Skrevet av Emne: MiG-31, nesten kongen av luftinntak...(og en MiG-27 sniker seg inn på tråden)  (Lest 10846 ganger)

Utlogget Anton Chumak

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 14 ganger
  • "Here is Tom with the weather."
Etter MiG-25 selfølgelig....  :thumb:

Javel, nå har jeg bjørnen,Su-25 og Horten... Alle er ganske nærme til å bli ferdig. Og hva gjør jeg? Starter på et nytt proskjekt.  :pinch:

Men jeg har en grunn i hvertfall, siden Andre, Jan og meg har MiG-31 gruppebygning. Vel, byggesettet er Revell, som er igjen rebox av Zvezda. Ikke noe aftermarked på denne utenom resin seter.

Vel, litt cockpit bilder:

Mitt mål i dag er å bli ferdig med cockpiten. Vi får se....  :shifty:

« Siste redigering: 17.07. 2007 16:32 av Anton Chumak »
"Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say." Edward Snowden.

Utlogget Jan Roger Hansvoll

• IPMS Medlem
  • Forumplager
  • Polish a turd and it is still a turd
Sv: MiG-31, nesten kongen av luftinntak...
« Svar #1 på: 03.06. 2007 19:35 »
Du har startet ser jeg. Dette ser bra ut dette, riktig delikat interiørfarge der der :pinch: Jeg ville blitt spysjuk av å glane på en slik farge hele dagen he he.

Er noe av dette dekaler, eller??

JRH
A clear conscience is usually the sign of a bad memory

Utlogget Anton Chumak

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #2 på: 03.06. 2007 19:53 »
Jo, alle paneler er dekaler.

Angående fargen er jeg ikke sikker på om den er 100% riktig. Den er mørkere enn Su-27 cockpit fargen, men min er nok bitte litt for mørk. Akk heller, ikke så farlig.

Synes ikke denne fargen er så ille i forhold til de tidlige MiG'ene....  :pinch:
"Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say." Edward Snowden.

Utlogget Anton Chumak

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #3 på: 03.06. 2007 22:46 »
Siden det er noen gjennom PM har gitt meg antydning til at jeg må få ferdig noe(litt sannhet er det... :'()  får jeg poste litt bilder.  :shifty: wOOt

Har malt setene og tatt tørrbørsting og vask. Hadde tørr børstning både med svart og hvit maling.  :)
Er ikke ferdig med cockpiten, mangler "skyte seg ut" håndtak, siden jeg ikke har passende ståltråd.

:)

Utlogget André Kristoffersen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 6 ganger
« Svar #4 på: 04.06. 2007 01:06 »
Her er vi godt igang ser jeg, det er bra. :thumb: Som JR har nevnt har Hannants surret litt med bestillingen min, men det skulle nå være i rute. Den blå/grønne fargen på cockpiten er karakteristisk for russikske fly ( inntil nylig, siste utagaver av MIG, Su ser ut til å ha en gråfarge mere lik vestlige fly). Russiske forskere mente at grønnblå -opprinnelig var den mest beroligende fargen. Vet sannelig ikke jeg. Har en blå farge av samme sort på badet og er ikke mindre skvetten om morgnen av den grunn :D
 Ser ut til at fargen ble litt mindre "skrikende" når du fikk vasket litt. Decaler til instrumenter ser ut til å funke meget bra i denne skalaen.
Vi gleder oss til å komme igang. Intill videre driver vi rescarch og finner frem riktige farger. Resin seter gjør seg  nok til ja. Er kontorstolene som følger med helt ubruklige?
« Siste redigering: 04.06. 2007 01:10 av André Kristoffersen »
-"Before Elvis, there was nothing"-

Utlogget Kjell Terje Trones

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 3 ganger
  • Hva jeg skal bli når jeg blir voksen? Aner ikke...
« Svar #5 på: 04.06. 2007 09:20 »
Russiske forskere mente at grønnblå -opprinnelig var den mest beroligende fargen. Vet sannelig ikke jeg. Har en blå farge av samme sort på badet og er ikke mindre skvetten om morgnen av den grunn :D

Prøv å fjerne speilet der inne du, Bottolf...... ::) :D
Man er aldri for gammel til å ha en lykkelig barndom!
Online album:
http://public.fotki.com/slabbedask/

Utlogget Anton Chumak

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #6 på: 04.06. 2007 18:00 »
Jepp. De ligner på kontorstoler, men med falskjerm stabilisatorer på siden...  ::)
Belter må lages, og de hjelper litt. Men du har to piloter med i settet. Om man gjør bra jobb med de så slipper man resin seter og belter.  :thumb:
Skal se om jeg finner ork til å ta bilde av de.  :)

« Siste redigering: 06.06. 2007 00:00 av Anton Chumak »

Utlogget Anton Chumak

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #7 på: 08.06. 2007 12:50 »
Vel dette er siste oppdatering av MiG`en før jeg reiser.  :)
Avreise er om 1 time.

