Skrevet av Emne: Rumensk flying traktor - IAR-80 1/48  (Lest 571 ganger)

Utlogget Arild Moland

• Pest og en plage
  • Takket: 49 ganger
Sv: Rumensk flying traktor - IAR-80 1/48
« Svar #15 på: 08.01. 2017 20:55 »
Du har bedre fremdrift på flyprosjektene enn på panserprosjektene dine du også, ja?  :cheers:

Hører mer pent om HobbyBoss enn prisnivået deres skulle tilsi, og det virker ikke dumt dette settet heller. Presentabelt styrhus (og takk for at du kom på å kalle det noe annet enn "kontor"!).

Arild :)
Prosjekt i arbeid nå:

Javisst!

Utlogget Espen Andreas Hoff

• IPMS Medlem
  • Forumplager
  • Takket: 49 ganger
« Svar #16 på: 08.01. 2017 22:44 »
Jeg synes du har fått til et bra resultat Tommy! Men ergonomien for piloten tror jeg var tvilsom, sittende på dørken helt rak i ryggen og pedalene under knehasene... ;D
Lekker maskin og jeg ser frem til neste posting :thumb:
EspenA

Utlogget Kosti Eriksen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 15 ganger
« Svar #17 på: 09.01. 2017 13:25 »
Ordentlig morro at noen bygger I.A.R'en. Har alltid syntes at flyet var stilig og herlig sært samtidig, og har et sett liggende selv som jeg burde ha begynt på. :P
"We have lots of stickers in our cockpit. Most of them say INOP." -God venn av meg som er pilot.

Utlogget Tommy Myrland

• IPMS Medlem
  • Forumplager
  • Takket: 18 ganger
« Svar #18 på: 09.01. 2017 13:42 »
Er man fingerferdig så kan man gjøre litt mer, slik som denne amerikanere har gjort. Ikke samme settet, men i resin fra Icaerodesign.
http://usaircraft.proboards.com/thread/4571/iar-81c-building-icaerodesign-resin

Sent from my iPhone using Tapatalk
Nå er det arbeidshester som gjelder....

Innlogget torgeir eikeland

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 116 ganger
« Svar #19 på: 09.01. 2017 20:02 »
Er man fingerferdig så kan man gjøre litt mer, slik som denne amerikanere har gjort. Ikke samme settet, men i resin fra Icaerodesign.
http://usaircraft.proboards.com/thread/4571/iar-81c-building-icaerodesign-resin

Drøyt. Selv om det var en del distraherende tegninger i denne byggetråden, ser jeg også at han har brukt hvit korrekturlakk. Men blir det brukt som sparkel, eller bare til å oppdage ujevnheter? Jeg ser jo at han fjerner det med lacquer thinner etterpå. Uansett et veldig interessant triks jeg ikke har sett før.

Utlogget Tommy Myrland

• IPMS Medlem
  • Forumplager
  • Takket: 18 ganger
« Svar #20 på: 14.01. 2017 21:03 »
Hobbyboss gir ikke modellbyggeren selv mulighet til å bestemme hvordan luftinntaket skal se ut. Slik ser den ut som følger med

Det burde vært to alternativer i settet. Den jeg skal bygge skal ikke ha den forlengeren under motorcowlingen. Enkel plastsløyd, men burde ikke være nødvendig.

En annen ting med dette settet er at flyet ikke kan bygges med åpen cockpit. Det av den enkle grunn at det støpte plastglasset er tykt og HB har løst problemet med å lage en nedsenkning i skroget som glasset skal falle inn. Den som vil scratch detaljere denne, bør ha mulighet til vakuumstøype cockpitglasset.

Nå er det arbeidshester som gjelder....

Utlogget Kosti Eriksen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 15 ganger
« Svar #21 på: 15.01. 2017 11:06 »
Såpass ja. Det burde jo absolutt ikke være sånn med en moderne modell synes jeg. Men jeg er overbevist om at modellen din blir kick ass når den er ferdig. :)
"We have lots of stickers in our cockpit. Most of them say INOP." -God venn av meg som er pilot.