Skrevet av Emne: Samling av utenlandske butikker.  (Lest 19896 ganger)

Utlogget Anton Chumak

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 14 ganger
  • "Here is Tom with the weather."
Sv: Samling av utenlandske butikker.
« Svar #30 på: 17.09. 2007 16:23 »
Fikk svar i dag, ja, han sender til Norge, både med airmail og bakke. Jey. ;D
"Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say." Edward Snowden.

Utlogget Svein Ivar Braathe

• IPMS Medlem
  • Forumplager
  • Takket: 1 ganger
« Svar #31 på: 26.09. 2007 01:03 »
Har drevet og søkt litt rundt på nettet etter VW Caddy og da kom jeg over denne siden her.

http://www.tuning18.com/zoom.php?rec=26283029&i=76694242&rub=KITS&ref=5456

Har ikke hatt noe med dem og gjort men det så kanskje ikke så dumt ut selv om modellen nok blir litt dyr i og med at man må ha et Golf MK I sett for å bruke dette karosseriet her på.
Har noen av dere hatt noe med dette firmaet å gjøre ??

Kunne jo hende at Herr Trones som er VW mann etter hva jeg leste i Limtuba, hadde vært borti noe sånt  :)
Pågående prosjekter: Noen bedriftshemmeligheter men har begynt å få smaken på å bygge US biler igjen, ikke dermed sagt at det ikke kan rusle ut noen andre doninger også ;)

Utlogget Leif Haga

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 2 ganger
  • carpetcrawler
« Svar #32 på: 26.09. 2007 08:55 »
Det ser ut som alle deres transkit er beregnet til Die Cast modeller skala 1/18

Leif

Likte den Ferrari stasjonsvogna :thumb:
« Siste redigering: 26.09. 2007 09:11 av Leif Haga »
In the beginning,vambo rool

Utlogget Morten Eriksenn

• Nysgjerrig
  • *
« Svar #33 på: 26.09. 2007 22:17 »
Hei
Mitt første innlegg :)

Kjøpte meg et byggesett fra denne butikken: www.aviationmegastore.com
Dere har sikkert sett den før, men jeg ble imponert over hvor fort det gikk. Bestilte en f-18 Super Hornet på søndag kveld, og idag, onsdag, kom den på døra med UPS.

Utlogget Anton Chumak

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #34 på: 26.09. 2007 22:26 »
Velkommen Morten.  :)
Skal oppdatere listen nå.  ;)
"Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say." Edward Snowden.

Utlogget Morten Syvertsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Cupisne luctari?
« Svar #35 på: 26.09. 2007 23:46 »
Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?

No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Utlogget Kjell Terje Trones

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 3 ganger
  • Hva jeg skal bli når jeg blir voksen? Aner ikke...
« Svar #36 på: 27.09. 2007 07:09 »
Har drevet og søkt litt rundt på nettet etter VW Caddy og da kom jeg over denne siden her.

http://www.tuning18.com/zoom.php?rec=26283029&i=76694242&rub=KITS&ref=5456

Har ikke hatt noe med dem og gjort men det så kanskje ikke så dumt ut selv om modellen nok blir litt dyr i og med at man må ha et Golf MK I sett for å bruke dette karosseriet her på.
Har noen av dere hatt noe med dette firmaet å gjøre ??

Kunne jo hende at Herr Trones som er VW mann etter hva jeg leste i Limtuba, hadde vært borti noe sånt  :)

Så vidt jeg vet finnes det ikke noe transkit eller resinkarosseri til VW Caddy i 1/24-25. Synd, for dette er morsomme biler med stort potensiale for modellbygging i mange varianter. Vet at Tot Henning Engen er sånn omtrent halvferdig med å convertere en vanlig Golf til en Caddy, så kanskje han kan overtales til å lage noen kopier av dette når han blir ferdig...... :shifty:
Man er aldri for gammel til å ha en lykkelig barndom!
Online album:
http://public.fotki.com/slabbedask/

Utlogget Leif Haga

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • carpetcrawler
« Svar #37 på: 27.09. 2007 07:33 »
www.viragohobby.se har både Ford Anglia og Ford Taunus 15M Coupe i resin.Begge koster SEK 1285,-
Regner med at det er bra kvalitet,Taunusen kommer fra Juha Airo

