Skrevet av Emne: Martins Mini - Barndomsdrømmen  (Lest 1257 ganger)

Martin Sørlie

• Moderator
  • Nysgjerrig
  • Takket: 1 ganger
Sv: Martins Mini - Barndomsdrømmen
« Svar #15 på: 25.11. 2015 22:06 »
Nå begynner vi å snakke, og chrommeteknikken kommer seg. Dog litt vanskelig, skulle enten hatt lenger bevegelse på airbrushen så jeg hadde hatt mer kontroll på hvor lite som faktisk kom ut, eller eventuelt kanskje lavere trykk? Har billig kompressor uten trykkregulator, så en litt grom kompressor hadde vært noe.

Men for all del, er knallfornøyd. Ikke fullt så fornøyd med at chrommen viser hvor mye av eksosen jeg BURDE pussa for flashing og spor. Men pytt. Til å være det tredje settet jeg bygger og det første på noen år, så er jeg fornøyd jeg:)

Martin Sørlie
1985
"It's not what you drive, it's what drives you."

www.smallsize.no

Martin Sørlie

• Moderator
  • Nysgjerrig
« Svar #16 på: 26.11. 2015 22:49 »
Jaja, jeg vet ikke hva om er minst, bilen eller fremgangen ;D

Hadde et uheldig dekaleksperiment, de små dekalene til toppdekselet skulle på, og jeg som aldri har gjort dette prøvde meg med AK Interactives Decal Adapter og vann. La oss ta kortversjonen; jeg må kromme toppdekselet en gang til :doh: Men jeg har i det minste fått på eksos og innsug og litt annet, samt begynt sprøytinga av karosseri. Tynnet ikke nok og fikk litt spytting, men tror det kan bli bra.

Synes ikke bildet gir et godt inntrykk av krommen som jeg selv er veldig fornøyd med, men det får gå:P Felgene skal kanskje tas igjen, da jeg ikke fikk til fire veldig like, men vi får se 8)
Martin Sørlie
1985

www.smallsize.no

Gaute Halsaunet

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 22 ganger
« Svar #17 på: 26.11. 2015 23:23 »
Kanskje det hadde vært bedre å bare bruke vann på dekalene?
Jeg tror kanskje motoren bør få en vask også, slik at detaljer kommer fram bedre. Mulig at det ikke vil vises mye i motorommet når det er ferdig, det er jo ikke spesielt stort.
TTT
Arrgh!!! She had a fine hull indeed!!
http://www.hubgarage.com/mygarage/Atmobil

Martin Sørlie

• Moderator
  • Nysgjerrig
« Svar #18 på: 26.11. 2015 23:25 »
Kanskje det hadde vært bedre å bare bruke vann på dekalene?
Jeg tror kanskje motoren bør få en vask også, slik at detaljer kommer fram bedre. Mulig at det ikke vil vises mye i motorommet når det er ferdig, det er jo ikke spesielt stort.

Det jeg tenker og, de skulle tross alt også bare på en flate, så det burde holdt. Menneh, det er jo for enkelt å prøve det først:P
Det skal på en vask ja, nå er det temmelig ferdig og på tide:)
Martin Sørlie
1985

www.smallsize.no

Martin Sørlie

• Moderator
  • Nysgjerrig
« Svar #19 på: 29.11. 2015 00:50 »
Nei. F*** it, nå anser jeg motor og stæsj rundt som ferdig:)

Holdt på å drite meg ut skikkelig med enamelwash på Vallejo, så da ga jeg meg. Den er skitten nok:P

Martin Sørlie
1985

www.smallsize.no

Jørn B. Svendsen

• IPMS Medlem
  • Forumplager
  • Takket: 5 ganger
« Svar #20 på: 29.11. 2015 11:33 »
Det er bra ut. En sånn ræsersak rekker ikke å bli særlig møkkete mellom hver gang det skjer noe som gjør at den må ut av bilen. Blodtrimma motorer er ikke forenlig med driftsikkerhet, lang levetid og lange serviceintervaller.

Stå på, jeg venter utålmodig på oppdateringer. ( jeg tar meg av avsporinger og andre forsinkelser )

byggehilsen fra Jørn
Bilidiot med forkjærlighet for luftkjølt Porsche.

Martin Sørlie

• Moderator
  • Nysgjerrig
« Svar #21 på: 20.12. 2015 22:26 »
Puh.

Jula er strevsom, og i Smallsize er det nok å gjøre om dagen. Det er vel og merke ikke derfor det er lenge siden siste oppdatering, men jeg måtte pakke ned sakene da vi ommøblerer furtebua veldig. Er så heldig at jeg har hobbyverksted med far, der R/C og plastmodeller og annet rask går hånd i hånd, bilder kommer! Men pr. akkurat nå er det juleferie på hobbyfronten, jeg regner med snarlig start i 2016, jeg har ingen planer om å vente tre år en gang til:)

God jul til alle!
Martin Sørlie
1985

www.smallsize.no

Gaute Halsaunet

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 22 ganger
« Svar #22 på: 20.12. 2015 22:46 »
Ja en ferie må man jo ha :)