Skrevet av Emne: Gammel "Sherman"  (Lest 2104 ganger)

Morten Syvertsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
Gammel "Sherman"
« på: 02.07. 2006 14:47 »
Mer bestemt en M4 A3 76(W) HVSS, Sherman og de andre kallenavn var en engelsk greie. For de amerikanske soldatene het den M4.
Bygget den for noen år siden, figurene er under enhver kritikk  :-[ , vognkommandøren er forresten byttet i ettertid.
Poster den mest for å vise hvor vakre disse vognene er...... :thumb:

(Og så får Arild et eksempel på svart over OD)
Morten
Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?

No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Heidi

• Gjest
SV: Gammel "Sherman"
« Svar #1 på: 02.07. 2006 15:09 »
Den var flott Morten :thumb:
Heidi

Kyrre Ingebrethsen

• Pest og en plage
« Svar #2 på: 02.07. 2006 15:15 »
Fin modell, Morten.

Her har man jo et godt eksempel på hvorfor det kan være spennende å lage alliert også. Kreativiteten ble stor da man så effekten av et skudd fra en '88 og derfor så man mange fine add-on-armour-forsøk.

K-man
Si alle etter meg:
Det er bare en hobby. Det er bare en hobby.

Morten Syvertsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #3 på: 02.07. 2006 15:39 »
Takk for skryt Heidi! :)

- ja også du da Kyrre..... ;)

Det er riktig som du sier, det var ikke bare sekker, men også tømmerstokker, avkappet panser fra vrakvogner, samt skreddersydde sett med panserplater å se - mange muligheter.

Det er mange rimelige fotobøker, i f.eks. Concordserien, som gir masse inspirasjon og referanser. ::)

Morten

No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Einar-R.Jensen

• Forumplager
« Svar #4 på: 02.07. 2006 15:51 »

Voivoivoivoivoivoi :)
HER var det mye lekkert og mange finesser. Dette resultatet kommer ikke fra noen amatør :shifty:

Her det nok en spesialist med navn Morten som har vist styrke ;D

Mvh Einar - imponert og betenkt :'(
Samler modeller og drømmer...om et stort Skattøradiorama!

Jens Håkon Brandal

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #5 på: 02.07. 2006 16:08 »
Jammen denne har jeg da sett før!  Den tåler et gjensyn - syntes den var fin den gang da, og synes det fortsatt.  Det å lage sandsekkene må ha vært karakterbyggende...

Jens
Overoverkverulant av Roy's nåde.

Sekterisk IPMS koryfe.

Man blir aldri for gammel til aa lese instrukser.

Vidar Ringstad

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #6 på: 02.07. 2006 17:33 »
Fin modell,Morten!Du har en fin en stående på Haugenstua og da som vi bare kaller for "tidlig Morten"

Vidar

Morten Syvertsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #7 på: 02.07. 2006 19:47 »
Takk gutta!
Hmmm, karakterbyggende, tja, kanskje det! Det var uansett tidkrevende......... :pinch:

På Haugenstua sier du Vidar? Ja se, barna mine drar ut i verden.  :D
M4 A3 med fire solbrente karer det da........?
(Det er i så fall den som en gang fikk et strøk Tamiya Matt Base, og ble særdeles hvit.....)

Morten

Vidar Ringstad

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #8 på: 02.07. 2006 21:22 »

Stemmer det,Morten.Jeg brukte den som mal på siste dioramaet mitt,før jeg lagde min egen Sherman.

Vidar ;)

Jan Erik Johansen

• Gjest
« Svar #9 på: 03.07. 2006 11:34 »
Flott modell Morten, og M4 med det understellet er faktisk ikke gæærnt å se på  wOOt

Men mener å ha lest at Patton ikke var glad i sandsekker og slikt no....M4 purist?

:) Janse

Morten Syvertsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #10 på: 04.07. 2006 00:35 »
Sitat fra: Vidar Ringstad
Stemmer det,Morten.Jeg brukte den som mal på siste dioramaet mitt,før jeg lagde min egen Sherman.
Fint at den kommer til nytte!

Flott modell Morten, og M4 med det understellet er faktisk ikke gæærnt å se på wOOt
Men mener å ha lest at Patton ikke var glad i sandsekker og slikt no....M4 purist?
Takk og takk Jan Erik!
Noen M4 purist var han nok ikke, men han mente at at dette var et uttrykk for mistillit til det amerikanske utstyr, og dermed
ødeleggende for moralen. Følgelig så han rødt når gutta prøvde seg med litt ekstra beskyttelse.
I det store og hele gjorde gutta som de ville allikevel, særlig i 14. Armoured Division var sandsekker i utbredt bruk.
Teknisk sett, var det såklart ikke heldig med all den ekstra vekten for fjæring, understell etc.

Vi behøver ikke gå lenger enn til alt tysk panser etter PzKpfW IVF, så ser man for eksempel  hvor ødeleggende for mye vekt i forhold
til motorkraft er. Det går i stykker fortere enn du rekker å si Sauerkraut mit Eisbein........

Morten

Thor Chr Syvertsen

• Aktiv
  • **
« Svar #11 på: 12.07. 2006 20:00 »
det var da en gammel modell passer med alderen din :D hehe :shifty:
                                                                                                                                                                                                                                Thor Christian

Einar-R.Jensen

• Forumplager
« Svar #12 på: 12.07. 2006 20:32 »

det var da en gammel modell passer med alderen din :D hehe :shifty:

...Mobber du den greie faren din også nå "småen" ???

Mvh Einar - som synes Morten er en meget hjelpsom UNG mann :)                     
Samler modeller og drømmer...om et stort Skattøradiorama!