Skrevet av Emne: Tamiya F-16 CJ Block 50 , sånn ca ferdig  (Lest 1449 ganger)

Sten Arne Brunsby

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
Tamiya F-16 CJ Block 50 , sånn ca ferdig
« på: 11.06. 2007 13:46 »
Bare noen småting igjen så er denne ferdig. noen lys som skal monteres, samt en liten overgang med vask og highlight på hjula

Fantastisk fint sett,men noen små irriterende ting med understellet. Resten gikk som en drøm og typisk Tamiya kvalitet.

Kvinnfolk og Dekaler har en ting til felles. Få dem fuktige nok og de legger seg ned som du vil..

Anton Chumak

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
Sv: Tamiya F-16 CJ Block 50 , sånn ca ferdig
« Svar #1 på: 11.06. 2007 14:17 »
Ser veldig bra ut!  :thumb:

Men har du en ripe i canopy....?  ;)
"Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say." Edward Snowden.

Jens Håkon Brandal

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #2 på: 11.06. 2007 15:58 »
Alle de Tamiya F-16 settene jeg har inspisert har hatt stoepefeilen i canopy, saa det skal bli spennende aa se om den lar seg polere ut med Micromesh.  Kjoepte en selv paa loerdag, og saa langt har jeg klart aa motostaa fristelsen til aa rive opp plasten og tygge delene av rammene.  Det er to ting jeg ikke liker med settet - det er alle utstoetermerkene paa godt synlige flater som vil bli et helvete aa renske opp - og dysen er for flat.  Sammenlikn profilen av dysen slik den er tegnet paa maleinstruksene - den er rundere i formen saa Tamiya maa ha visst om det, men de har tydeligvis valgt aa stoepe den i ett stykke for aa spare penger og gjoere den mer byggevennlig.  Da hadde jeg heller sett at de hadde laget dysen i flere deler og gjort den riktig snarere enn aa legge ved metallpinner og poly-caps saa jeg kan ta av halefinnen og bytte vaapenlast etter humoer - unoedvendig spoer du meg.  Men sett under ett, saa ser dette ut som en stor forbedring fra Hasegawa's naa oppunder 25 aar gamle modell.

Modellen din ser troverdig vaeret ut Sten Arne...

Jens
Overoverkverulant av Roy's nåde.

Sekterisk IPMS koryfe.

Man blir aldri for gammel til aa lese instrukser.

Geir Gundersen

• IPMS Medlem
  • Aktiv
« Svar #3 på: 11.06. 2007 16:47 »
Sjå her ja....Lækker modell av et lækkert fly!  :)

Fuglen min ligger enda i eska si den....

GG

Finn-Ove Johansen

• Styret
  • Forumplager
« Svar #4 på: 12.02. 2010 15:08 »
Den er stilig...du er min Mentor vet du! ;) :praise:
"The airplane stays up because it doesn't have the time to fall." Orville Wright

Reidar Berg

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #5 på: 12.02. 2010 21:04 »
Denne så lekker ut, meget bra Sten Arne  :thumb:.  Ikke ofte man ser en "fremmed" F-16 her på forumet, det meste er etnisk norsk...

Reidar