Skrevet av Emne: Tamiya IL2  (Lest 1007 ganger)

Jørgen Tangerud

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
Tamiya IL2
« på: 16.08. 2012 13:12 »
Da regner jeg denne som ferdig, modellen i seg selv ihvertfall, da en base med litt personell og startertruck er planlagt.
Hadde litt fuck up i værings-stadiet, samt at jeg suger på eksos-striper, men ble sånn passe fornøyd til slutt.

Settet var en drøm å bygge, klarte dog å miste to deler, setestroppen til skytteren, samt pitot`en, stroppen ble scratchet på samme måte som setebeltene, med tamiyatape og resteets, og pitot`en ble laget av en nål.
Antenneledningene er mine beste så langt, og er laget av mitt våpen mot hissig sjø-ørret, Fire-Line.

Sprøytet med Vallejo, noe jeg tror jeg skal kutte ut, Tamiya og Humbrol er jo en drøm i forhold.

Satser på og ta med denne på neste møte på Kjeller, så får vi se om det er noe tips og hente :)

Her ble det krøll, dekalene ble litt gulnet etter matt-lakken, og fjernet litt for mye i etterkant.

Etter litt pussing og flekking, ble det slik:

Noen flere bilder

Og tilslutt sammen med nåtidens svar:

It was just a hobby. I didn't expect it to turn into a mental sickness......

Edward H. Valholm

• Styret
  • Pest og en plage
Sv: Tamiya IL2
« Svar #1 på: 16.08. 2012 14:09 »
Likte det siste bildet :)

Ed
Hilsen
Edward

Kyrre Ingebrethsen

• Pest og en plage
« Svar #2 på: 16.08. 2012 22:51 »
Nå skal ikke jeg komme som en smart-ass i etterkant, men er du sikker på at det var metall alle de stedene du har chippet? Hadde ikke disse flyene trevinger?
Si alle etter meg:
Det er bare en hobby. Det er bare en hobby.

Jørgen Tangerud

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
« Svar #3 på: 16.08. 2012 23:02 »
Såvidt jeg har lest meg frem til, var det hipp som happ, men bakre del av kroppen var treverk.
Midtveis i krigen ble de omtrent kun bygget med trevinger, men ellers var det både og.

Og ettersom jeg vet, er det ingen av byggesettene som er tilgjengelig som replikerer trevinger.
It was just a hobby. I didn't expect it to turn into a mental sickness......