Skrevet av Emne: En kanselert " indianer"  (Lest 2868 ganger)

Tormod Sørvang

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
Sv: En kanselert " indianer"
« Svar #15 på: 30.11. 2008 13:38 »
Kan det være denne boka?.
"The enemy pilot is the best pilot in the wourld..........prove that he is not!."

Kjell Terje Trones

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #16 på: 30.11. 2008 15:17 »

Vist gjør helikoptere seg på pinne. Det hadde jo til og med vært mulig å montere en roterende rotor og hale vifte. Tar man mekanikken fra et lekehelikopter får man en skikkelig livaktig greie. Man må kanskje passe litt på turtallet da.

I sånne IR-styrte små isoporhelikoptre (PiccoZ o.l.) finner du to bittesmå el-motorer. Hvis du hører litt rundt omkring er det sikkert noen som har en kræsja liggende og slenge.....
Man er aldri for gammel til å ha en lykkelig barndom!
Online album:
http://public.fotki.com/slabbedask/

Jens Håkon Brandal

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #17 på: 30.11. 2008 15:19 »
Overoverkverulant av Roy's nåde.

Sekterisk IPMS koryfe.

Man blir aldri for gammel til aa lese instrukser.

Anders Nicolaysen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #18 på: 30.11. 2008 16:50 »
Godt å se at kjerra til Terje er i gode hender, André!

Anders  :thumb:
Build what YOU want, the way YOU want to...slowly! (Al  Superczynski/A.Nicolaysen)

André Kristoffersen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #19 på: 30.11. 2008 20:19 »

Vist gjør helikoptere seg på pinne. Det hadde jo til og med vært mulig å montere en roterende rotor og hale vifte. Tar man mekanikken fra et lekehelikopter får man en skikkelig livaktig greie. Man må kanskje passe litt på turtallet da.

I sånne IR-styrte små isoporhelikoptre (PiccoZ o.l.) finner du to bittesmå el-motorer. Hvis du hører litt rundt omkring er det sikkert noen som har en kræsja liggende og slenge.....

Ehe jo har vist en sånn liggende etter grim  stunt flygning i stuen. De bitte små motorene er nok ikke kraftige  nok til å drive hoved rotoren er jeg lei.
-"Before Elvis, there was nothing"-

Jens Håkon Brandal

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #20 på: 30.11. 2008 20:27 »
Hva med en motor fra en utrangert mobiltelefon?

Jens

Sekterisk IPMS koryfe.

André Kristoffersen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #21 på: 30.11. 2008 20:35 »
Har de motorer :o Nja den bør være stillegående og trekke lite strøm. Tror faktisk Tamiya laget noen modeller for noen år siden og jeg har de liggende. Må innrømme at det frister. Litt kriurgi i taket over hovedrotor og en motor er på plass. Vifteenheten er så liten at der kan man bruke de minste børsteløse alternativene som finnes.

Jens Håkon Brandal

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #22 på: 30.11. 2008 20:37 »
Joda, mobiltelefoner som kan vibrere har smaa elektromotorer i seg.

Jens

Sekterisk IPMS koryfe.

André Kristoffersen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #23 på: 01.12. 2008 23:50 »
Hm med eller uten motor, drøyer den til et annet prosjekt. Ble ca 99 prosent ferdig med kremvisperen i kveld.  Jeg byggde den som en tenkt operativ type og det er minimalt med decaler. Jeg prøvde å varriere olivedrab fargen litt for å få litt liv, skape illusjonen av forskjellige paneler, og applikasjonen av radarabsorberende materiale/ maling.
Det må med engang sies at byggesettet er relativt grovt detaljert, og mangler noen av det operative features som kom senere.
Jeg har ikke lagt for mye tid i denne, men det var greit å redde den fra de evige jakt marker. I innliming av piloten skulle jeg være smart og brukte langsomt tørkende epoxy, slik at den bakere pilot/gunner sitter litt skjevt og det er vått i setet :D

Jeg fikk prøvd ut noen nye teknikker og ble kjent med et meget fryktinngytende helikopter, minner meg kanskje mye om Air Wolf, og landingsfartøyet til space marines i Alien.

Har fortsatt til gode å lage  radar "lampeskjermen", og noen navigasjonslys, samt litt touch up her og der.

Skummel maskin ja, den er som hentet ut fra dantes inferno, særlig hvis du skulle være uvenner med denne maskinen.

Geir Hogga

• IPMS Medlem
  • Forumplager
« Svar #24 på: 03.12. 2008 07:42 »
Meget pent... :praise:
Høy Alien-faktor på denne.