Har limt sammen nesedelen og måtte fikse panellinjene siden de forsvant etter masssse pussing. Skal også risse inn nagler senere. Noe pussing gjenstår. Pusset også selve kropsdelene for å få panelinjene til å ikke virke så dype. Har også tatt bilder av K-36 man får med i settet.  :)

• IPMS Medlem
  • Forumplager
« Svar #8 på: 08.06. 2007 12:52 »
Piloten ser jo tøff ut med Mickey Mus ører ;D

Utlogget Anton Chumak

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #9 på: 08.06. 2007 12:55 »
Piloten ser jo tøff ut med Mickey Mus ører ;D

Pøh, det er state of the art nye sensorer han har på hodet....  :P
Litt vanskelig med plass er det i canopyen også dessverre...  ::)

Utlogget Per Einar Jansen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Kun norske modeller, kun norsk !!!! :-)
« Svar #10 på: 08.06. 2007 18:26 »
 :) :)

Piloten der har Russisk parabol, ser nesten ut som de er levert av Telenor.   wOOt :cheers: ;)

mvh Per Einar
Har så mye referansemateriell at jeg ikke får bygget en ting lengre. Kanskje på tide å kvitte seg med noe? ;-)
UH-1B fra 719 skvadron med div ekstra er på byggebordet nå.

Utlogget Anton Chumak

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #11 på: 11.06. 2007 14:19 »
Nuvel, mitt hemmlige plan er avsløres....

Jeg har tenkt å kutte av nesen og lage radar...  ::)

Bildene skulle tale for seg:

Litt nagler. Er ikke helt ferdig med denne siden.

• IPMS Medlem
  • Forumplager
« Svar #12 på: 11.06. 2007 15:07 »
Heftig radar det er vel bare å få på blyboksa og hjelm  hvis du fyrer igang et slikt monster ;D

Det ser ikke ut til at denne radaren er styrbar ??? eller...  kun stråling rett frem.

JRH

Utlogget Jarl Ove Ramsvik

• IPMS Medlem
  • Forumplager
« Svar #13 på: 11.06. 2007 16:31 »
Heftig radar det er vel bare å få på blyboksa og hjelm  hvis du fyrer igang et slikt monster ;D

Det ser ikke ut til at denne radaren er styrbar ??? eller...  kun stråling rett frem.

JRH

Denne radaren er styrbar til til tusen, ihvertfall 120 grader ifølge produsenten. Natonavnet "Flashdance"  er vel og en inidikator.
Russeren var først ute med en slik fasestyrt radar i et fly, som og sitter i Rafael og F-35 men ikke Eurofigther og Gripen. (Før evt. oppdatering.)
Hver av bikubene du ser på bildet utgjør i seg selv en integret radar som peker strålen eletronisk og kan derfor arbeide uavhengig av de andre sender/mottaker enheten. Dette gir samlet mye større kraft og nesten ubegrenset fleksiblitet i forhold til en konvensjonell mekanisk radar,- kort fortalt.
Det finnes ihvertfall to generasjoner av disse radaren, mye avhengig av hvor uavhengig radarmoduelen er og hvilken funksjon de har. Aegis systemet som sitter i de nye norske fregatten regnes ofte som første generasjon og fikk endel pepper da det ble valgt til fordel for et nyere europeisk system.

Om Anton ikke er fornøyd med luftinntaket bør han se på radaren. Så vidt jeg vet finnes det ikke større radardiameter enn denne i fronten på noe taktisk fly. På med blybuksene..og ikke glem stilongs, der disse maskinene opererer er det kaldt - men radarører blir brent tvert av;) ;)
« Siste redigering: 11.06. 2007 21:33 av Jarl Ove Ramsvik »

Utlogget Niclas.A.Gedde

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Hoved ansvarlig for Norwegian Challenge
« Svar #14 på: 11.06. 2007 17:31 »
RADAR! det ser jo mer ut som en radiator, sikert  fra en Lada  ;D ;D