Skrevet av Emne: Per Erik bygger lakkboks  (Lest 752 ganger)

Per Erik Karlsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
Per Erik bygger lakkboks
« på: 18.02. 2010 19:41 »
Jeg har gått i et par år nå, og hatt lyst på lakkboks, men det har liksom aldri blitt noe av.Så når jeg kom over deler til et helt nytt Sigdalkjøkken, manglet jeg bare resten.Jeg fikk med en dør så den satte egentlig målene på boksen.Den blir 63x40x65cm.
Jeg kjøpte meg en 125mm. Kanalvifte og hastighetsregulator herfra: http://www.vifter.no/ De var veldig hjelpsomme, og kan anbefales.
Har bygd boksen på kjøkkenbordet, og er fornøyd med hvordan den ble ut i fra forutsetningene.Skulle gjerne hatt litt bedre snekkerfasiliteter, men det funka greit dette også.
Det beste hadde vært å bygd bakveggen kon, for bedre sugeeffekt, men denne vifta suger 350 m3\t, så det skal ikke bli noe problem med å ha den montert rett på bakveggen.

Lysarmaturene montert.

Vifte, lys, regulator, og nettledning koblet.

Hastighetsregulatoren har fått sin plass.

Valhall :cheers:

Fronten på plass.

Døra på plass.Den henger på en list, og er festet i magnetene som kan sees på bildet over.Døra bare tar jeg av og setter bort hver gang jeg skal lakke.Den er bare i veien alikevel syns jeg.

Da blir det seendes slik ut.

Måtte prøve den som fotoboks med det samme jeg var i gang.Funker greit til det.Har ikke dempet rørene noe, og kommer til å prøve meg frem litt sånn fototeknisk etterhvert.

Ser bra her jeg.Kommer nok til å legge på litt alufolie før jeg begynner å grise til inni her tenker jeg.

Det var det det.Da er det bare å sette døra på gløtt, og kanskje det kommer noe modellbyggelyst rekende langs husveggen en vakker dag også ::)

Per Erik
Det er ikke den ting jeg kan.

Leif Haga

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 3 ganger
Sv: Per Erik bygger lakkboks
« Svar #1 på: 19.02. 2010 06:51 »
Filter ??
Risk for masse lakkstøv inn der vel,men det er klart du må jo lakke no hvis det skal bli no prob ::)

Leif
In the beginning,vambo rool

Per Erik Karlsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #2 på: 19.02. 2010 13:44 »
Joda filter har jeg, og lakkstøv vil det nok bli litt av uansett.Vifta er ganske lett å demontere, så rensing av den om x antall år skal gå greit.

Per Erik

Svein Ivar Braathe

• IPMS Medlem
  • Forumplager
  • Takket: 1 ganger
« Svar #3 på: 23.02. 2010 18:13 »
Ble bra denne Per Erik  :thumb:

Svein Ivar   :)
Pågående prosjekter: Noen bedriftshemmeligheter men har begynt å få smaken på å bygge US biler igjen, ikke dermed sagt at det ikke kan rusle ut noen andre doninger også ;)

Einar Sandvik

• Styret
  • Pest og en plage
  • Takket: 176 ganger
« Svar #4 på: 23.02. 2010 19:43 »
Dette ser bra ut.  ;)

Har du tenkt på å skjerme lysrøra med glassplater eller annet avtagbart og gjennomsiktig for å hindre at lysstoffrøra blir tilsvina med maling?

Einar S

Per Erik Karlsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #5 på: 23.02. 2010 20:21 »
Dette ser bra ut.  ;)

Har du tenkt på å skjerme lysrøra med glassplater eller annet avtagbart og gjennomsiktig for å hindre at lysstoffrøra blir tilsvina med maling?

Einar S

Det sitter sånne plasthylsegreier på de, regner med at de mattes etterhvert som de blir vasket med sinna renseremedier.Lysrøra tror jeg egentlig blir lettere å holde rent.

Per Erik

kjetil ausland

• IPMS Medlem
  • Forumplager
« Svar #6 på: 20.07. 2010 18:03 »
de er det jo bare å vaske med  lynol
get on the gas  and  stand on it