Skrevet av Emne: Stalinisme  (Lest 952 ganger)

Utlogget Marius Sparby

• Dedikert
  • Total n00b
Sv: Stalinisme
« Svar #15 på: 13.07. 2017 15:10 »
Kun et forslag på hva en kan gjøre med gamle modeller, men ser at det får en la være med.

Oh well.

Utlogget Gaute Halsaunet

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 17 ganger
  • Klåfingra
« Svar #16 på: 13.07. 2017 15:29 »
Jeg synes det er et kult forslag jeg men flybyggere er jo vant til å bygge etter referanser og historiske fakta og har vel vanskelig for å finne på ting selv ;)
TTT
Arrgh!!! She had a fine hull indeed!!
http://www.hubgarage.com/mygarage/Atmobil

Disse har takket for dette innlegget: Marius Sparby

Utlogget Einar Sandvik

• Styret
  • Pest og en plage
  • Takket: 150 ganger
  • Evighet varer lengst.
« Svar #17 på: 13.07. 2017 20:11 »
He, he!

Flybyggere terminerer helst flymodeller for moro ved å la dem foreta et siste svev i brennende tilstand, sprenge dem med kinaputter eller bruke dem som flygende blink, altså i lufta.

Einar S

Utlogget torgeir eikeland

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 189 ganger
« Svar #18 på: 17.07. 2017 18:10 »
Kun et forslag på hva en kan gjøre med gamle modeller, men ser at det får en la være med.
Er nok best det, for nå ble jeg KJEMPESUR!  ::)
Jeg synes det er et kult forslag jeg men flybyggere er jo vant til å bygge etter referanser og historiske fakta og har vel vanskelig for å finne på ting selv ;)
Det stemmer.

Utlogget Marius Sparby

• Dedikert
  • Total n00b
« Svar #19 på: 17.07. 2017 19:25 »

Yep, virker helt klart sånn om det er reaksjonen på et helt enkelt forslag. Er noe som heter å si ifra på en skikkelig måte, istedet for å hogge hodet av folk.

Utlogget Nils Mathisrud

• Andre verv
  • Pest og en plage
  • Takket: 86 ganger
« Svar #20 på: 17.07. 2017 20:02 »
Ironi er ikke så lett å forstå for alle. Kjenner jeg Torgeir rett så ble svaret skrevet med et aldri så lite glimt i øyet.... :)

Selv ville jeg spart på diverse deler i "skrotkassa". Man vet aldri hva man kan få bruk for i fremtidige konverteringer.

Nils

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #21 på: 18.07. 2017 01:36 »
Ironi er ikke så lett å forstå for alle. Kjenner jeg Torgeir rett så ble svaret skrevet med et aldri så lite glimt i øyet.... :)

Selv ville jeg spart på diverse deler i "skrotkassa". Man vet aldri hva man kan få bruk for i fremtidige konverteringer.

Nils
Gode betraktninger alt sammen.  :thumb:

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #22 på: 18.07. 2017 01:45 »

Yep, virker helt klart sånn om det er reaksjonen på et helt enkelt forslag. Er noe som heter å si ifra på en skikkelig måte, istedet for å hogge hodet av folk.
Det var en spøk, sågar servert med smiley for å forsikre meg om at poenget gikk hjem. Jeg tok feil.

Utlogget Einar Sandvik

• Styret
  • Pest og en plage
  • Takket: 150 ganger
  • Evighet varer lengst.
« Svar #23 på: 18.07. 2017 10:08 »
Krasse svar er som regel ment ironisk her i forumet.

Det første bildet i denne byggetråden burde kanskje vært svartsladda av hensyn til sarte sjeler, Torgeir? Eller, kanskje vi skulle opprette en egen horror-seksjon i forumet for skrekkens opplevevelser med modeller?

Sjøl har jeg begynt gi avdanka modeller til barnebarna. De blir så glade når de får dem, og etter kort tids lek er modellene i samme tilstand som på det første bildet i denne tråden, hinsides reparasjon, og kan gå rett i dunken når barna har dratt. Eventuelt kan modellene, brukes som prøvemalingsobjekt en periode, før skroting.

Einar S