg syns jeg kanskje koblingene blir for store.

Høres ut som riktig prioritering det Marius :)

Per Erik

Oddbjørn Skripeland

• IPMS Medlem
  • Forumplager
  • Takket: 6 ganger
« Svar #35 på: 22.10. 2011 22:21 »
Hmm .. Er dette kun for US lastebiler eller?
Som mekaniker på Volvo, burde jeg kanskje handla inn et sett og hivd meg på her. har fundert litt på å skaffe et Italerisett av enn FH, men synes kvaliteten på de er så dårlig i forhold til hvordan bilene ser ut i virkeligheten. Det er noen kundebiler jeg kunne tenkt meg å bygd, så vi får se på det :)
Har ihvertfall de fargene som skal til tiljgengelig på delelageret på jobben :)
Finnes jo mye fint i ettermarkedet, så man havner vel på 4 sifret tall for en bil. :(

Alle skal med :) Bare å henge seg på med det man ønsker det.

Hilsen gutta
Hvis undertegnede får fingen ut av der ryggen skifter navn kan dette bli en stor klasse ;D
Bling! Et annet .ord for bæsj.
Nur fliegen ist schöner.
Stuttgarter Karre ist auch gut.

André Kristoffersen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 7 ganger
« Svar #36 på: 23.10. 2011 15:12 »
Liker det jeg ser her ja, tror nesten dette burde kvalifisere til gruppebygg. Det har aldri vært lastebilgruppebygg. Nesten så jeg hiver meg med her.. la meg se hva vi har på lager...

Joda Rubber Ducken krever mye ombygging for å bli som på filmen.. Den moderne Peterbuild en er jo fristende, men jeg går nok for 70 talls Petern i hvit med " brone " striper. Bare synd motor og drivstofftanker mangler, hm kanskje jeg skulle låne Catepillar motoren fra den moderne AE-377... wOOt Dette bygget  kommer til å bli været og slitent ja. Kanskje en sånn doning som kjører over isen og leverer rør og deler til de mest borthjemte steder i Alaska.
-"Before Elvis, there was nothing"-

Per Erik Karlsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #37 på: 23.10. 2011 16:05 »
Dette blir moro André. Gruppebygg ja. Vi tenkte liksom å smyge dette inn som gruppebygg uten kalle det akkurat det. Det er jo så mange gruppebygg som bare dør ut av seg selv. Dette prosjektet gjør ikke det. Får vi 10 ferdige modeller før pastegjengen så blir det kanskje temaklasse på Skala 2012 også ;) En ice road vaiant høres ikke dumt ut :thumb:

Per Erik

Gaute Halsaunet

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 22 ganger
« Svar #38 på: 23.10. 2011 16:54 »
Da det ser ut som at det er flere som hiver seg på her så kan vel jeg også gjøre det. Har så vidt begynt med Italeri sin Mack Superliner, har ingen bilder men så er det ingenting å ta bilde av heller enda. Planen er å klædde den sammen på min vanlige måte så ingen vil bli overasket av resultatet. Er først å fremst i funderinger rundt farge, hytta er støpt i gul plast og ramma støpt i svart. Gult og svart er jo tøft det men jeg har lyst på blått og hvitt eller kanskje rødt eller.... ???
TTT
Arrgh!!! She had a fine hull indeed!!
http://www.hubgarage.com/mygarage/Atmobil

André Kristoffersen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 7 ganger
« Svar #39 på: 23.10. 2011 18:17 »
Da det ser ut som at det er flere som hiver seg på her så kan vel jeg også gjøre det. Har så vidt begynt med Italeri sin Mack Superliner, har ingen bilder men så er det ingenting å ta bilde av heller enda. Planen er å klædde den sammen på min vanlige måte så ingen vil bli overasket av resultatet. Er først å fremst i funderinger rundt farge, hytta er støpt i gul plast og ramma støpt i svart. Gult og svart er jo tøft det men jeg har lyst på blått og hvitt eller kanskje rødt eller.... ???

Det er vel intet problem kan vi anbefalle grå primer fra Tamiya før hovedfargene, litt  trøndersk væring og tålmod, litt små prat med Kjell Terje og hm kanskje litt elektronikk lys/lyd og Bilde :shifty: så tror jeg vi kan få et helmaks innslag her Gaute!
-"Before Elvis, there was nothing"-

Gaute Halsaunet

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #40 på: 23.10. 2011 18:58 »
Joda, den gule plasten er ikke noe problem men jeg liker den gule fargen fra Duplicolor jeg fikk tak i i sommer. Det er den gule fargen som brukes på John Deere traktorer og jeg tror den vil passe ganske bra sammen med svarte felger og svart ramme. Men så har jeg også lyst til å lakke ramma i blått, gå for hvite felger og kanskje en blå og hvit hytte...hmm..jaja..jeg finner vel ut av det :D
TTT

Per Erik Karlsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #41 på: 23.10. 2011 20:01 »
Bra du henger deg på Gaute. Klin til å gå for det du syns er kult.

I dag har jeg bare pusset sparkel. La på en runde med lakk så jeg fikk se hvordan den første sparkelrunden ble.
La hårlakk i bunnen så det bare er å skylle av lakken etterpå så slipper jeg at det bygger seg opp maling rundt de små naglene.

Per Erik

Gaute Halsaunet

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #42 på: 24.10. 2011 22:03 »
Legger ut et par mock-up bilder av Macken. Planen er å lage dumperbil, har resin bakvegg til hytta jeg fikk fra Oddbjørn og her har jeg laga ei dumperkasse av ei Fujimi eske for å se hvordan det blir. Vurderte en stund å kappe ramma da jeg trodde den ble lang men når jeg fikk på ei kasse så så den grei ut.

Kunne tenkt meg noen andre hjul enn disse, sikla egentlig litt på 2 hole Budd hjul fra KFS men har ikke råd til det akkurat nå.
TTT

Gaute Halsaunet

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #43 på: 24.10. 2011 23:13 »
Kom gjerne med forslag til farger ;)
TTT

Svein Ivar Braathe

• IPMS Medlem
  • Forumplager
  • Takket: 1 ganger
« Svar #44 på: 25.10. 2011 00:44 »
Stein:  Jeg er i tenkegropa for å finne en løsning på bommerten med hytta og jeg lurer på om jeg har funnet på noe lurt. Jeg må bare teste ut litt først for det kan nok hende at saga må frem.

Til alle dere andre som har lysst til å henge dere på så er dere hjertelig velkommen  :thumb:

Kunne være artig om vi klarte å bygge så mange modeller at vi må be om ekstra mye bordplass på Skala.
Så heng dere på uansett om dere har"vinnerplaner" eller bygger for å ha det moro selv. Det er jo i grunn det som er meningen med bygging også, å ha det moro, er det ikke ?  Jo, skulle mene det ja  :)

Per Erik: Det var jo en enkel men smart løsning du hadde på å slippe å "gjemme bort" alle naglene i lakk  :thumb:

Gaute: Det med dumperkasse er noe jeg også har hatt lysst til å bygge men da sammen med Mack sin merkelige hytte som ser litt for smal ut. Nabo'n min hadde en slik da jeg var liten.

Andrè : En skikkelig Rubber Duck hadde vært moro å se. Med litt væring og diverse så kunne den jo nesten bli som hentet fra Convoy.

Svein Ivar som holder på å male motor :)
Pågående prosjekter: Noen bedriftshemmeligheter men har begynt å få smaken på å bygge US biler igjen, ikke dermed sagt at det ikke kan rusle ut noen andre doninger også ;)