Skrevet av Emne: BottolfS`Aass drylaker  (Lest 2579 ganger)

André Kristoffersen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
Sv: BottolfS`Aass drylaker
« Svar #15 på: 11.02. 2011 20:17 »
Merlin finnes vel i 1.24
Og AMT har vel en flymotor i 1.25 men jeg er ikke kar om å huske navn på den
Eventuellt finnes jo noen tyske motorer
Edit det er selvfølgelig en Allison V12 AMT har finnes vel blant annet i Thunderbird dragsteren.

Du er inne på noe her, mulig jeg skrinlegger et fly.. ferdig til LU nå, for denne hadde jeg glemt. Vil helst ha en V-16 Cadillac med dobbel turbo. Da det er få rekorder på Bonneville med V16 konfig... :thumb: Johan har noen sett...?, og de kan skaffes ganske fort...hvordane er detaljene?. Har Monogram noen V16... Ikke mye å se til motor uansett så jeg kan jo bygge den streamliner med masse innsugsstack og to enorme utslips kanaler der en tynn tenåring  fra Somalia kan kråle seg inn for å sjekke eksosventilene...
-"Before Elvis, there was nothing"-

Gaute Halsaunet

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #16 på: 11.02. 2011 20:56 »
Har den partspack eska liggende allerede jeg Oddbjørn ;)
Allison motoren ble jo brukt i Green Monster dragstern til Art Arfons, heftig sak med tvillinghjul bak og relativt lange burnouter ;D
Cadillac V16 høres ut som en flott ide, er det en slik i Italeri sin gamle Caddy tro?
TTT
Arrgh!!! She had a fine hull indeed!!
http://www.hubgarage.com/mygarage/Atmobil

Tor Henning Engen

• IPMS Medlem
  • Seriøst ivrig
« Svar #17 på: 09.09. 2011 04:14 »
Merlin finnes vel i 1.24
Edit det er selvfølgelig en Allison V12 AMT har finnes vel blant annet i Thunderbird dragsteren.

Du er inne på noe her, mulig jeg skrinlegger et fly.. ferdig til LU nå, for denne hadde jeg glemt. Vil helst ha en V-16 Cadillac med dobbel turbo. Da det er få rekorder på Bonneville med V16 konfig... :thumb: Johan har noen sett...?, og de kan skaffes ganske fort...hvordane er detaljene?. Har Monogram noen V16... Ikke mye å se til motor uansett så jeg kan jo bygge den streamliner med masse innsugsstack og to enorme utslips kanaler der en tynn tenåring  fra Somalia kan kråle seg inn for å sjekke eksosventilene...

Er litt usikker på om Cadillacen til Monogram er V16, eller 12. Uansett så var 12'ren ein atskillelig bedre motor. Og om man skal trimma, så er kanskje kvaliteten viktigare enn  kvantiteten? Om du trenger Johan V16 fortsatt, så hyl fort, så tar eg med meg til NC. Min tlf 92267401. :thumb:

André Kristoffersen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #18 på: 10.09. 2011 15:33 »
Merlin finnes vel i 1.24

Er litt usikker på om Cadillacen til Monogram er V16, eller 12. Uansett så var 12'ren ein atskillelig bedre motor. Og om man skal trimma, så er kanskje kvaliteten viktigare enn  kvantiteten? Om du trenger Johan V16 fortsatt, så hyl fort, så tar eg med meg til NC. Min tlf 92267401. :thumb:

Hei Tor Henning!,  joda dette prosjektet har strandet i påvente av en egnet motor. Det må bli en V-16 Caddilac med bi Turbo. Både Johan, Italeri har slike i sine sett, mulig Monogram bare er en V-12 ? Ta gjerne med donor sett så får vi se om jeg slår til ::)
-"Before Elvis, there was nothing"-