Skrevet av Emne: Trumpeter LAV-R  (Lest 1947 ganger)

Martin Mathisen

• Seriøst ivrig
Trumpeter LAV-R
« på: 03.11. 2007 13:12 »
Etter en heller selsom opplevelse med Merkavaen (jeg har senere kjøpt Tamiya sin..) Begynte jeg på  Trumpeter LAV-R.
Settet kostet 198kr hos Lars så jeg tenkte at det ikke var allverdens om jeg ikke orket å fullføre dette og.. :'(
Settet gikk fint å sette sammen. En god del sparkling måtte til, likeledes pussing, men det kan vi da leve med til kr198.
Første gang jeg har brukt ets i en mer utstrakt grad. (ca 10 biter, utstrakt for meg.. ::))
Også første gang jeg har malt kamo.
Ikke helt klar. skal drybrushe(som jeg ikke har helt dreisen på) og så skal jeg henge et eller annet i krana.

Martin
På bordet akkurat nu:
Stryker
På vent: Mye moderne stål.

The wireless telegraph is not difficult to understand. The ordinary telegraph is like a very long cat. You pull the tail in New York, and it meows in Los Angeles. The wireless is the same, only without the cat.
– Albert Einstein

Martin Mathisen

• Seriøst ivrig
Sv: Trumpeter LAV-R
« Svar #1 på: 03.11. 2007 13:17 »
Og her kommer bildene: ;)

På bordet akkurat nu:
Stryker

The wireless telegraph is not difficult to understand. The ordinary telegraph is like a very long cat. You pull the tail in New York, and it meows in Los Angeles. The wireless is the same, only without the cat.
– Albert Einstein

Vidar Ringstad

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #2 på: 03.11. 2007 13:34 »
Synes det ser riktig så bra ut jeg :thumb:.

Vidar :)

Mats Moe

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #3 på: 03.11. 2007 13:35 »
ser bra ut dette men hvordan fikk di til gjørme/støv på hjula?

mats
Keep on the good work!!

Rune Haugen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #4 på: 03.11. 2007 13:37 »
Dette ser bra ut ja :) Sikkert fint å få ferdig en modell etter at Merkavaprosjektet strandet. Lurer også på hva du har brukt til støv/leire på dekkene?

Mvh
:) Rune

Sverre Melleby

• IPMS Medlem
  • Forumplager
« Svar #5 på: 03.11. 2007 13:37 »
Se der ja!!

Skal bygge denne selv, har bilder av en i ørkenkamo som står i snøen i Nord-Trøndelag fra Battle Griffin i 2005...(tror det var da!)

-Sverre
Primus Intrat - Exit Novissimus

På benken nå:
Hovedfokus på figurer!
...og en liten Panther!

Erik Torp

• Forumplager
« Svar #6 på: 03.11. 2007 13:51 »
Blir jo riktig så bra dette Martin. Jeg ser at du har laget alt for lange VHF antenner. Amerikanske antenner er 7 cm lange i skala 1/35.

Erik

Martin Mathisen

• Seriøst ivrig
« Svar #7 på: 03.11. 2007 15:06 »
Blir jo riktig så bra dette Martin. Jeg ser at du har laget alt for lange VHF antenner. Amerikanske antenner er 7 cm lange i skala 1/35.

Erik

Endelig noen som vet dette nøyaktig! Dette er info vi moderne-byggere sliter med å finne ut.
Tusen takk, antennene er klippet til rett høyde!

M
På bordet akkurat nu:
Stryker

– Albert Einstein

Martin Mathisen

• Seriøst ivrig
« Svar #8 på: 03.11. 2007 15:09 »
Dette ser bra ut ja :) Sikkert fint å få ferdig en modell etter at Merkavaprosjektet strandet. Lurer også på hva du har brukt til støv/leire på dekkene?

Mvh
:) Rune

Vi snakker ikke mer om den Academy Merkava. usj :'( wOOt)

Jeg har brukt store mengder med tynner, så Mig-pigementer, så tynner i airbrush, så blåsing med munn i orkan styrke, så pensling og så mer tynnner. Har planer om å legge på en litt mørkere pigment i tillegg. Har brukt European dust til nå, og jeg syntes den er litt vel gul.

M
På bordet akkurat nu:
Stryker

– Albert Einstein

Martin Mathisen

• Seriøst ivrig
« Svar #9 på: 03.11. 2007 15:11 »
Se der ja!!

Skal bygge denne selv, har bilder av en i ørkenkamo som står i snøen i Nord-Trøndelag fra Battle Griffin i 2005...(tror det var da!)

-Sverre

Hadde du giddet å lagt ut bildene? keen på å se de.

Fint sett, men litt krøkkete passform til tider.
På bordet akkurat nu:
Stryker

– Albert Einstein

Sverre Melleby

• IPMS Medlem
  • Forumplager
« Svar #10 på: 03.11. 2007 15:21 »

Har dem i en bok fra øvelsen, og ingen scanner.... Kan prøve å huske å ta med boka på novembermøtet hvis du skal dit?

-Sverre
Primus Intrat - Exit Novissimus

På benken nå:
Hovedfokus på figurer!
...og en liten Panther!

Roar Stensrud

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #11 på: 03.11. 2007 17:15 »
Se der ja, Martin! Godt å se deg ferdigstille noe igjen! Ble fin den! :thumb:

R. :)

Har dem i en bok fra øvelsen, og ingen scanner.... Kan prøve å huske å ta med boka på novembermøtet hvis du skal dit?

-Sverre

Hvis du veldig gjerne vil ha dem scannet, så kan du sende dem til meg, men det er sikker andre i mer umiddelbar nærhet som også har scanner og kan hjelpe deg med det. Har ellers tenkt å digitalisere bildene jeg tok da jeg var i forsvaret snart, så å scanne et par fra eller til hadde nok gått greit. Kanskje vi skulle lage en egen tråd for bilder fra militærtjeneste. Det har jo vært tilløp i andre tråder til det. :thumb:

R. :)
"No man ever won a war by dying for his country, but by making some other poor, dumb bastard die for his!" George S. Patton

Bygges: BT-7 og en masse andre russergreier. Også en Mathilda, da.

André Kristoffersen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #12 på: 03.11. 2007 17:52 »
Denne vogna kjenner jeg godt i 1.1 ja. Da mere som Pirahna med RWS/ Crow tårn. Du har truffet godt med camo og dette ser bra ut.
-"Before Elvis, there was nothing"-