Skrevet av Emne: Grav frem stridsøksen! Minigruppebygg for Airfix P-40B 1/48  (Lest 15229 ganger)

Utlogget Kosti Eriksen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 19 ganger
Jolly good then.  :)
"We have lots of stickers in our cockpit. Most of them say INOP." -God venn av meg som er pilot.

Utlogget Espen Andreas Hoff

• IPMS Medlem
  • Forumplager
  • Takket: 73 ganger
Jaha, her har en feil blitt gjort, for her kom sett nr 2 av samme maskin i posten.
Hehe, har Oddvar tatt i bruk kreative forretningsmetoder for å øke omsetningen?🤓 Jeg er i Bodø og kan ta med settet til Einar om du ønsker det.
EspenA

PS: Du vet det er et mye bedre gruppebygg på gang Kosti?!??

Utlogget Kosti Eriksen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
Ai ai ai, og jeg som akkurat har vært på posten med det. ja, jeg har hørt rykter, Espen, og det her er øvelse til det gruppebygget. Detta veit du. landa noe selv i det siste? Hihihihi

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"We have lots of stickers in our cockpit. Most of them say INOP." -God venn av meg som er pilot.

Utlogget Einar Sandvik

• Styret
  • Pest og en plage
  • Takket: 141 ganger
  • Evighet varer lengst.
Det kaller jeg sørvis.

Einar S

Utlogget Kosti Eriksen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
Sånn er gjerne vi i operativ luftfart. men nå MÅ du bygge. Haha. Bare morro å sende et sett til deg.

Utlogget Einar Sandvik

• Styret
  • Pest og en plage
  • Takket: 141 ganger
  • Evighet varer lengst.
Ja, det skal bygges. Jeg så faktisk etter det byggesettet hos Birkemo da jeg var i Stavanger en tur i desember, men så det ikke der.

Einar S

Utlogget Kosti Eriksen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
Gleder meg til å se deg legge ut tekst og bilder av fremgangen i bygget.

Utlogget Stein Atle Stenberg

• Administrator
  • Pest og en plage
  • Takket: 99 ganger
  • I'm dezzzpickable
Mnjjaaaa det første eksempelet på fargemix fra Kosti var altså ikke helt spot on - men det ble jo rimelig fint ryddet opp i da. Som Torgeir var inne på så var min oppskrift basert på Gunze. Da vet vi at det ikke er mulig å bare oversette fra Gunzisk til Humbrolsk sånn uten videre. Man trenger kanskje en Rosetta-stein? Nuvel, godt å se du er i gang Kosti  :thumb:

Utlogget Kosti Eriksen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
En Rosettastein av noe slag hadde ikke vært så dumt, men forholdsvis lett å blande seg til korrekt-ish farge etter første forsøk.

Jeg har imidlertid latt meg påvirke av dårlige kompiser til å prøve å benagle modellen litt mere. Håper Ole kjenner seg skyldig nå. De første naglerekkene er lagt på, og som dere ser, trengs det litt øvelse og sanding sticks før det blir bra.

« Siste redigering: 11.01. 2017 15:17 av Kosti Eriksen »

Disse har takket for dette innlegget: Rune Haugen

Utlogget Tommy Myrland

• IPMS Medlem
  • Forumplager
  • Takket: 27 ganger
Hmm... la meg se, 1 nagle, 2 nagler, 3 nagler, 4 nagler, 5 nagler... Skitt au, jeg tror at antallet er korrekt  :thumb:
Nå er det arbeidshester som gjelder....

Utlogget Ole Kjensmo

• IPMS Medlem
  • Seriøst ivrig
  • Takket: 17 ganger
  • IPMS-Medlem
E
Jeg har imidlertid latt meg påvirke av dårlige kompiser til å prøve å benagle modellen litt mere. Håper Ole kjenner seg skyldig nå. De første naglerekkene er lagt på, og som dere ser, trengs det litt øvelse og sanding sticks før det blir bra.

Du er sporty Kosti! :thumb:
Særlig siden det er første gangen du prøver på dette, men det er jo også sånn man tar seg videre i denne hobbyen.
Derfor var jeg såpass dårlig kompis at jeg sendte deg underlag å jobbe etter. (på forespørsel)!
Ser bra ut så langt, skulle du skjene ut med en rekke så fyll igjen med superlim i et par omganger og puss ned. Irriterende å rette feil, men ikke vanskelig.

Ole :)
"Det er bedre å være ille ute enn inne i trygg forvaring"

Utlogget Ole Kjensmo

• IPMS Medlem
  • Seriøst ivrig
  • Takket: 17 ganger
  • IPMS-Medlem

Da er denne ferdig!

Dette er min tolkning av Neville Duke sin Tomahawk Mk.IIB GA-F med serienummer AK402.
Dekaler fra nå godt kjente BarracudaCals og modellen er malt med GSI H71 Middle Stone, Humbrol FS30219 Tan, Mr.Color C370 Azure Blue.
Modellen er bygget ut av esken med noen små unntak. Hjul og eksosrør er byttet ut med Eduard/Brassin samt belter, som også kommer fra Eduard.

Umulig å si om jeg har truffet angående detaljer om sikter, antenner, antennetråder, farger osv.
Jeg har i så måte lent meg på fotos og tegninger funnet på nettet og i denne byggetråden for å komme frem til hvordan maskinen kanskje så ut.

Ole :)
"Det er bedre å være ille ute enn inne i trygg forvaring"

Disse har takket for dette innlegget: Ragnar Eckhoff, Tommy Myrland

Utlogget Jens Håkon Brandal

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 30 ganger
  • Detaljere, konvertere, korrigere, reparere...
Lekkert...meget lekkert...!  NAa maa du nesten bygge Hunter F.3'n hans og.  De n var roed. wOOt

Jens
« Siste redigering: 09.01. 2017 21:56 av Jens Håkon Brandal »
Overoverkverulant av Roy's nåde.

Sekterisk IPMS koryfe.

Man blir aldri for gammel til aa lese instrukser.

Disse har takket for dette innlegget: Ole Kjensmo

Utlogget Kjetil Olsen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 5 ganger
  • Fly og Tysk Panzer
Du er rå til å bygge, Ole! Kan ikke se hvordan dette skal kunne gjøres bedre.

Utlogget Rune Haugen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 107 ganger
  • WWII, helst i og over Norge.
Særdeles vakkert :thumb: Likte finish og væring på denne.