Skrevet av Emne: Samling av utenlandske butikker.  (Lest 19897 ganger)

Utlogget Jan Andreassen

• IPMS Medlem
  • Forumplager
  • My little Tank
Sv: Samling av utenlandske butikker.
« Svar #15 på: 03.05. 2007 22:15 »
Var da ikke så gæli den siden der, Anton  ;D ...   :thumb:

Jan ( Modell er modell, åkke som)

"Wargraves are the great communicators of peace ... "
Albert Schweitzer 1875-1965

Utlogget Anton Chumak

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 14 ganger
  • "Here is Tom with the weather."
« Svar #16 på: 03.05. 2007 22:18 »
Var da ikke så gæli den siden der, Anton  ;D ...   :thumb:

Jan ( Modell er modell, åkke som)

Kan jo legges under "Referanse" seksjonen... ;D

Og Arild likte servicen og det er hans favoritt "modell sjappe", så jeg kan ikke motsi ham... wOOt :D
« Siste redigering: 03.05. 2007 22:30 av Anton Chumak »
"Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say." Edward Snowden.

Utlogget Arild Moland

• Pest og en plage
  • Takket: 91 ganger
« Svar #17 på: 03.05. 2007 22:43 »
Arild, er du heeeeeeeeeeeeelt sikker på at du ikke går glipp av noe. Trykk på linken Sten Arne la ut.  ;)

He-he, der var det en aldri så liten forskjell ja.  ;D

La ikke merke til den ekstra s'en i farta. Vel, Sten Arne har sikkert mer erfaring med den enn jeg  8)

Arild
Prosjekt i arbeid nå:

Javisst!

Utlogget Anton Chumak

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #18 på: 03.05. 2007 22:48 »
Arild, er du heeeeeeeeeeeeelt sikker på at du ikke går glipp av noe. Trykk på linken Sten Arne la ut.  ;)

He-he, der var det en aldri så liten forskjell ja.  ;D

La ikke merke til den ekstra s'en i farta. Vel, Sten Arne har sikkert mer erfaring med den enn jeg  8)

Arild

Nja, er det noen som prøver å ro unna her? Synes at beskrivelsen av butikken var skremmende detaljert jeg... :shifty: ;D
"Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say." Edward Snowden.

Utlogget Tormod Sørvang

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 4 ganger
  • When you'r out of Tomcats...you'r out of fighters
« Svar #19 på: 03.05. 2007 23:15 »

Nja, er det noen som prøver å ro unna her? Synes at beskrivelsen av butikken var skremmende detaljert jeg... :shifty: ;D

Vareutvalget var ikke ille nei. :)   Bare synd det ikke var prisliste og bestillingsinformasjon på noen av sidene......... :D

Denne siden bør vel legges i favoritter under fy-sidene...... wOOt
"The enemy pilot is the best pilot in the wourld..........prove that he is not!."

Utlogget Sten Arne Brunsby

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 25 ganger
  • Viper builder..
« Svar #20 på: 04.05. 2007 08:17 »
å#1%&.. jaja.. vel det var PLASTMODELL SIDEN jeg skulle vise til..  de andre modellene er ikke så morsomme da de er ferdig malt :P
Kvinnfolk og Dekaler har en ting til felles. Få dem fuktige nok og de legger seg ned som du vil..

Utlogget Tormod Sørvang

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #21 på: 04.05. 2007 14:37 »
Fortvil ikke Sten Arne........de var ikke så ille at jeg fikk vondt i øynene av å de.......... ;D
"The enemy pilot is the best pilot in the wourld..........prove that he is not!."

Utlogget Anton Chumak

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #22 på: 07.05. 2007 21:51 »
Jada, da har jeg bestilt og mottat pakken fra Squadron.  :thumb:

Jeg bestilte 28 aprill. Såvidt jeg har kjønt så pleier de å sende innen 24 timer.(bestilte på lørdag, ikke sikkert de jobbet da/hadde masse bestillinger)
Skulle egentlig få bekreftelse på sendingen, men den har vi ikke sett...  ::)
Sendte E-mail i går og fikk svaret at pakken var faktisk sendt 4 mai. Jeg gikk ned til postkassen nå nettop og hva fant jeg der? Jo pakken! Levert fra USA etter kun TRE dager. Torgeir hadde rett, de bruker faktisk SR-71 som "Air mail".  :praise:
Fraktkostnaddene vet jeg ikke, men på kviteringen man fikk med pakken stod det at det var 0 USD.  ???
Skal spørre pappa om han kan skjekke sin konto. (det var han som bestilte)
Jeg gir butikken ternekast 5. Det eneste som trakk var at jeg ikke fikk beskje om at pakken var sendt.  :)

Utlogget Tormod Sørvang

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #23 på: 07.05. 2007 22:54 »
De har ikke rukket å få fram meldingen om at pakken er sendt. Den meldingen går med vanelig rutefly og kommer først om noen dager............kun pakker leveres med SR-71...... :thumb:

Utlogget Anton Chumak

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #24 på: 07.05. 2007 23:13 »
De har ikke rukket å få fram meldingen om at pakken er sendt. Den meldingen går med vanelig rutefly og kommer først om noen dager............kun pakker leveres med SR-71...... :thumb:

Joda, jeg er sykt imponert over hvor raskt den kom... :o

Utlogget Yngve Jarslett

• Nysgjerrig
  • *
« Svar #25 på: 10.05. 2007 12:10 »
Jeg så ikke http://www.modelhobbies.co.uk på listen, en butikk jeg ofte bruker og er fornøyd med.

Ellers er http://www.ontrackscart.co.uk ( egentlig en modelljernbanebutikk ) også grei innimellom.

http://www.historexagents.com har mest figurer, men fører også blant annet Aber og Verlinden.

« Siste redigering: 10.05. 2007 12:16 av Yngve Jarslett »

Utlogget Roar Stensrud

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 1 ganger
  • Generalkommissær
« Svar #26 på: 10.05. 2007 18:07 »
http://www.discountmodels.com/
Bra utvalg. Veldig gode priser og en utrolig serviceinnstilt innehaver ved navn Mark Clutchko. Anbefales på det varmeste! :thumb: :thumb: :thumb:

http://www.greatmodels.com/
Et enormt utvalg. Har imidlertid blitt litt vrange i det siste fordi de forlanger at du skal underskrive på en såkalt "insurance waiver". De påstår at US Postal Service ikke forsikrer pakker til Norge, derfor vil de du skal underskrive på at du ikke holder GMW ansvarlig for skader påført forsendelsen under frakt. Greit nok. Det er liten risiko, for de pakker godt. Problemet er at de skal ha underskriften din på papir sendt i vanlig brev eller på fax (hvem f... er det som bruker fax nå om dagen). Å scanne inn underskriften, klistre den inn på dokumentet og emaile det ble ikke akseptert. Min løsning (har ikke fax): send brevpost med underskrift og spesifiser at den underskriften gjelder for alle mine framtidige bestillinger hvis ikke jeg sier noe annet. Vær også nøye under bestilling med å spesifisere at det du skal ha tilsendt skal sendes med luftpost (prisforskjellen er nokså ubetydelig for oss nordmenn). Hvis ikke sender de det automatisk med overflate. Det tar tid. Anbefales kun på grunn av utvalget.
Siden er forøvrig ideell som en slags byggesettreferanseside ettersom de har bilder av nesten alt de selger.

R. :)
"No man ever won a war by dying for his country, but by making some other poor, dumb bastard die for his!" George S. Patton

Bygges: BT-7 og en masse andre russergreier. Også en Mathilda, da.

Utlogget Anton Chumak

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #27 på: 11.05. 2007 17:24 »
Oppdatert igjen.  :)

Utlogget Anders Nicolaysen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Let´s smoke ´em!
« Svar #28 på: 16.05. 2007 15:05 »
Kan ikke se at noen har nevnt http://www.belcherbits.com/ i denne tråden. Han selger jo bare sine egne ting, men gir veldig god service og vet tydeligvis om noen norske toll- og avgiftsmessige særegenheter.
Denne kom til mitt lokale postkontor idag, uten å bære spor av å ha vært innom andre etater. ;)

Jaha, så var det å få denne ferdig til 25-årsminnet for min lille haiketur i "232" over Barentshavet, m.a.o. 2019..... :'(

Anders
Build what YOU want, the way YOU want to...slowly! (Al  Superczynski/A.Nicolaysen)

Utlogget Anton Chumak

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #29 på: 16.09. 2007 18:07 »
Fant denne nettsiden.

http://www.ericyymodel.com/

Skjekk prisene på Trumpeter og Academy!  :o
Blackjack i 1/72 til utrolige 54 dollar!!!!!! :o
Ser ut som om det er veldig mange varer som er dobbelt så billige i forhold til Squadron, Hannants o.s.v.... :praise:
jeg tror at jeg får hjertestopp. Nå vet jeg hva jeg skal ønske meg til jul.... :shifty: