Skrevet av Emne: Peterbil 359 "Snap kit"  (Lest 1028 ganger)

Andreas Broch

• Forumplager
Peterbil 359 "Snap kit"
« på: 27.01. 2011 07:37 »
Begynte så smått på et prosjekt i går. Revell sin Peterbilt 359 "snap-kit". Veldig ok sett, Få deler og ikke behov for lim (kommer vel til å bruke litt uansett). Detaljeringsnivået på delene er bra, og passformen på panser/hytte ol et perfekt slik det ser ut nå. Har ikke bygget på en god stund, så tenkte å bruke dette "terapiprosjektet" til å komme litt på banen. Så her blit det ikke masse konvertering/ombygging og for mye detaljering.

Esken

Begynte med innvendige hytta i går kveld, enkel svart med brune stoler og litt detaljering på dashbord

Tilbake og snuser på forumet, så får vi se om byggingen kommer etterhvert også.......

Anders Løfaldli

• IPMS Medlem
  • Aktiv
Sv: Peterbil 359 "Snap kit"
« Svar #1 på: 27.01. 2011 14:44 »
Ser meget bra ut hittil ;)

Stemmer det ikke at det er noen metall deler på denne også?
Anders

Gaute Halsaunet

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 22 ganger
« Svar #2 på: 27.01. 2011 14:53 »
Ser bra ut denne her, har selv en slik liggende på skammens hylle som jeg fant fram for en stund siden. Største problemet med denne som jeg ser det er hjulene, eller det vil si dekkene. De er så forvridd at en ikke kan bruke dem. Hvordan er det på din?
TTT
Arrgh!!! She had a fine hull indeed!!
http://www.hubgarage.com/mygarage/Atmobil

Andreas Broch

• Forumplager
« Svar #3 på: 27.01. 2011 15:01 »
Anders: Takk for det! Nei det er kun plast i dette settet, ikke noe metall

Gaute: Hjulene er vel kanskje det punktet som ikke er så bra. De er ikke vridd, men passer dårlig på felgen. Tror jeg skal få festet de med superlim. Litt skeptisk allikevel.... :)
Tilbake og snuser på forumet, så får vi se om byggingen kommer etterhvert også.......

Ronny Øygard

• Forumplager
  • Takket: 12 ganger
« Svar #4 på: 27.01. 2011 15:50 »
ahhh.. en kuuul lastebil for en gangs skyld :) hva slags farge valg er tenkt å bruke?

Ronny
ELVIS LEVER!!!

Andreas Broch

• Forumplager
« Svar #5 på: 28.01. 2011 09:11 »
ahhh.. en kuuul lastebil for en gangs skyld :) hva slags farge valg er tenkt å bruke?

Ronny

Litt usikker faktisk.. Se litt hva jeg har av lakk hjemme :)

Marius Moe

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 43 ganger
« Svar #6 på: 28.01. 2011 14:48 »
Ja ,kul lastebil. Kjøpte min første lastebil på Hobbyland for noen uker siden. En Freightliner FLC. Så det blir spennende å følge med på denne tråden.

Marius

Andreas Broch

• Forumplager
« Svar #7 på: 29.01. 2011 14:29 »
I går kveld ble lakkbeholdningen gjennomgått, og med noen referanser i bakhodet ble en avgjørelse tatt. Var lenge i tvil om jeg skulle finne meg et forbilde eller en referanse å bygge etter, men fant vel ut at det lett kunne bli litt mer jobb enn jeg planla for denne. Gjelder å gjøre det litt enkelt denne gangen. Det blir derfor orange ramme og skjermer (TS31), med svart hytte/panser (TS14). Tror det kan bli en brukbar fargekombinasjon sammen med en del chrome. Rakk og grunne det meste av deler i går kveld, så blir det vel litt lakkering i dag og i morgen.

Ramme/skjermer i orange.

CAT motoren har fått første strøk med lakk

Stein brandal

• IPMS Medlem
  • Seriøst ivrig
« Svar #8 på: 29.01. 2011 23:41 »
Ser veldig bra ut .
Stein

Andreas Broch

• Forumplager
« Svar #9 på: 30.01. 2011 14:53 »
Ser veldig bra ut .
Stein

Takk for det Stein. Det er morro å komme i gang med litt bygging igjen :)

Har fått lakkert litt mere i dag, ramme, skjermer og motor trengte er strøk til, og panseret har fått første strøk med svart. Ble litt mer jobb med sparkling og på hytta enn det jeg først frykta. Så den må jeg nok jobbe litt mer med før den kan lakkeres. Ellers er dieseltankene strippet for chrome og sparklet, så de også kan grunnes og lakkeres etterhvert. Har jo da selvfølgelig gått tom for orange lakk....  :doh: Så får håpe jeg kan få tak i en boks i morgen. Ser ut som det meste skal få stå å tørke litt nå :)

Og fikk selvfølgelig støv i lakken :(

Gaute Halsaunet

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 22 ganger
« Svar #10 på: 30.01. 2011 17:19 »
Dette ser jo bra ut, støv i lakken kan vel poleres bort?
TTT
Arrgh!!! She had a fine hull indeed!!
http://www.hubgarage.com/mygarage/Atmobil

Trond Berg

• IPMS Medlem
  • Forumplager
« Svar #11 på: 03.02. 2011 08:59 »
Er spent på den fargekombinasjonen, men tror dette blir tøft!
Trond

"Si vis pacem, para bellum"

Andreas Broch

• Forumplager
« Svar #12 på: 03.02. 2011 11:12 »
Gaute: Ja skal våtslipe litt og lakke på et par trøk til, har ikke fått helt god dekkevne over hele. + klarlakk så blir det vel bra tilslutt :)

Trond: Er litt spent jeg også, men ganske sikker på at det blir bra. Håper å få gjort litt frem mot helgen så kanskje det blir noen bilder av en ferdig lakkert modell i løpet av helga. (Lov å være optimist) :)

Trond Berg

• IPMS Medlem
  • Forumplager
« Svar #13 på: 03.02. 2011 13:34 »
(Lov å være optimist) :)

Syns man BØR være det, i de fleste tilfeller. :thumb:
Trond

"Si vis pacem, para bellum"

Andreas Broch

• Forumplager
« Svar #14 på: 03.02. 2011 14:09 »
(Lov å være optimist) :)

Syns man BØR være det, i de fleste tilfeller. :thumb:
:thumb: