Skrevet av Emne: F-86 K Grytevott Sabre. Omgang 2  (Lest 353 ganger)

Sten Arne Brunsby

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 28 ganger
F-86 K Grytevott Sabre. Omgang 2
« på: 08.04. 2018 14:28 »
F-86K sabre fra Kittyhawk er en modell man ikke ser for ofte, jeg ser også mange som gir opp på veien med denne modellen , og det har jeg stor forståelse for.   Så da.. hvorfor ikke lage en til.

Fikk den bedre til nå en sist jeg lagde, men alikevel , dette er ikke noe for "the faint of heart".

Kvinnfolk og Dekaler har en ting til felles. Få dem fuktige nok og de legger seg ned som du vil..

Disse har takket for dette innlegget: Rune Haugen

Einar Sandvik

• Styret
  • Pest og en plage
  • Takket: 176 ganger
Sv: F-86 K Grytevott Sabre. Omgang 2
« Svar #1 på: 08.04. 2018 20:56 »
Gratulerer med ferdig modell i andre omgang.

Einar S

Nils Mathisrud

• Andre verv
  • Pest og en plage
  • Takket: 93 ganger
« Svar #2 på: 08.04. 2018 21:46 »
Fin modell. Få litt større roundell på vingen, bare. Skal være 900mm men ser ut som 600mm (som på flykroppen).

Nils

Rune Haugen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 121 ganger
« Svar #3 på: 08.04. 2018 22:34 »
Denne ble tøff!

Ragnar Eckhoff

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 92 ganger
« Svar #4 på: 08.04. 2018 22:36 »
Flott modell!! Det ser ut som om panelet med ventiler (?) under cockpit på babord (venstre) side ikke passet helt. Stemmer det? Noe sier meg at passformen kanskje ikke er 100% på dette settet?

Ragnar

Espen Andreas Hoff

• IPMS Medlem
  • Forumplager
  • Takket: 91 ganger
« Svar #5 på: 09.04. 2018 01:33 »
Nuu-jaaa-jooo....Godkjent med god margin :thumb:
EspenA

Geir Hogga

• IPMS Medlem
  • Forumplager
  • Takket: 30 ganger
« Svar #6 på: 09.04. 2018 07:32 »
Skal det ikke være rundeller på begge vingene?
Ellers er det imponerende at du har fått et såpass vettugt resultat ut av dette settet; har hørt det betegnet som "a Box of crap" på diverse forum. :cheers:

Sten Arne Brunsby

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 28 ganger
« Svar #7 på: 09.04. 2018 10:23 »
Skal det ikke være rundeller på begge vingene?
Ellers er det imponerende at du har fått et såpass vettugt resultat ut av dette settet; har hørt det betegnet som "a Box of crap" på diverse forum. :cheers:

At det er en "box of crap" skal jeg være helt enig, det er absolutt ikke noe lett å jobbe med i det heletatt.  Plasten er grusom og også som Ragnar sier så er passformen elendig.  Selv om man liner opp alt rett på en side, vil det ikke dermed si at det stemmer på den andre siden.  Nese seksjonen passer overhodet ikke og her snakker vi flere millimeter åpent rom.  det samme på ryggen der man selv med forsiktig justering vil få seriøse gap og mange steder var det nødvendig å bruke plastic card til å fylle med i tillegg til vanlig putty.   Og dette var etter at limet hadde warped modellen under tørking.   Så dette er ikke ett sett jeg kommer til å prøve meg på igjen med det første.

Diverse bilder jeg har funnet sier at det var rundeller kun på ene vingen, blant annet maskinen som står på flymuseet på Gardermoen har kun rundeller på den ene vingen.
Kvinnfolk og Dekaler har en ting til felles. Få dem fuktige nok og de legger seg ned som du vil..

Øyvind Jensen

• IPMS Medlem
  • Nysgjerrig
  • Takket: 2 ganger
« Svar #8 på: 09.04. 2018 14:26 »
Ser ut til å være tilfeldig ang rundeller på 339 skv i alle fall. (Bildet er lastet ned fra internett en gang i tiden)
Det samme gjelder også for 334 skv, men på 337 og 332 er det bare på venstre vinge på de bildene jeg har tilgjengelig (uten at det beviser noe som helst...)

Disse har takket for dette innlegget: Espen Andreas Hoff