Skrevet av Emne: Navn på emne / tråder på forumet  (Lest 3627 ganger)

Utlogget Arild Moland

• Pest og en plage
  • Takket: 91 ganger
Sv: Navn på emne / tråder på forumet
« Svar #30 på: 15.08. 2011 19:35 »
Og bedre oppfordring enn den Trygve gir, kan man vel ikke hoste opp? Fortsett å poste, folkens! Om tittelen på tråden eller innholdet for folk til å le, grine, sovne eller lyst til å skrike, så er det deres problem.  ;)

Arild :)
Prosjekt i arbeid nå:

Javisst!

Utlogget Finn-Ove Johansen

• Styret
  • Forumplager
  • Takket: 1 ganger
  • FAW
« Svar #31 på: 18.08. 2011 14:11 »
For å spore tråden av helt... Og som en kommentar til det å legge ut hva man har kjøpt på REMA 1000 i innkjøpstråd...

Når jeg bodde i Haugesund hadde jeg en kompis som ble kjent med en pike fra Danmark, denne hete romanse skulle kulminere med at de to skulle møtes i Oslo da piken hadde et raskt ærend der. Jeg fikk oppdraget med å være "vingmann" for kompisen, da han ble en smule nervøs før det store møtet. Siden det var rett før jul og han betalte billetten så ble jeg med. Jeg tilbrakte mesteparten av dagen alene i hovedstaden og slo fast at når vi nå returnerte til Haugesund ville jeg ikke rekke å handle inn mat for dagen! Stakk derfor innom REMA for litt brød, melk og småtteri.

Vel fremme i Haugesund gikk man på flybussen inn til byen. På bussen traff man en kjenning, som spurte om man hadde vært i Oslo? Jo, man måtte jo si at man hadde vært der....Kjenningen spurte så selvsagt om man hadde handlet? Igjen jo...man hadde jo handlet litt...."hva har du kjøpt da?" Spør kjenningen, "neeei" svarer jeg...."litt brød og melk og sånt...." Ansiktsutrykket hans var ubetalelig....

FO
"The airplane stays up because it doesn't have the time to fall." Orville Wright

Utlogget Gaute Halsaunet

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 17 ganger
  • Klåfingra
« Svar #32 på: 18.08. 2011 14:20 »
 :D Fantastisk!
TTT
Arrgh!!! She had a fine hull indeed!!
http://www.hubgarage.com/mygarage/Atmobil

Utlogget Kyrre Ingebrethsen

• Pest og en plage
  • Takket: 90 ganger
« Svar #33 på: 18.08. 2011 15:12 »
priceless!  wOOt
Si alle etter meg:
Det er bare en hobby. Det er bare en hobby.

Utlogget Andreas Brekken

• IPMS Medlem
  • Dedikert
« Svar #34 på: 18.08. 2011 15:53 »
Bra historie - men hvordan gikk det med romansen???
'If you ever see a Bf 109 fly past with no pilot in it, it is Walter Schuck' - unnamed JG 5 pilot

Utlogget Finn-Ove Johansen

• Styret
  • Forumplager
  • FAW
« Svar #35 på: 18.08. 2011 18:00 »
Gikk bra en stund med romansen visstnok, men så ble den danske pike nok for langt unna...... ::)

FO
"The airplane stays up because it doesn't have the time to fall." Orville Wright

Utlogget Tor Henning Engen

• IPMS Medlem
  • Seriøst ivrig
« Svar #36 på: 10.09. 2011 01:00 »
Innkjøpstråden min har gjort att ein byggekolega fant jubileumspresang til bestemor si, så desse trådane kan væra rett gode. Han hadde rektig nok ikkje fått kjøpa den, om ikkje da var for att da skulle bli kopi av bestemoras siste bil.
Men ellers, joda, da er litt for å visa kva eg faktisk kjøpe, men som Niclas og seier, da er og informativt. Pisar på tingene, og ikkje minst att da er mykje meir ein kan finna, enn som dei aller fleste av oss veit om. T'd' no, så er da ein ABT Mazda 323 på ebay. Om eg hadde kjøpt denna, og vist fram, så er eg sikker på att mange bilbyggara hadde begynt å grava i ABT sin historie. ;)

Utlogget Oddvar Olsen

• IPMS Medlem
  • Seriøst ivrig
« Svar #37 på: 19.09. 2011 09:27 »
Enig med Niclas, trygve og Tor Henning, eg les alle bilrelaterte tråder som fanger min interesse, eg e også såpass heldig at de smågrå er tilstedeværende så eg vet hvem som har interessante poster, så alt som vedrører militært, etc ligger FAR OFF, beklager panserskaller men eg e kongens "vrak" så eg har null interesse for deres område ;).
Så la oss bil nerder kose oss med innkjøps trådene og metallic lakken vår ;)
Ford for ever

Utlogget Edward H. Valholm

• Styret
  • Pest og en plage
  • Takket: 86 ganger
  • For mange idéer, for liten tid..
« Svar #38 på: 06.06. 2016 16:02 »
//start rant

Jeg bruker (faktisk) forumet for å søke etter både referanse- og byggetråder når jeg er på jakt etter noe. Men jeg sliter med å finne tråder hvis havnet på tråden har en helt kryptisk tittel. Jeg vet ikke om det bare er meg som lider under det dette? Er det ikke mulig å gi innlegget et "litt" mer betegnende navn.

Men å kanskje måtte søke etter for eksempel "Spitfire" og blir møtt med "Spøttfire me hengerumpe" (Bare ett eksempel) er ikke så veldig givende.

//stop rant
Hilsen
Edward

Utlogget Tommy Myrland

• IPMS Medlem
  • Forumplager
  • Takket: 33 ganger
« Svar #39 på: 06.06. 2016 16:45 »
Syns det er helt greit med morsomme titler på byggetrådene, da jeg selv "prøver" å lage noen, men Edward har et poeng. Skal man i ettertid lete opp gamle byggetråder med "morsomme" titler, blir det helt umulig noen ganger å finne dem igjen med søkeverktøyet.
Hvis jeg tror jeg har skjønt hvordan søkemotoren funker, så skal den også finne ord i selve innlegget. Hva om folk ble flinkere til legge inn korrekt beskrivelse av modell, produsent og relasjoner i første innlegg av byggetråden? da burde det bli lettere å finne fram.

Nå er det arbeidshester som gjelder....

Utlogget torgeir eikeland

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 189 ganger
Navn på emne / tråder på forumet
« Svar #40 på: 06.06. 2016 18:08 »
Jeg pleier å finne på et idiotisk byggetrådnavn før jeg skriver bak (gjerne i parentes) hvilket sett det er snakk om. Skjønner jo poenget med søkbarhet.

Utlogget Stein Atle Stenberg

• Administrator
  • Pest og en plage
  • Takket: 102 ganger
  • I'm dezzzpickable
« Svar #41 på: 06.06. 2016 19:03 »
Må si at jeg kjenner meg godt igjen i det Torgeir skriver, det er vel stort sett sånn jeg også poster. Men Edward har et godt poeng - det blir nok ikke lett å søke opp tråden senere. Kanskje det hjelper å snu litt på flisa, korrekt navn og beskrivelse først - og så idiotisk tittel til slutt?

Ellers så tror jeg at Tommy har helt rett - en god idé å legge korrekt navn og beskrivelse i selve teksten  :thumb:

:)
SAS

Utlogget Kyrre Ingebrethsen

• Pest og en plage
  • Takket: 90 ganger
« Svar #42 på: 06.06. 2016 19:53 »
For søkbarheten så har vel ikke rekkefølgen noe å si. "Artige" navn er en del av tradisjonen til noen av oss.
Si alle etter meg:
Det er bare en hobby. Det er bare en hobby.

Utlogget Stein Atle Stenberg

• Administrator
  • Pest og en plage
  • Takket: 102 ganger
  • I'm dezzzpickable
« Svar #43 på: 06.06. 2016 20:45 »
Etter å ha testet ut litt søk kan jeg konstatere at Kyrre har rett.