Skrevet av Emne: AMK MiG-31BM Foxhound - varsel, store luftinntak i tråden. (1/48)  (Lest 2141 ganger)

Utlogget Anton Chumak

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 14 ganger
  • "Here is Tom with the weather."
Som kanskje noen husker så bygde jeg MiG-31 i 1/72 for mange år siden;

http://www.ipmsnorge.org/forum/index.php?topic=4043.0

Dette er et av mine favoritt fly og de siste to årene så har jeg hjulpet et modellselskap kalt AMK i å utvikle byggesett av dette flyet i 1/48 skala. De har vært ekstremt mottagelige for informasjon og konstruktiv kritikk under utviklingen av byggesettet og det har ført til at jeg vil påstå at dette er et av de beste settene som er sluppet ut, kanskje noensinne?  :) I dag kom boksen med de 3 første produksjons eksemplarene;

MiG-31BM er en modernisert versjon av MiG-31 med nye våpen, R-73 eller R-77-1 på 4 stasjoner på vingene og R-37M under magen. Riktignok så er ikke R-37M operasjonell ennå så den bruker den gode gamle R-33(S) forsatt. I tillegg har radaren blitt oppgradert og sammen med R-37M er MiG-31BM nå i stand til å se nesten dobbel så langt og bruke våpen med dobling av rekkevidde inntil ~250-350km. Datalinken har også potensiale til å bli ytterligere oppgradert som fører til at større grupper av MiG-31BM kan sammenarbeide og patruljere enda større områder. (tidligere så kunne 4 stykk dekke et område på ~900km)

Men, nok om det. Her finner dere bilder av test-builds inntil jeg begynner å bygge mitt eksemplar i løpet av et par dager;

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.510275089137323.1073741852.279694855528682&type=3

Ellers så kan den bli forhåndsbestilt (den gis ut offisielt 1 desember) følgende steder;

http://www.hobbyeasy.com/en/data/8regiuv3loszxyuct7wh.html?t=1446819970?t=1447687132

http://www.luckymodel.com/scale.aspx?item_no=AMK-88003

http://www.redstarscalemodels.com/product-p/88003.htm

Forhåpentligvis vil også Smallsize ta den inn. For folk som på døden må ha modeller med Norsk relevans så driver MiG-31BM og farer utenfor kysten fra tid til en annen, her er en profil av en MiG-31BM pilot med noen bilder/videoer og Norske Orion, F-16, Falcon...

http://iconosquare.com/foxhound_rus
"Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say." Edward Snowden.

Utlogget torgeir eikeland

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 189 ganger

Utlogget Rune Haugen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 111 ganger
  • WWII, helst i og over Norge.
He's back og truer attpåtil med en byggetråd wOOt Det settet har jeg faktisk vært litt nysgjerrig på. Blir spanande å se byggetråd :thumb:

Utlogget Anton Chumak

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
Har puslet med F-102 i mellomtiden, er nesten ferdig. Skal poste den når den er helt ferdig.  :)
"Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say." Edward Snowden.

Utlogget Rune Haugen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
Yes please :)

Utlogget Einar Sandvik

• Styret
  • Pest og en plage
  • Takket: 150 ganger
  • Evighet varer lengst.
Oi!

Einar S
som kun har bygd MIG 31 i skala 1:144

Utlogget Geir Hogga

• IPMS Medlem
  • Forumplager
  • Takket: 25 ganger
jeg vil påstå at dette er et av de beste settene som er sluppet ut, kanskje noensinne? 

Dette er verdens beste byggesett fordi du har vært med på å utvikle det?
Ingen skal påstå at du mangler selvsikkerhet. wOOt
Joking aside; er svært spent på dette selv, og det skal bli spennende å følge med på denne tråden. :thumb:

Utlogget Jens Håkon Brandal

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 34 ganger
  • Detaljere, konvertere, korrigere, reparere...
Det er et svaert beist av en modell, og da jeg tittet paa stoeperammene og den hastig sammenlimte modellen i Telford fikk jeg nesten lyst paa en.  Understellet er saa "corny" at det maa bli med hjulene oppe i saa fall.  Godt du har vaert med aa korrigere settet Anton.

Jens
Overoverkverulant av Roy's nåde.

Sekterisk IPMS koryfe.

Man blir aldri for gammel til aa lese instrukser.

Utlogget Anton Chumak

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
jeg vil påstå at dette er et av de beste settene som er sluppet ut, kanskje noensinne? 

Dette er verdens beste byggesett fordi du har vært med på å utvikle det?
Ingen skal påstå at du mangler selvsikkerhet. wOOt
Joking aside; er svært spent på dette selv, og det skal bli spennende å følge med på denne tråden. :thumb:

Vel det blir opptil enhver modellbygger å bedømme. Teknologien er på GWH nivå og utifra det jeg har sett så passer den sammen veldig bra også. Jeg var med på å hjelpe å få den korrekt, alt utenfor som de tingene nevnt ovenfor har jeg egentlig ikke hatt noe med å gjøre. Men ja, åpenbart så er jeg partisk, det skulle bare mangle.  :)

Det er et svaert beist av en modell, og da jeg tittet paa stoeperammene og den hastig sammenlimte modellen i Telford fikk jeg nesten lyst paa en.  Understellet er saa "corny" at det maa bli med hjulene oppe i saa fall.  Godt du har vaert med aa korrigere settet Anton.

Jens

Du og dine understell. :P Synes den er kul på MiG-31 (i motsetning til MiG-25 for eksempel) men "eye of the beholder" og alt det...

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
Skal du bygge denne med nesa på?

Utlogget Anton Chumak

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
Ja. Blir med 95% sikkerhet "blå 93" som jeg fikk mulighet til å sitte i tilbake i 2012;

Fikk også tatt en snikbilde av cockpiten også  :shifty:, på den tiden så var det ingen bilder ennå av MiG-31BM cockpit.

Bonus;

« Siste redigering: 17.11. 2015 16:10 av Anton Chumak »

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
Ooiii! Til begge deler.

Utlogget Anton Chumak

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
Sånn, da har jeg smått begynt.  :)

Ikke så mye å raportere, startet med toppen av av kroppen og vingene og så langt så passer alt veldig bra.

Nå har jeg begynt på motorene og luftinntakene;

Utlogget Rune Haugen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
Damn, de motorene ser jo ut som romraketter wOOt

Utlogget Kyrre Ingebrethsen

• Pest og en plage
  • Takket: 90 ganger
Har motorene noen egentlig funksjon? For hvis ikke gjør det jo bare flyet veldig baktungt?
Si alle etter meg:
Det er bare en hobby. Det er bare en hobby.