Skrevet av Emne: Hvordan poste bilder. En liten bruksanvisning. Edit 170106.  (Lest 15441 ganger)

Utlogget Vidar Ringstad

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Obergefreiter av Guds Nåde
Jeg synes stadig vekk at det er frustrerende at folk laster opp bilder direkte til forumet, og ikke bruker eksterne servere som f.eks. photobucket.com eller tilsvarende. Dette medfører nemlig at vi som browser gjennom "nyeste innlegg" mellom de inntektsbringende arbeidsøktene, må gjette oss til om det ligger et bilde skjult bak innlegget!

Anders  :pinch:

Ja,bildenøtter :D :D.

Vidar ;D

Utlogget Frank Arne Halvorsen

• IPMS Medlem
  • Aktiv
  • Starfighter-fan
Hei! Kan noen hjelpe meg?? Ønsker å legge inn noen bilder. De bildene jeg ønsker å legge inn er på ca 143 kb. Dersom jeg legger bildene til innlegget mitt,og trykker forhåndsvis, får jeg ikke en forhåndsvisning. Dersom jeg legger bildet/ene til innlegget og bare legger innlegget mitt til forumet,kan jeg være sikker på at bildene blir vist?? Har prøvd å finne den herre foto-redigerern på photobucket,men jeg finner den ikke!

Utlogget Arild Moland

• Pest og en plage
  • Takket: 91 ganger
Hei Frank,

om du legger til bildene som vedlegg til innlegget, lastes ikke bildene opp til forumet før du klikker på "Legg til innlegg". 110% sikker på at bildene kommer med kan du vel aldri være, men så lenge hvert enkelt bilde er på mindre enn 128 Kb, så bør det gå bra. Uansett kan du redigere innlegget ditt etter at du har lagt det til, om noe går skeis.

Arild :)
Prosjekt i arbeid nå:

Javisst!

Utlogget Ruben Husberg

• Forumplager
  • Takket: 17 ganger
Hei! Kan noen hjelpe meg?? Ønsker å legge inn noen bilder. De bildene jeg ønsker å legge inn er på ca 143 kb. Dersom jeg legger bildene til innlegget mitt,og trykker forhåndsvis, får jeg ikke en forhåndsvisning. Dersom jeg legger bildet/ene til innlegget og bare legger innlegget mitt til forumet,kan jeg være sikker på at bildene blir vist?? Har prøvd å finne den herre foto-redigerern på photobucket,men jeg finner den ikke!

Hei Frank,

Hvis du allerede har lastet bildene dine opp på Photobucket, kan de være
så store du bare vil, da det er bare linken til bildet som tar plass på forumet,
selv om bildet vises... Du peker på bildet ditt på photobucket, da får du opp
en boks under og markerer der det står IMG CODE, så Ctrl C, så er det bare å
gå tilbake til innlegget du skriver på forumet og trykke Ctrl V. Og vips så ligger
linken til bildet der. Når du så trykker legg til innlegg, så er det ferdig og bildene
vises når du åpner innlegget.

Happy modelling,
Ruben

Utlogget Frank Arne Halvorsen

• IPMS Medlem
  • Aktiv
  • Starfighter-fan
Takk skal dere ha :)

Utlogget Stein Meum

• IPMS Medlem
  • Forumplager
  • Takket: 3 ganger
  • Pensjonist
Det var sånn det fungerte i anno dazumahl når jeg hadde en tråd med DC-8-bygging. Men ikke idag, nei! Jeg måtte starte et nytt svar, legge til bildet og så trykke på enter. Så over til Photobucket, velge et nytt bilde, tilbake til tråden, finne innlegget, trykke på redigerknappen og så legge til bilde og trykke på save e.l. Hvis jeg ikke trykket på enter, ja da hadde innlegget forsvunnet når jeg kom tilbake med bilde nr. 2, og måtte startes på nytt. Tungvint, men jeg er sikker på at jeg gjør et eller annet som godt kunne vært unngått.

Stein 
Lim på fingra i 56 år.

Utlogget stian høiby

• IPMS Medlem
  • Forumplager
bruk 2 nettlesere om gangen,ene nettleseren bruker du på tråden der du skriver/legger inn bildet til,andre nettleseren bruker du der du har bildet du skal linke i fra,så er det bare og kopiere adressen,og lime inn der du skal ha bildet på den andre nettleseren

Utlogget Anders Nicolaysen

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Let´s smoke ´em!
Jeg skjønner ikke helt hva du trøbler med her, Stein. Hvis du skriver et nytt innlegg, beholder du dette i et eget vindu på skjermen. Hvis du aktiverer nettleseren din en gang til, får du opp et nytt vindu med startsiden din. Nå kan du gå til Photobucket i dette vinduet. Velg bildet og VENSTREKLIKK (pekefingeren hvis du er høyrehendt) på img.code. Da vises "copied" i vinduet du klikka på, og adressen ligger i RAM.

Så aktiverer du det vinduet der du skriver innlegget ditt og bruker CTRL+V der du vil legge inn bildet i teksten. Osv.

Anders  :)
« Siste redigering: 03.04. 2011 18:47 av Anders Nicolaysen »
Build what YOU want, the way YOU want to...slowly! (Al  Superczynski/A.Nicolaysen)

Utlogget Stein Meum

• IPMS Medlem
  • Forumplager
  • Takket: 3 ganger
  • Pensjonist
Ja, jeg skjønner hva dere mener, men det var ikke sånn det funket sist. Da mener jeg at jeg bare kunne gå frem og tilbake mellom tråden og PB og legge inn flere bilder i tråden før jeg trykte på enter.

Stein
Lim på fingra i 56 år.

Utlogget Henrik Melvold

• IPMS Medlem
  • Pest og en plage
  • Takket: 1 ganger
Forumets funksjonalitet på dette punktet er ikke endret siden vi opprettet det i 2006.

Henrik
Those of you who think you know everything are anoying those of us who do...

Utlogget Espen Andreas Hoff

• IPMS Medlem
  • Forumplager
  • Takket: 77 ganger
Hei, jeg har oppgradert til Windows 8, og sliter med å bruke fremgangsmåten den gang alt var selvforklarende (Windows XP). Når jeg har redusert størrelsen på bildet og lastet det på photobucket (var jaggu mye annoying reklame der nå..)så gir"Vedlegg og andre alternativer" kun option "Velg fil" eller "ingen fil valgt". Dermed sliter jeg å få kopiert link fra PB, jeg blir bare sendt til valg av lagrede filer på egen maskin når jeg høyreklikker for å paste link. Opplys mitt analoge sinn O edle Dataguruer der ute!!
EspenA

Utlogget Arild Moland

• Pest og en plage
Når du poster bilder fra Photobucket og andre plasser der ute, så bruker du -knappen og limer inn linken til bildet inni mellom [img ]-klammene som dukker opp.

Det burde funke, selv på Windass 8 (et på alle måter skrekkelig OS).

Prosjekt i arbeid nå:

Javisst!

Utlogget Rune H Træet

• Dedikert
  • Takket: 21 ganger
Da kommer mitt lille hode til kort... Så da spør jeg..
Hvordan sette inn bilder fra Google foto?
Har prøvet med bilde knappen og da kommer det ikke
Opp, bare et ikon bilde...

Utlogget Arild Moland

• Pest og en plage
Jeg har strevd med dette, Rune, men har nå landet på følgende oppskrift.

• Jeg sørger for å legge bildene jeg vil dele på forumet i et album som jeg har delt med en lenke (du klikker på Share-knappen når du ser på albumet, og så velger du Create Link)
  • Jeg kopierer så denne linken, og navigerer til den i en nettleser jeg ikke er pålogget Google i. Jeg bruker Chrome til vanlig, så jeg slår da opp albumet i Firegox (enklere å bruke videre enn f.eks. IE)
  • Jeg skalerer så nettleservinduet til jeg får den størrelsen på bildene jeg vil ha. Bildeadressen Google gir deg endres nemlig på bakgrunn av hvor stort bildet vises på skjermen i øyeblikket
  • Jeg høyreklikker så på bildet og velger "Kopier bildeadressen" (jeg har norsk Firefox)
  • Denne linken limer jeg så inn i bildetaggen her på forumet.

Dette høres kanskje omstendelig ut, men det funker. I gamle dager kunne jeg kopiere bildeadressen selv om jeg var logga på Google, og det funka, men de har tydeligvis stramma inn på delingsmulighetene, noe som egentlig er greit da bildene du laster opp er dine til å ha kontroll på.

Når jeg følger oppskriften over, er jeg i alle fall sikker på at bildene vises her på forumet, da jeg henter bildeadressen anonymt.

Lykke til!

Prosjekt i arbeid nå:

Javisst!

Utlogget Rune H Træet

• Dedikert
  • Takket: 21 ganger
Okki! :thumb: Takk, skal prøve det videre. Men er enig..fryktelig tungvint når man bruker en bitteliten smart telefon, å pølsefingre....
  wOOt