Skrevet av Emne: Hurricane med krok, 1/32 Fly  (Lest 2564 ganger)

Utlogget torgeir eikeland

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 153 ganger
Sv: Hurricane med krok, 1/32 Fly
« Svar #90 på: 12.08. 2017 13:56 »
Wow! Ser meget bra ut hvitfargen, men det er mulig du kunne sluppet unna med autentiske farger under?
Hva mener du? Det ER jo autentiske farger under, eller i alle fall hva JEG mener er autentisk.

Utlogget Rune Haugen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 96 ganger
  • WWII, helst i og over Norge.
« Svar #91 på: 12.08. 2017 14:51 »
Wow! Ser meget bra ut hvitfargen, men det er mulig du kunne sluppet unna med autentiske farger under?
Hva mener du? Det ER jo autentiske farger under, eller i alle fall hva JEG mener er autentisk.

Tenkte mer at en enkel grunningsfarge under det hvite hadde holdt, men kudos for å ta seg arbeidet med puke and slime under det hvite :)

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #92 på: 14.08. 2017 01:39 »

Propellblad lakkert ferdig.

Propell på forbildet har visst en helt annen overgang mot rota enn det Fly har laget.

Propellblad fra PCM-settet funnet i reservedelslageret. Disse ligner mer, så jeg får bruke dem i stedet. Men først må jeg fylle noen synkemerker med smeltet plast.

Dekaler er på. Fly (og de fleste andre produsenter) tror at Nicki hadde koden 7N, men dette er ikke dokumentert. Ifølge folk som har greie på det på Britmodeller-forumet skal koden være 7K. Det var lett å lage en K av N-en som fulgte med i settet.

Utlogget Rune Haugen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #93 på: 14.08. 2017 09:20 »
Aiai! Man må jo bare like Hurricane i hvitt :) PCM ser ut til å være en ba erstatning for propellbladene i settet. Er gønnerne fra settet, eller har du erstattet de med ettermarked? Ser forresten du mangler den ytre høyre ;)

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #94 på: 14.08. 2017 09:31 »
Aiai! Man må jo bare like Hurricane i hvitt :) PCM ser ut til å være en ba erstatning for propellbladene i settet. Er gønnerne fra settet, eller har du erstattet de med ettermarked? Ser forresten du mangler den ytre høyre ;)
Jau, takk. De fine resingønnerne er fra settet, ja. Det var ikke mulig å montere dem etter lakk, så dermed måtte jeg ta sjansen på å la dem sitte på gjennom hele male- dekalerings og væringsprosessen. Det tok overraskende lang tid før jeg klarte å knekke av den første med en brå bevegelse i går kveld. :pinch:

Utlogget Rune Haugen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #95 på: 14.08. 2017 09:38 »
Sitat
Det tok overraskende lang tid før jeg klarte å knekke av den første med en brå bevegelse i går kveld.

Hehe, hørtes kjent ut :pinch:

Utlogget Kamran Karimi

• Aktiv
  • **
  • Takket: 9 ganger
« Svar #96 på: 14.08. 2017 17:49 »
Har fulgt denne tråden og kommer til å gjøre det videre, pent arbeid :thumb:

Utlogget Kjetil Olsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 5 ganger