Skrevet av Emne: F-16I...teaser  (Lest 1015 ganger)

Glenn M. Gundersen

• Dedikert
F-16I...teaser
« på: 17.07. 2006 21:05 »
Startet på dette byggesettet for en god stund siden og ser nå at det er mye som ikke stemmer, men skal gjøre det beste ut av det,
 er det håp mon tro ??? Hva trur ekspertene?

Om litt så blir det vel til at jeg bare kjøper toppen med CFT tankene og den ''spine'' dingsen som vist http://www.aefdesigns.com/airpower/images/48_27p1.jpg

Alle kommentarer mottas med glede
-Glenn :pinch:
Det uttales Scheen/Sche'en, IKKE SKIIII'EN!! :@ sjøl om det skrives skien, men fra gammalt a' heter det Scheen :)

Erik Torp

• Forumplager
  • Takket: 21 ganger
SV: F-16I...teaser
« Svar #1 på: 17.07. 2006 21:17 »
Jeg lurte egentlig bare på kvaliteten på AEF settet? Jeg har brent meg stygt på et par av konverterings settene deres før... >:(

Erik

Jens Håkon Brandal

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 34 ganger
« Svar #2 på: 17.07. 2006 21:21 »
Ohoi - her var det mye sparkel!  Slenger du på et par Isracast 600 gallon droptanker, så er det mer resin enn plast i den modellen, målt etter vekt.  Kan anbefale Aires hjulbrønner om du vil ta den helt ut.  Aires sin dyse er ikke helt riktig for F100-229 motoren som Sufa bruker, men den  kan modifiseres litt så den likner mer, og med karbonfiber tekstur på turkeyfeathers ser den i hvertfall bedre ut enn Hasegawa sin standard-dyse.  Jeg ser du har gått i gang med en Black Box cockpit også, så pågangsmot har du.  Bare en kommentar - vet ikke om det er kameravinkelen, men det ser ut som en av CFT'ene er skjevt på i forhold til resinen på ryggen?

Jens
Overoverkverulant av Roy's nåde.

Sekterisk IPMS koryfe.

Man blir aldri for gammel til aa lese instrukser.

Glenn M. Gundersen

• Dedikert
« Svar #3 på: 17.07. 2006 22:07 »
Ohoi - her var det mye sparkel!  Slenger du på et par Isracast 600 gallon droptanker, så er det mer resin enn plast i den modellen, målt etter vekt.  Kan anbefale Aires hjulbrønner om du vil ta den helt ut.  Aires sin dyse er ikke helt riktig for F100-229 motoren som Sufa bruker, men den  kan modifiseres litt så den likner mer, og med karbonfiber tekstur på turkeyfeathers ser den i hvertfall bedre ut enn Hasegawa sin standard-dyse.  Jeg ser du har gått i gang med en Black Box cockpit også, så pågangsmot har du.  Bare en kommentar - vet ikke om det er kameravinkelen, men det ser ut som en av CFT'ene er skjevt på i forhold til resinen på ryggen?

Jens

Det er nok ganske riktig at den ene tanken er skjeiv :o Lurte bare på om jeg skal rive av alt sammen og sette den på en ny B modell, hva tror du Jens?
Tror ikke denne kan reddes :'(

-Glenn :pinch:
Det uttales Scheen/Sche'en, IKKE SKIIII'EN!! :@ sjøl om det skrives skien, men fra gammalt a' heter det Scheen :)

Jens Håkon Brandal

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #4 på: 17.07. 2006 22:29 »
Spørsmålet er vel om du klarer å rive av alt sammen uten å skade resindelene?  Regner med at du har limt det på med superlim, og det kan løses med aceton, eller "debonder" som selges spesielt for formålet.  Alternativt kan du prøve å brekke forsiktig på fugen, for superlim er sprøtt og tåler lite kløyvespeninger.  Eller så bruker du en båndsliper og sliper velkk plasten til du står igjen med resin.  Uansett en drøy jobb.  Er vanskelig å si om det er best å prøve å redde stumpene eller å begynne med blanke ark uten å ha sett tilstanden med egne øyne.  Isracast har også gitt ut en Sufa konvertering, men denne er visst midlertidig borte fra markedet.  De oppdaterer formene for å gjøre den lettere å bygge - man måtte jo sage vekk halve skroget for å bygge den...

Jens

Sekterisk IPMS koryfe.

Kyrre Ingebrethsen

• Pest og en plage
  • Takket: 119 ganger
« Svar #5 på: 17.07. 2006 22:41 »
Gjør som Morten Syvertsen eller Torgeir Eikeland. Sleng den i golvet. Så sprekker alt der man VANLIGVIS ikke ønsker at det skal sprekke  wOOt

Forøvrig er den eneste feilen jeg kan se at du bygger den isralesk og ikke gresk.  :P
Si alle etter meg:
Det er bare en hobby. Det er bare en hobby.

Glenn M. Gundersen

• Dedikert
« Svar #6 på: 17.07. 2006 22:42 »
oki, har 3-4 alternativer,

Alternativ 1: Bygge modellen, og gjøre det beste ut av det jeg har. Så slipper jeg og ramponere 1 modell til.

Alternativ 2: Gjøre alt.1 for deretter og vente på den nye og oppdaterte versjonen fra Isracast og bygge en ny SUFA.

Alternativ 3: Begynne på en ny modell med de gamle resin delene

Alternativ 4: La den ligge i boksen i 10-15 år, eller gi F#"€€!§

-Glenn

Glenn M. Gundersen

• Dedikert
« Svar #7 på: 17.07. 2006 23:07 »
TAKK FOR TIPSET KYRRE! :praise:
Det funket *latterkick deluxe*, alle delene skvatt rundt på rommet her og alt er like helt.

-Glenn ;D

Kyrre Ingebrethsen

• Pest og en plage
  • Takket: 119 ganger
« Svar #8 på: 17.07. 2006 23:10 »
TAKK FOR TIPSET KYRRE! :praise:
Det funket *latterkick deluxe*, alle delene skvatt rundt på rommet her og alt er like helt.

-Glenn ;D

Ingen hårsmak. Husk at jeg har lang erfaring i å ødelegge modeller. Jeg begynte da jeg var 9, i 1981.  ::)
Si alle etter meg:
Det er bare en hobby. Det er bare en hobby.

Jens Håkon Brandal

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #9 på: 17.07. 2006 23:11 »
Hvis du allerede nå er misfornøyd med kvaliteten, så blir du neppe mer fornøyd etterhvert som du legger timer ned i modellen.  Prøv gjerne å fjerne resindelene fra plasten, men om det ikke går, så spar Black Box cockpiten til en ny Sufa - da slipper du å ofre det cockpit settet på noe du ikke vil trives med.  Selv om du er ung, så er livet for kort til å slåss mot vindmøller.

Jens

Sekterisk IPMS koryfe.

Morten Syvertsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 2 ganger
« Svar #10 på: 19.07. 2006 07:44 »
Når du først har gjort slik skade på deg selv Glenn, at du har kjøpt et AEF Designs "produkt", eller "bortkastet resin" som det også heter er dette eneste fornuftige alternativ:
Sitat
Alternativ 4: (-), eller gi F#"€€!§

AEF Designs er resinfirmaet fra helvete, de har et stort og omfattende utvalg av spennende subjekter, men samtlige sett er helt uten etterrettelighet, elendig produsert og med null kvalitetskontroll. >:(
Legg bitene vekk Glenn, og før det kjøpet opp på tabbekvoten; det er det eneste fornuftige i forhold til din mentale helse. :pinch:

Ikke spør Kyrre hvordan jeg vet dette. wOOt

Morten
Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?

No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Nils Mathisrud

• Andre verv
  • Pest og en plage
  • Takket: 93 ganger
« Svar #11 på: 20.07. 2006 10:53 »
Og F-16 som opprinnelig var et pent og stilrent fly ......

De smekreste linjene var det YF-16 som hadde, da.

Nils

Glenn M. Gundersen

• Dedikert
« Svar #12 på: 20.07. 2006 20:24 »
Jeg gir ikke opp dette byggesettet med det første, det SKAL bli bra.....(håper jeg :()
Har nå skrapet, pussa og skjert. Det er ennå et lys i tunnelen guttær ;)
Skal prøve å laste opp noen bilder litt seinere, pc'en ligger i deler p.g.a montering av vannkjøling

-Glenn wOOt

Nils Mathisrud

• Andre verv
  • Pest og en plage
  • Takket: 93 ganger
« Svar #13 på: 20.07. 2006 21:23 »
Godt gjort å poste på forumet uten PC.  wOOt

Nils

Morten Syvertsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 2 ganger
« Svar #14 på: 20.07. 2006 21:55 »
It's all done with mirrors Nils......
 :shifty:
Morten
Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?

No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.