Mvh Leif
In the beginning,vambo rool

Utlogget Johnny Svensson

• Forumplager
  • Takket: 5 ganger
« Svar #38 på: 01.10. 2007 18:20 »
Moduni Har et meget bra utvalg i det aller meste innen modellhobby.

http://www.moduni.de/

Jeg har handla en god del herfra og har bare gode erfaringer med dem.
"I'LL BE BACK"

Utlogget Odd K. Mordal

• IPMS Medlem
  • Seriøst ivrig
  • Livet begynner ved 200
« Svar #39 på: 01.10. 2007 18:30 »
Moduni Har et meget bra utvalg i det aller meste innen modellhobby.

http://www.moduni.de/

Jeg har handla en god del herfra og har bare gode erfaringer med dem.
Er det ikke en helt inforj******ig porto å sånn derfra da???:O wOOt
På gang;)
1/72
SB2C-4 Modellen er ferdig, skal bare lage base og traktor til
Jaguar Gr1a, primet og pusser
1/48

Gloster Gladiator  85%...Full stopp

1/35
Jagdtiger, siste rest og væring
Tristar Brumbar, strever fælt
Quad med 25punder,lakker
har til og med bygga ett par biler til unga :O

Utlogget Anton Chumak

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #40 på: 01.10. 2007 21:28 »
Plis, når dere legger ut linker, skriv liten linje hva butikken har/selger. Det gjør jobben min lettere og det blir mer oversiktelig.

Takk, listen er oppdatert. :)

Utlogget Anton Chumak

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #41 på: 31.01. 2008 20:09 »
Skal vi sjå.

Som noen kanskje vet så har jeg "trua" ikke snille folk med en blackjack vinge i bakhodet til LU. ::) (Vidar fortjener det ihvertfall!  >:()
Såååå, i dag fikk jeg pakke med Tu-160. Den fikk jeg fra følgende side.

http://www.ericyymodel.com/

Okei, liten review av siden.

Egentlig så kan jeg ta den ekstremt kort. For de som ikke gidder å lese alt: Siden er dritt BRA.

De har godt utvalg av byggesett, mest av asiatisk selfølgelig, litt utstyr, men ingen aftermarked. Asiatisk siden eieren bor tross alt i Hong Kong. Mest er det av Trumpeter og Academy. Prisene er slående syke. Ofte så er det snakk om dobbelt så lite kostnad som blant annet i Lucky model (uten s...). De sender til Norge og frakt prisene kan du se her:

Luftpost:

http://www.hongkongpost.com/eng/postage/overseas/parcel/air/index.htm#n

Bakke:

http://www.hongkongpost.com/eng/postage/overseas/parcel/surface/index.htm#n

Prisen på nettsiden er oppgitt i amerikanske dollar, mens frakt prisene over er oppgitt i hong kong dollar. For å få prisen omtil amerikanske dollar deler du med 7.8. (tallet er over en måned gammelt, så det er lurt å skjekke for sikkerhets skyld)
Man får foresten med tracking kode med. Pakken ble sendt til Oslo 23 desember, og var fremme etter to dager. Helt sykt bra. Om bare den norske tollen var like bra.....Brukte 4 dager på å "fortolle" en pakken som ikke trengte fortolling i det hele tatt. Men men.

Komunikasjonen med selgeren er 1234928/10. Helt strålende! :praise: Han svarer raskt (vanligvis innen 24 timer), er veldig hyggelig og har generelt helt supert service. Jeg sendte pengene til ham med brev, og han mottok de 15 desember. Han skulle til å sende pakken, men han oppdaget at en del i byggesettet var knekt/deffekt. Jeg fikk tilbud om å enten vente til han fikk den nye delen, eller at han kunne sende meg byggesettet uten delen, og sende den ødelagte delen senere. 
:thumb:

Jeg valgte å vente, siden jeg har jo nok å gjøre i mellomtiden uansett. ::)
P.g.a forsinkelsen så fikk jeg 10 % avslag på bjørnen. Han sa at jeg hadde derfor 5.4 dollar "tilgode" og kunne kjøpe hva som helst hos ham for de penga. Om ikke det er service så vet ikke jeg. Ikke bare skjekker han byggesettene før han sender, for å ikke snakke om at han gir kjøperen en valg, så for man i tilleg 10 % avslag. :praise:
Jeg valgte å kjøpe tamya tynt lim. Etter det så har jeg ennå noen penger igjen på "kontoen" min hos ham fra tilbudet som jeg kan bruke ved senere anledning jeg kjøper hos ham. (og den vil komme, ingen tvil!)

Såå, alt i alt. Han ruler så kollosalt. Om dere er interisert i et byggesett som han har i butikken, og har lyst til å kjøpe den, ikke nøll, han gjør en drittbra jobb som selger. Two tumbs up. :thumb: :thumb:

Alt dette:

1] US$48.60 Trumpeter 1/72 01620 TU-160 "Black Jack" Bomber US$54.00
-------------------------------hiden
[1] US$10.50 Hasegawa TP1 Templet Set #1
[2] US$3.80 Tamiya 87035 Masking Tape 18mm (refill) US$1.90
[3] US$4.50 Tamiya 87034 Masking Tape 10mm (refill) US$1.50
[2] US$2.40 Tamiya 87033 Masking Tape 6mm (refill) US$1.20
[1] US$2.65 Tamiya 87038 Extra Thin Cement (40ml)
===============================
1 Kit + 9 Tools: US$72.45
Registered Air Parcel, 3kg: US$38.78 [HK$302]
Total in USD: US$111.23

For prisen av 111 dollar. Ingen kan slå det.  :praise:

PS: Han har hverken betalt meg, gitt meg gratis byggesett eller lovd meg russiske luftinntak for resten av livet for at jeg skulle skrive dette. Jeg skriver det fordi jeg mener han er ekstremt bra selger, og fortjenner aplaus.  :)
« Siste redigering: 31.01. 2008 20:13 av Anton Chumak »

Heidi R.Berg

• Gjest
« Svar #42 på: 26.05. 2008 23:15 »
Mange fine utenlandske butikker, men viktig å huske at de har mye fint hos våre sponsorer og da :thumb:
www.hobby-huset.no
www.hobbyland.no

Er vel ikke alltid man sparer så veldig på å bestille fra utaskjærs, og viktig å passe på
å få beholde sponsorene til IPMS.....tenkte jeg da ;)

Heidi - som prøver å tenke på alle ;D

Utlogget Anton Chumak

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #43 på: 26.05. 2008 23:18 »
Fin tråd for nybegynnere som meg. Har oppdaget flere nye butikker og har bestilt varer hos bl.a. Hiroboy og Luckymodels.

Syns forøvrig det er rart at ingen har nevnt Tower Hobbies. Deres underside Plastic-Models har plastmodeller, verktøy, diorama utstyr og mye mer. Meget seriøs butikk. Kjapp ekspedering av ordre og helt kurant leveringstid. (10 dager med USPS på min siste ordre.) Har handlet RC utstyr herfra i flere år, og har enda til gode å oppleve noe som helst negativt.

Vær obs på at Tower har to varehus. Ett i Reno, NV og ett i Champaign, IL. Faren er at når man fyller handlekurven så ender man opp med at de splitter bestillingen mellom varehusene. I Checkout står det hvor varene sendes fra. For å unngå at sendingen deles og at dette påfører en ekstra utgifter i form av fortollingsgebyrer på flere kolli, så kan det være greit å følge litt med på hvor varen er på lager.

En annen butikk som jeg ikke kan se er nevnt er Scale Modeling by Chris.
Entusiastbutikk med masser av ettermarkedsdeler og dioramadetaljer for dem som bygger biler. God kvalitet på egenproduserte deler, god service og hyggelige priser.

Oppdaterer nå.  :)

Mange fine utenlandske butikker, men viktig å huske at de har mye fint hos våre sponsorer og da :thumb:
www.hobby-huset.no
www.hobbyland.no

Er vel ikke alltid man sparer så veldig på å bestille fra utaskjærs, og viktig å passe på
å få beholde sponsorene til IPMS.....tenkte jeg da ;)

Heidi - som prøver å tenke på alle ;D

Heidi, de er ligger på linken "Norske hobby butikker". :thumb:

Heidi R.Berg

• Gjest
« Svar #44 på: 26.05. 2008 23:23 »
Heidi, de er ligger på linken "Norske hobby butikker". :thumb:
[/quote]

Jada, "store luftinntak", men greit å minne på det innimellom vøttø,
så de ikke blir glemt i den store mengden wOOt
Som ventet sporet jeg av, men også ventet at tråden er på rett spor igjen hvert øyeblikk. :cheers:

Heidi - uten luftinntak, men har utslipp da :P :P :P