Skrevet av Emne: Norsk F-35A Lightening II  (Lest 1246 ganger)

André Kristoffersen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
Norsk F-35A Lightening II
« på: 29.11. 2008 19:48 »
Det finnes meg vitende ikke noe ordentlig sett av det fremtidige norske Kamplflyet i noen skala. Det er noen utdetaljerte desktop ferdig modeller å oppdrive, men disse sliter med for tykke vinger og styreflater.

Jeg tok utganskpunkt i Italeri sin prototype av B  versonen med liftfan. Selve vifte enheten ble fjernet. Jeg murte igjen hele området med stålplast og sparkel. Likeså utblåsnings dyser på undersiden. Canopyen på A versonen er også lengere, jeg forsøkte å bredde den på Eurofighter versonen til Italeri, den hadde mye av samme formen. Det ble ikke helt heldig, og jeg kanselerte forsøket med å ha gjennomsiktig canopy. Det blir en "slammer" som det heter på bilspråket.

Andre modifikasjoner inkluderer utbuling for kanonen og en fairing på høyre side. OTS sensor systemet er skåret ut fra en plastkloss og lokalisert foran nesehjulsbrønnen. Det gjenstår mye pussing for å blende alt sammen, men jeg tror det blir helhetlig bra til slutt.

Flyet blir på "pinne", Zvesda har fine klare stands i sine sett, og dette er lånt fra MIG 1.44 settet.

AB dysa er grovtilpasset og stjålet fra Eurofighter i 48 skala
 wOOt Den trenger mere tilpassing og seratering.

So far, nå kan vi spekkulere i fargeskjema og merking. Flyene blir vel fortsatt eid av FLO og jeg finner på et fiktivt serienummer. Norske rundeler, kanskje i low wis.  Maling blir vel radarabsorberende grå/sølv av samme typen som F-22.
-"Before Elvis, there was nothing"-

Finn-Ove Johansen

• Styret
  • Forumplager
Sv: Norsk F-35A Lightening II
« Svar #1 på: 16.02. 2010 13:46 »
Jeg har bygget en dårlig versjon av denne....Panda Models sin....ville bare si at i en samtale med Lockheed Martin oppga han karen der at den skulle være Dark Sea Grey....om du er interessert.
"The airplane stays up because it doesn't have the time to fall." Orville Wright

Reidar Berg

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #2 på: 16.02. 2010 14:09 »
Er imponert over pågangsmotet ditt, André.  Blir bra det her.
Uansett, luftforsvaret kan umulig ha noen egen estetikk-komite.  Håper vi slipper å se denne over luftrommet her  ;D

Reidar

Anton Chumak

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #3 på: 16.02. 2010 15:36 »
Zombie tråd er tilbake fra de døde!
"Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say." Edward Snowden.

Jan Roger Hansvoll

• IPMS Medlem
  • Forumplager
« Svar #4 på: 16.02. 2010 16:33 »
Ja, men den ligger fortsatt fremme på rotebordet/byggebordet til Bottolf. Den har ikke kommet i skammens eske ennå.

JR
A clear conscience is usually the sign of a bad memory

Kyrre Ingebrethsen

• Pest og en plage
« Svar #5 på: 17.02. 2010 14:59 »
Jeg synes den burde ha Kyrrekamo

Forøvrig kan nevnes at denne modellen er avbildet i den siste "årboka" til FFI.  :)
Si alle etter meg:
Det er bare en hobby. Det er bare en hobby.