Skrevet av Emne: By popular demand.....eller: put your money where your mouth is. MiG-21MF  (Lest 10848 ganger)

Utlogget Kosti Eriksen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 19 ganger
Siden Torgeir er så misunnelig på oss i det "Finere Norske MiG-21 Connoiseurers Selskab" (fra nå av FNMCS) og nærmest forlanger at "der bygges og ferdigstilles ett eksemplar av miG-21 flyvemaskin til allmenn beskuelse", tar jeg på meg ansvaret med å få dette gjort.  ;D Uansett, jeg motutfordrer Eikeland til å bygge det han måtte få i postkassa si om en ukes tid og presentere det her på forumet. Noe mindre kan jeg da ikke forlange. ;)

Som dere alle vet er settet fra Eduard, og inneholder ALT som trengs til å få laget en god modell av MiG-21MF. Jeg bestilte byggesettet rett fra Eduard og fikk en limited edition-eske med dette fine bildet oppe, som nå henger på veggen på hobbyrommet. :) Kommer nærmere inn på hva settet inneholder når jeg har det jeg føler må til for å begynne.

Jeg kommer til å bygge denne egyptiske og meget fargerike versjonen og kommer til å bruke litt tid til å samle inn all malingen jeg trenger, siden den lokale hobbysjappa som solgte humbrol har gått konk. Må finne et nytt sted å bestille fra. Forslag mottas med takk.
"We have lots of stickers in our cockpit. Most of them say INOP." -God venn av meg som er pilot.

Utlogget Roy Pedersen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 5 ganger
  • Old soldiers never die: they simply fade away !
Å. God utfordring, vet han kommer til å ta den.
Lukter gruppebygg en tid fremover.

Roy

Utlogget torgeir eikeland

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 189 ganger
Siden Torgeir er så misunnelig på oss i det "Finere Norske MiG-21 Connoiseurers Selskab" (fra nå av FNMCS) og nærmest forlanger at "der bygges og ferdigstilles ett eksemplar av miG-21 flyvemaskin til allmenn beskuelse", tar jeg på meg ansvaret med å få dette gjort.  ;D Uansett, jeg motutfordrer Eikeland til å bygge det han måtte få i postkassa si om en ukes tid og presentere det her på forumet. Noe mindre kan jeg da ikke forlange. ;)
Øhh... Gulp.  :(

Men jeg kan nå fremdeles ikke se noe bygg her, så foreløpig er du ennå medlem av det jeg kaller Foreningen for Notoriske Mig-Capitalistiske Skrytepaver. (FNMCS)

Utlogget Edward H. Valholm

• Styret
  • Pest og en plage
  • Takket: 86 ganger
  • For mange idéer, for liten tid..
Amundsen i Oslo har jeg sett har en del humbrol, men om det er hva du trenger vet jeg ikke.

Ed
Hilsen
Edward

Utlogget Rune Haugen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 111 ganger
  • WWII, helst i og over Norge.
Oooh! Dette lukter MiG-fight ;D Tar frem øl og popcorn og setter meg ned og nyter showet :thumb:

Utlogget Geir Hogga

• IPMS Medlem
  • Forumplager
  • Takket: 25 ganger
Snæcks!
Dette blir moro. Må også applaudere ditt valg av dekor, Kosti - flyvemaskiner fra midt-østens riker liker vi. :thumb: :cheers:

Utlogget Stein Atle Stenberg

• Administrator
  • Pest og en plage
  • Takket: 102 ganger
  • I'm dezzzpickable
... kommer til å bruke litt tid til å samle inn all malingen jeg trenger, siden den lokale hobbysjappa som solgte humbrol har gått konk. Må finne et nytt sted å bestille fra. Forslag mottas med takk.

Det er mye fint i Vallejo-farger! (slår meg på låret og ler hysterisk)  wOOt

Stilig - jeg har allerede bygget en Mig-21, riktignok Academy sin, og det er et av mine første bygg siden gjenopptakelse av hobbyen - og ser følgelig ikke ut i halvmørke.
Virker jo fristende med en Eduard utgave da - og mange fine skjemaer å velge mellom.

:)
Hilsen Stein A. som ikke kvalifiserer til connoiseur-club, men har i det minste fullført en Mig-21

Utlogget Kyrre Ingebrethsen

• Pest og en plage
  • Takket: 90 ganger
Hvis målet er enamel kan jeg alltids skaffe hele Testor-sortimentet. De er vel ikke så langt unna Humbrol i malingsegenskaper.

K
Si alle etter meg:
Det er bare en hobby. Det er bare en hobby.

Utlogget Kosti Eriksen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
Mulig jeg tar deg på ordet der, Kyrre. Må se meg litt om på nettet først. Takker!  :thumb:

Stein Atle: Legg nå ut et bilde så vi får se i det minste. Øve-modell er det alltid lov å bygge! :)

Edward: Takker for info!

Geir: Det blir nok flere fra midt-østen i løpet av året. Har planer om to til.

Trgr: Merkelig at din organisasjon har samme forkortelse som min.
"We have lots of stickers in our cockpit. Most of them say INOP." -God venn av meg som er pilot.

Utlogget Kyrre Ingebrethsen

• Pest og en plage
  • Takket: 90 ganger
Mulig jeg tar deg på ordet der, Kyrre. Må se meg litt om på nettet først. Takker!  :thumb:

Jeg ser at Birkemo i Stavanger har kommet online. www.birkemo.no. Jeg vet at de har hele utvalget til Humbrol.

K
Si alle etter meg:
Det er bare en hobby. Det er bare en hobby.

Utlogget Remi Karlsen

• Seriøst ivrig
Hobbymix på Kløfta fører også Humbrol:
http://hobbymix.no/mix/produkt.asp?kat=9&k=60&pid=2869&p=Humbrol%20Enamel%20Maling%2014%20ml
 :thumb:
Freddy i butikken hjelper deg gjerne!
And if you screw up just this much, you'll be flying a cargo plane full of rubber dog shit out of Hong Kong!

Utlogget Kosti Eriksen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
Takket være godt tips og samarbeidsvillige butikkansatte hos Hobbymix har jeg det jeg trenger for å begynne. Men først, skal vi ta en titt på esken og hva som er i den. :)

Jepp, sånn ser den ut hvis man forhåndsbestilte fra Eduards hjemmeside. Esken veier hele 680 gram og har alt man kan tenke seg av våpen og droptanker.

Fotoets til cockpit og litt til eksteriør samt et katapultsete fra Brassin-serien til Eduard. Noe våpen i resin også. Samt masker til cockpit selvfølgelig. :)

MASSE decaler og enda flere stensiler. Heldigvis skal langt ifra alle på maskinen.

Her ser dere alle versjonene man får decaler til rett fra esken. Tenkte dere ville se det som fantes siden det er en del stilige valg, og rett fra esken da gitt.

Alle spruene kommer i gjenklisterbare (?) poser. Jeg legger ikke ut bilder av de, siden dere kommer til å få se plenty med deler. Kan jo fort nevne at det er langt flere deler med i settet enn det man trenger. Det er langt ifra noen hemmelighet at det er flere MiG-21'ere i pipelinen, og godt er det. :)

Sånn, da skal jeg sprette den første posen og komme igang med bygginga. Som Thomas Seltzer sier: Stay trygda!

Utlogget Kosti Eriksen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
Vel, nei. Jeg skulle selvfølgelig ikke sprette den første posen helt ennå. Som Julie Andrews sa: "Let's start at the very beginning. A very good place to start. When you read you begin with A-B-C." når du bygger MiG begynner man med russercockpithylgrønt, og selvfølgelig må denne blandes selv. Jeg har så absolutt tenkt å bruke ferdigmalt fotoets som følger med i esken, og dermed må jeg blande meg frem til en farge som er lik den eduard bruker. Da jeg bygde MiG-17-modellen, synes jeg eduard hadde brukt en farge som var altfor blå. Fargen på interiøretsen i dette tilfellet ser mye riktigere ut. :)

Som vanlig har jeg brukt pokémonfarger til å blande meg frem til cokpitfargen. Line up´en er som følger (fra venstre mot høyre):
Ice Blue
Jade Green
Bilous Green
Ultramarines Blue.
Alle fargene er fra Citadel selvfølgelig. Det ferdige produktet står helt til høyre og en test-klatt sees på plastikkbiten foran malinga. Fargegjengivelsen er ikke bra, for på bildet ser det litt for blått ut. Får ta et bedre bilde av cockpit når den er ferdig.  :D

Utlogget Stein Atle Stenberg

• Administrator
  • Pest og en plage
  • Takket: 102 ganger
  • I'm dezzzpickable
Takker for fristende bilder Kosti, kan absolutt forstå gleden  :cheers:

Og når det gjelder kamoskjemaer så var det jo overveldende mye snadder, hjelp!

Edit: Vallejo har jo muligens en passende farge, var det esmerald green den het? Anyone??  ;)

Utlogget torgeir eikeland

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 189 ganger
Takker for fristende bilder Kosti, kan absolutt forstå gleden  :cheers:

Og når det gjelder kamoskjemaer så var det jo overveldende mye snadder, hjelp!

Edit: Vallejo har jo muligens en passende farge, var det esmerald green den het? Anyone??  ;)
Du tror kanskje du skal lure noen til å røpe seg ved å si at "den heter aldeles ikke "esmerald green", din dyslektiske badeand! Den heter Emerald Green".
Men den gikk ikke!
Veldig god jobb på fargemiksen, Kosti! :thumb: