Skrevet av Emne: 69`Porsche 911S  (Lest 1246 ganger)

Per Erik Karlsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
69`Porsche 911S
« på: 03.08. 2010 15:59 »
Begynte på denne etter SKALA, men da postmannen begynte å bære inn Ferrariesker til meg ble denne lagt i skuffen en stund.Har en Ferrari til på benken, men tenkte jeg skulle se om kanskje denne kunne få seg en tur til SC også.Jeg har gått å grudd meg for å male Fuchsfelgene og trodd jeg ikke ville klare å få de fine, så jeg hadde egentlig bestemt meg for å ha de blanke.Syns ikke det ble helt riktig å bygge en bil og unnlate å gjøre ting fordi jeg tror jeg ikke klarer det.Blir fort til at man ikke utvikler seg som modellbygger da.Så da bestemte jeg i dag bare for å gjøre det.Gikk egentlig ganske greit, og med litt tid og godt humør var mye gjort.Felgene ble veldig bra og jeg er fortsatt i godt humør.

Første strøk fortsatt vått.

Interiøret med tepper satt inn.

Bilen ferdig lakkert.Rødfargen blir litt sprekere bare klarlakken kommer på.

Per Erik
Det er ikke den ting jeg kan.

Terje Rønningbakken

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
Sv: 69`Porsche 911S
« Svar #1 på: 03.08. 2010 17:14 »
Fujimi sitt Entuiast sett? Ser meget bra ut gjorde seg med svart fargen på Fuchs felgene :thumb:
"Til høsten kommer det jo Tyske NATO soldater hit for å øve,
ja og dem ska befri oss fra russen som befridde oss ifra dem i 45"

Oluf

Volvo 240SE (Blue Pearl prosjekt)
http://forum.volvoforum.no/viewtopic.php?f=15&t=695

Per Erik Karlsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #2 på: 03.08. 2010 17:41 »
Ja det er entusiastsettet, egentlig sånn de fleste sett burde vært :)

Per Erik

Marius Moe

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 43 ganger
« Svar #3 på: 03.08. 2010 17:49 »
Fine sett,håper baklykteglassene passer bedere på 69`enn på 85`.

Marius

Trygve Jeppestøl

• IPMS Medlem
  • Forumplager
« Svar #4 på: 03.08. 2010 18:06 »
Jeg hadde nok vært blid jeg også hvis det var jeg som hadde malt de felgene :thumb:
Kunne du ha limt fangerne før lakkering? Synes ofte det er noe dritt å lime på lakkerte karosserideler da muligheten for godt resultat er lik vinnersjansen i lotto :pinch:

Per Erik Karlsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #5 på: 03.08. 2010 19:25 »
Jeg hadde nok vært blid jeg også hvis det var jeg som hadde malt de felgene :thumb:
Kunne du ha limt fangerne før lakkering? Synes ofte det er noe dritt å lime på lakkerte karosserideler da muligheten for godt resultat er lik vinnersjansen i lotto :pinch:

Lotto er jeg dårlig på :'( Joda de kunne vært satt på før lakkering.Skal maskere fangerne senere og da er det mye bedre å gjøre det uten at de sitter på bilen.Jeg syns ellers de satt såpass tett at det kanskje var bedre å ikke lakke de mens de satt på bilen.Ville slippe evntuelle lakksamlinger på de stedene.Var vel sånn jeg tenkte det.Har prøvd de og håper de smetter greit på plass etter hvert.Fargeforskjeller har det ikke blitt i hvertfall.

Det glemte jeg å si: Hadde en eldre Zero grunning som var blitt litt tykk så jeg tynnet den med litt Lynol.Har aldri hatt en grunning som har lagt seg bedre jeg.Var akkurat som å legge oljemaling.Luktet godt gjorde fangerne etterpå også :'(

Per Erik

Jens Roger Kristoffersen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 24 ganger
« Svar #6 på: 04.08. 2010 00:04 »
Godt å se at du har en til på gang  :thumb:
Fin bil, og trolig et bra sett, og fargen hadde passet sånn den er også den.
Må få gjort noen av de 15 eller kanskje fler Enthusiastene jeg har snart....

That was an irreplaceable Steinway!
Not anymore, Madame.

Niclas.A.Gedde

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #7 på: 04.08. 2010 00:34 »
Ser ut til å bli fine de felgene der.
Har akuratt skaffa meg det settet selv, så du får tipse om eventuelle fallgruver ;) etter hvert som prosjektet skrider fram  :)
Fin farge kombinasjon du har valgt  :thumb:

Svein Ivar Braathe

• IPMS Medlem
  • Forumplager
  • Takket: 1 ganger
« Svar #8 på: 04.08. 2010 01:05 »
Der har godbiten vi har snakket om jo :)  De felgene ble skikkelig bra  :thumb: :thumb:
Regner med at du tar sandpapiret ett par runder rundt på dekkmønsteret for å fjerne støpekanten på midten.

Håper du blir ferdig med denne til SC  :)

Svein Ivar
Pågående prosjekter: Noen bedriftshemmeligheter men har begynt å få smaken på å bygge US biler igjen, ikke dermed sagt at det ikke kan rusle ut noen andre doninger også ;)

Jens Håkon Brandal

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 34 ganger
« Svar #9 på: 04.08. 2010 09:20 »
Har begynt paa en '85 911 Turbo, og passformen mellom karosseridelene var langt i fra Tamiya, saa jeg faar litt bange anelser naar jeg ser du lakker karosseriet for seg.  Hadde nok serioest vurdert raadet fra Trygve her...

Jens
Overoverkverulant av Roy's nåde.

Sekterisk IPMS koryfe.

Man blir aldri for gammel til aa lese instrukser.

Per Erik Karlsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #10 på: 04.08. 2010 13:01 »
Kan være enig i det med å montere de delene etterpå, håper det går greit.Fronten skal festes i blinklysene, de har en kromlist som går rundt, og på de sitter luftinntak med krom og noe sort.Fangerne har en kromlist på hver side av gummilista.Skulle jeg maskere alt dette i alle de omgangene som trengs mens de sitter på bilen, ja da vet jeg ikke om det finnes noen Per Erik lenger når det nærmer seg slutten :'( Det hadde nok godt det også, men jeg skal ha det litt godt jeg og :cheers:

Per Erik

Jørn B. Svendsen

• IPMS Medlem
  • Forumplager
  • Takket: 5 ganger
« Svar #11 på: 04.08. 2010 18:38 »
Bra jobba så langt. De 911 setta til Fujimi ramler ikke bare sammen sånn avsegsjøl. Her må det jobbes.

Har så smått starta på en modell av min '77 911S, men det går smått. Fujimi har tatt mange snarveier med disse setta. Det er ikke bestandig en fordel å ha forbildet lett tilgjengelig i egen garasje. Alle feil og mangler blir så forbasket tydelig. Noen ganger er det en fordel å være lykkelig uvitende. Må vel ha overbærenhet med de fleste snarveier, og konsentrere meg om det vesentlige.
Får ta det når kjøresesongen er over.

stå på videre, dette her varmer en Porsche-sjel.

Porsche-hilsen fra Jørn
Bilidiot med forkjærlighet for luftkjølt Porsche.

Andreas Broch

• Forumplager
« Svar #12 på: 05.08. 2010 21:37 »
Det her ser jo virkelig strøkent ut :) Blir spennende å se fargen med klarlakken
Tilbake og snuser på forumet, så får vi se om byggingen kommer etterhvert også.......

Jens Håkon Brandal

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 34 ganger
« Svar #13 på: 18.02. 2011 15:25 »
Ingenting skjedd siden sist?

Jens
Overoverkverulant av Roy's nåde.

Sekterisk IPMS koryfe.

Man blir aldri for gammel til aa lese instrukser.

Per Erik Karlsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #14 på: 18.02. 2011 16:39 »
 :'(
Sitter ved siden av den hver dag jeg :)
Holder på med en regnskapsutdanning om dagen med sykt tett eksamensprogram. Er inne i en tre ukers gruppeeksamen nå.  Så når jeg først kan sette meg ned i Stresslessen er det utrolig godt å bare surfe på nettet og ikke gjøre noen ting.
Det er veldig lite som gjenstår på bilen. Må lakke opp igjen listen rundt vinduet mot panseret, og maskere fangerene så jeg får gummilist. Pluss litt annet småtteri, og vips så er den ferdig.
Og da, da kommer det bilder.
Har klart å kjøpe noen modeller i mellomtiden da ::)

Per Erik